Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky získavají klienty přes odměnu za doporučení. Jaká je aktuální nabídka takových odměn?

12.4.2016  |  Zdeněk Bubák, Veronika Dusová
  
  


Banky získavají klienty na odměnu za doporučeníNěkteré české banky získávají nové klienty prostřednictvím kampaní MGM (member get member) spočívajících v doporučení banky novému klientovi od stávajících zákazníků. Pokud stávající klient banky doporučí nového klienta, který si u stejné banky uzavře běžný účet nebo si sjedná půjčku, získá jako odměnu pár set korun.


Takovéto kampaně jsou mezi bankami hodně využívané, některé z nich je pořádají dlouhodobě nebo opakovaně. Banky uvádějí, že díky těmto kampaním sledují nárůst počtu klientů v řádu desítek tisíc.

MGM kampaně mají v ČR již dlouhou tradici. Česká spořitelna uskutečnila v letech 2013 a 2014 dvě časově omezené akce zaměřené na doporučení klientů. Komerční banka pořádala v roce 2013 podobnou akci zaměřenou na odměnu za doporučení. Dalšími bankami, které pořádají podobné kampaně, jsou ČSOB a Era (poslední akce 2015). GE Money Bank v rámci  Programu pro spokojené klienty nabízela minulý rok odměnu ve výši 500 Kč, a to jak pro doporučujícího klienta, tak i pro toho, který si sjedná konto Genius bene+ nebo Genius Free&Flexi.



Aktuální kampaně na doporučení klientů



Banka Termín kampaně Podmínky
Equa bank od 3.10. 2015 do odvolání (doporučení běžného účtu)
od 24.4. 2013 do odvolání (doporučení RePůjčky)
Pokud si na doporučení klienta Equa bank založí nový klient běžný účet a do dvou měsíců provede platbu kartou, dostanou oba 100 Kč.
Bonus 300 Kč získají oba klienti v případě, že si nový klient na doporučení sjedná RePůjčku a od smlouvy do 14 dnů neodstoupí.
ING Bank od 1.1.2016 (předchozí kampaně se konaly od r. 2014) Za každého doporučeného klienta, který zašle na své nové ING Konto první vklad, připíše banka na účet stávajícího klienta 300 Kč. Za každého nového klienta, který poprvé zainvestuje do ING Podílových fondů, získá stávající klient dalších 300 Kč, dohromady tedy 600 Kč. Doporučený klient získá na ING Kontu výhodnější úrok 1,5 % p. a. na první 3 měsíce až do výše zůstatku 400 000 Kč. Na ING Podílové fondy mu ING Bank přispěje 300 Kč do fondu, do kterého zainvestoval. Nejvyšší částka, kterou může klient získat je 19 500 Kč za kalendářní rok.
Raiffeisenbank od r. 2014 „Odměna za doporučení” – pokud stávající klient doporučí 2 nové klienty, kteří si u Raiffeisenbank založí také tarif eKonto, získá tím vedení eKonta Komplet zdarma, s tím, že standardní cena tohoto účtu je buď 129 Kč, nebo 250 Kč měsíčně v závislosti na tom, zda klient plní či neplní podmínky aktivity na účtu.
UniCredit Bank od r. 2012 -  opětovné spuštění plánováno na duben 2016 „Doporuč a získej“ (předešlá kampaň trvala od 1.12.2015 do 15.1.2016) -  klient může doporučit až 5 nových klientů, kteří si uzavřou U konto, přičemž za každého získá 300 Kč. Odměnu 300 Kč získá i nový klient. Stávající klient může získat odměnu za doporučení v maximální výši 1 500 Kč.
ZUNO Bank od poloviny r. 2011 V rámci akce myFRIENDS PLUS dostane 300 Kč klient, na jehož doporučení si v Zuno otevře účet nový zákazník. Pokud pak do 30 dnů zaplatí kartou, dostane 300 Kč i on. Když doporučená osoba (známý) uzavře smlouvu o Půjčce, Kreditce nebo Platinové kreditce, dá banka klientovi i jeho známému bonus 500 Kč. Když má klient Platinovou kreditku a známému ji schválí banka také a když si ji aktivuje, odmění banka známého 500 Kč a stávajícímu klientovi na 3 roky škrtne poplatek za balík služeb Platinové karty. Nezáleží na tom, kolik lidí klient Zuno doporučí, ale nejvyšší částka, kterou může klient v myFRIENDS PLUS získat za celé období platnosti akce je 22 500 Kč (předchozí kampaň byla nazvána myFRIENDS).
Zdroj: Scott & Rose
Pozn.: 31. března 2016 skončila doporučovací akce u mBank (podobné akce banka nabízí již od r. 2011). Doporučením nových klientů, kteří si otevřeli v mBank osobní nebo podnikatelský účet mKonto, mohli lidé na svůj účet v mBank získat až 3 000 Kč. Doporučit klient mohl až 5 nových klientů, za každého získal odměnu 600 Kč. Těchto 600 Kč za založení mKonta nebo mKonta Business získal i nový klient


