Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak jsou klienti v ČR spokojeni s bankami? Kolik jich banku změnilo v posledním roce?

14.10.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ČBA
  


Banky - bankomatDo diskuse o tom, jak jsou klienti spokojeni s bankami, kolik jich v poslední době změnilo svou hlavní banku a proč, vstoupila i Česká bankovní asociace. Ta si na toto téma nechala zpracovat výzkum od agentury SC&C a seznámila nás s jeho výsledky. Podle průzkumu spokojenost s bankami stoupá a klienti oceňují neustálé zlepšování služeb. Podívejte se na podrobné výsledky výzkumu.


O spokojenosti klientů s bankami a migrací zákaznického portfolia jsme psali již několikrát. Tentokrát přinášíme informace od České bankovní asociace, která zveřejnila výsledky výzkumu provedeného agenturou SC&C z února 2015.

Čtěte zde: Anketa: Klienti nejvíce odcházeli z ČS a přicházeli do Equa bank, Air Bank a do Fio banky

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více


Čtěte zde: Pokud jste změnili v posledních 3 letech banku, máme pro vás anketu


Výsledky průzkumu - jak jsou klienti spokojeni?



Z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci vyplývá, že celková spokojenost s hlavní bankou dosáhla na desetibodové škále 8 bodů, což je v porovnání s rokem 2013 o 0,9 bodu více a u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů. Pomáhá především ostrá konkurence – tu podle průzkumu agentury SC&C z února 2015 ohodnotili klienti 6,7 body z 10, což je přesně o jeden bod nárůst proti srovnatelnému průzkumu z roku 2014.

Již třetím rokem roste pozitivní hodnocení nabídky bankovních služeb a jejich kvalita i srozumitelnost nabídky. Spokojenost s výběrem produktů a služeb stejně jako spokojenost s jejich kvalitou dosáhla aktuálně 6,8 bodů.

Zatímco ženy ale kladou důraz na tzv. měkké hodnoty, jako je vstřícnost a profesionalita bankéřů, muži se soustředí na to, zda banka splní sliby, které jim dala. Navíc banky podle klientů své služby neustále zlepšují.

Výzkum ČBA - Graf 1Zdroj: Česká bankovní asociace

Česká bankovní asociace zavedla v roce 2009 Kodex mobility klientů. Ten definuje společné závazné postupy a pravidla, kterými se banky řídí v případě, kdy se klient rozhodne změnit hlavní banku. Účelem Kodexu je takovou změnu usnadnit a zrychlit a tím využít konkurenčního prostředí ve prospěch klientů. Výsledkem je, že po vyplnění stručné žádosti o změnu banky klientem, řeší veškeré další administrativní náležitosti mezi sebou nová a stará banka, aniž by to klienta nějak zatěžovalo. Kodex mobility klientů vychází z principů European Banking Industry Commitee (EBIC) a je pro banky, které se k němu přihlásí, závazný.

Klienti bank o této iniciativě díky marketingovým kampaním některých bank vědí stále více. Dokládá to propad frekvence odpovědí „Je to příliš složitě přejít k jiné bance“ na otázku „Proč jste banku nezměnil/a“ v rámci srovnatelných průzkumů agentury SC&C z let 2011 a 2015. Zatímco před 4 lety takto odpovědělo 21 % klientů, letos je to jen 5 %.

Kolik klientů podle průzkumu během posledního roku banku vyměnilo?



V loňském roce u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů, přičemž 13 % klientů začalo využívat služeb další banky, 3 % svou hlavní banku změnila.

Výzkum ČBA - Graf 2Zdroj: Česká bankovní asociace

Důvodem setrvání u stávající banky je podle průzkumu schopnost bank uspokojovat potřeby svých klientů. U otázky „Proč jste banku nezměnil/a“ se v meziročním srovnání zvýšila frekvence u odpovědi  „Banka mě dokázala motivovat, abych zůstal/a“ o 6 procentních bodů a tento názor prezentovalo 24 % klientů.

Výzkum ČBA - Graf 3Zdroj: Česká bankovní asociace

Kodex mobility klientů je k dispozici na stránkách ČBA https://www.czech-ba.cz/cs/aktivity/kodex-mobilityklientu


Zatím vedoucí produkty a pobočky soutěže Finparáda - Finanční produkt roku 2015



Vybrali jsme pro vás doposud nejlépe hodnocené produkty, které současně mají za první 3 čtvrtletí roku 2015 i největší počet hlasů. Pokud se shodnete s majoritou doposud hlasujících návštěvníků portálu Finparáda.cz, můžete uvedené produkty vyhodnotit těmi „nejlepšími známkami“. Pokud s danými produkty naopak nemáte dobré zkušenosti, můžete je naopak hodnotit negativně, a to horší známkou.

Stejně se můžete postavit k hodnocení doposud nejlépe si vedoucích poboček.

V případě, že produkt nebo pobočku, které chcete hodnotit právě vy, v anketě nenajdete, běžte si je najít na Finparádu.cz (ve srovnáních produktů nebo při vyhledávání poboček) a ohodnoťte je zde.

Hlasy z ankety v tomto článku budou pro účely vyhodnocení Scottova produktu a Scottovy pobočky připočteny k běžným hlasům.

Vedoucí produkty (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy


Anketa - Scottův produkt roku 2015



Air Bank - Běžný účet Malý tarif

1 - výborný (71 %)
2 - chvalitebný (12 %)
3 - dobrý (4 %)
4 - dostatečný (4 %)
5 - nedostatečný (8 %)
Sberbank - FÉR půjčka

1 - výborný (54 %)
2 - chvalitebný (15 %)
3 - dobrý (4 %)
4 - dostatečný (4 %)
5 - nedostatečný (23 %)

Vedoucí pobočky (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy




      
  



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde



všechny články
Dále v rubrice

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Index termínovaných vkladů v dubnu

Obrázek: Termínoindex Termínoindex nadále klesá. Nejvýrazněji si pohoršil roční vklad. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a Max banka s 5,3 % p.a. u měsíčního vkladu...

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

všechny články v rubrice









   
 
Minutová půjčka
Minutová půjčka od 4,8 % p.a. Samozřejmě
Raiffeisenbank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz