Proč Češi mění banky? Vadí jim poplatky, nevýhodné podmínky a špatný přístup ke klientovi
18.2.2016 | Zdeněk Bubák, zpráva ZUNO Bank | |
Z průzkumu agentury Focus pro banku Zuno vyplývá, že hlavními důvody pro změnu banky jsou vysoké poplatky, nevýhodné podmínky a špatný přístup ke klientovi. Nové banky na českém trhu mají už dva miliony klientů, meziročně zaznamenaly pětinový nárůst. Češi je využívají stále častěji jako svojí primární banku, to znamená, že si k nim nechávají posílat výplaty nebo důchody.
Průzkum agentury Focus zjistil, že Češi mění banku zejména kvůli vysokým poplatkům, dále z důvodu nevýhodných podmínek při využívání bankovních produktů nebo se jim nelíbí přístup banky ke klientovi. Nové banky, ke kterým lidé nejčastěji při změně banky odcházejí, již mají 2 miliony klientů (více zde). Podle průzkumu v nových bankách lidé často refinancují a využívají více mobilní bankovnictví. reklama
|
Například na poplatcích lze ušetřit i tisíce korun ročně ve srovnání s obvyklými podmínkami v tradičním bankovním domě. Přesto ale stále velká část lidí setrvává v původní bance. „I přes deklarované nespokojenosti s podmínkami v aktuální bance v ní zůstává velké množství klientů. Jako důvod uvádějí to, že nemají čas a nechce se jim banku měnit (18%), nebo to, že všechny banky jsou stejné (30 %),“ říká Martin Slosiarik z agentury Focus. Špatné podmínky, to jsou zejména nevýhodné půjčky Průzkumy ukazují, že mezi špatné podmínky patří i vysoké úrokové sazby u půjček. To je právě častý důvod odchodu do jiné banky. Až 52 % klientů, kteří si přenesou úvěr do Zuno, dostane při refinancování nejvýhodnější nabízenou sazbu. Z interních dat Zuno vyplývá, že více než polovina klientů refinancuje v Zuno jeden úvěr, 21% konsolidovalo dva úvěry a 14,5 % lidí konsolidovalo až tři úvěry. Téměř 72 % refinancovaných úvěrů pochází z bank, zbylých 28 % z nebankovních společností. Průměrná doba splácení nové půjčky je pět let. Refinancování starých úvěrů tvoří v Zuno 28 % nově poskytnutých půjček. „Hlavní motivací k přenesení úvěru je nejčastěji to, když si lidé spočítají celkovou možnou úsporu. Na druhém místě je to nová úroková sazba. Rozhoduje také výše poplatků a rychlost, s jakou se úvěr sjedná,“ upřesňuje produktový expert Zuno Peter Jandura.
všechny články | |
Dále v rubrice
Jak financovat nemovitost bez hypotéky
Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb
Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...
|
Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?
Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...
|
všechny články v rubrice
|