Finanční odměnu za doporučení nového klienta aktuálně nabízí pět výše zmíněných bank. Z uvedeného přehledu je vidět, že se nabídky bank odlišují jak z hlediska podmínek, tak i v maximální poskytnuté výši odměny.

Podle bank jsou tyto kampaně úspěšné a bankám noví klienti přibývají. Pro banky není odměňování klientů finančně náročné. Například každá kampaň z let 2013 a 2014 přivedla ČS přes dvě desítky tisíc klientů. Program UniCredit Bank „Doporuč a získej“ se podle banky podílí na celkovém nárůstu klientů zhruba 10 %. Akce ZUNO Bank, která trvá již od roku 2011, přinesla bance zhruba 40 tisíc klientů.

Některé banky za doporučení nového klienta dávají vouchery na zboží či služby, jiné nic



Kromě bank, které využívají výše popsané akce, jsou i banky, které centrálně řízené marketingové akce na získávání klientů pomocí doporučení těch stávajících nevyužívají, respektive žádají klienty o doporučování, ale nedávají jim za to žádnou odměnu, alespoň ne ve finanční podobě.

Například Expobank motivuje k doporučování svých známých prostřednictvím voucherů na služby nebo produkty. Podobný přístup má i  Sberbank, Fio banka a Air Bank. Například Air Bank prezentuje to, že chce, aby ji klienti doporučovali proto, že jsou spokojeni, ne proto, že dostanou nějakou odměnu.


      
  


Související články:
Současné marketingové kampaně bank podporující sjednání běžného účtu

Srovnání cen SEPA plateb na českém bankovním trhu. Do prosince čeká některé banky přecenění

Žebříčky spořicích účtů, termínovaných vkladů a Sporoindex v srpnu

On-line investice od Equa bank svým klientům zatím vydělaly v průměru 5,6 procenta

Změny úrokových sazeb u spořicích produktů

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde



všechny články
Dále v rubrice

Současné marketingové kampaně bank podporující sjednání běžného účtu

Obrázek: Peníze Banky s cílem získat nové klienty nebo přimět stávající klienty k využívání více služeb spouštějí různé marketingové akce. Přinášíme vám aktuální přehled takových akcí seřazených podle bank...

Air Bank bude mít Google Pay. Této platformě se přitom delší dobu bránila a nabízela vlastní řešení

Obrázek: Placení mobilem Klienti Air Bank platí mobilním telefonem s Androidem již od dubna 2018. Banka však od začátku tvrdila, že nebude využívat celosvětově rozšířenou platformu Google Pay (dříve Android Pay), ale...

Srovnání cen SEPA plateb na českém bankovním trhu. Do prosince čeká některé banky přecenění

Obrázek: Euro mince Nejpozději od 15. prosince 2019 si za SEPA platby budou smět české banky účtovat jen tolik jako za domácí úhrady. Jde o výsledek nového nařízení EU, jehož cílem je eliminovat rozdíly mezi cenami...

Česká softwarová firma digitalizuje banky v Evropě i v USA. Rozhovor s šéfem BSC

Obrázek: Budova BSC Některé české firmy jsou schopny se dnes prosadit i v mezinárodním měřítku. Ale v oblasti bankovního softwaru to není určitě jednoduché. Banky jsou konzervativní a využívají stará osvědčená řešení,...

všechny články v rubrice










   
 
Finanční produkt roku 2018
Běžný účet od Equa bank
Equa bank


Cena veřejnosti roku 2018
Spořicí účet od Banky CREDITAS
Banka Creditas




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz