Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Dvě třetiny Čechů by rádo změnilo banku! Proč to neudělají?

2.7.2012  |  Zdeněk Bubák


Společnost Ernst & Young provedla průzkum mezi 28 560 klienty bankovních institucí z 35 zemí celého světa včetně České republiky zaměřený na spokojenost klientů s bankami. Z průzkumu vyplynulo, že Češi se svými bankami nejsou spokojeni. Jen 27 % českých respondentů si myslí, že banka přizpůsobuje své služby jejich potřebám. 63 % českých klientů by bylo dokonce ochotno zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí. 7 z 10 českých klientů je pak kvůli výši poplatků svou banku ochotno změnit. Výsledek je neočekávaný vzhledem k realitě, která nenasvědčuje příliš velké ochotě klientů měnit banku. Zřejmě klienti v Česku by sice rádi banku změnili, ale pokládají to za příliš náročné. Přitom tzv. Kodex mobility, který vydala Česká bankovní asociace, jim umožňuje jednoduše banku změnit, a to dokonce tak, že předají žádost nové bance a ta převod účtu již zajistí. Banku však pomocí Kodexu mobility nezměníte, pokud u ní čerpáte úvěr nebo byste chtěli převést podnikatelský účet. Na tyto případy se Kodex mobility nevztahuje. O zkušenostech s Kodexem mobility u Air Bank více zde.

Čechům se nelíbí poplatky, jsou ochotni kvůli nim změnit svou banku

  • 69 % českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku kvůli vysokým poplatkům
  • Čeští klienti by chtěli za svou věrnost bance kvalitnější služby (86 %) a nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %)
  • 73 % českých klientů bank není přesvědčeno, že jejich banka v současnosti přizpůsobuje produkty a služby jejich potřebám
„Klienti bank v České republice jsou s kvalitou poskytovaného poradenství, služeb a produktů spokojeni nejméně v Evropě. Jen 27 % českých respondentů odpovědělo, že banka přizpůsobuje své služby klientským potřebám, přičemž v ostatních zemích Evropy tento pocit mělo 44 % dotazovaných. Čeští klienti bank konečně přestali přijímat jen nabízené a začínají vyžadovat sofistikovanější služby a nižší ceny,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Riegger, partner oddělení poradenství pro finanční instituce společnosti Ernst & Young. Čeští klienti (63 % z nich) jsou dokonce ochotni zpřístupnit bance podrobnější osobní údaje, pokud by to přispělo k vyšší úrovni služeb a produktů, které jim banka nabízí.

Chceme jednodušší strukturu poplatků volají zoufalí klienti!

Klienty českých bank nejvíce trápí bankovní poplatky. Každý třetí respondent v průzkumu uvedl, že k jeho většímu nárůstu spokojenosti s bankovními službami by přispělo zjednodušení struktury poplatků (odpovědělo tak 34 % lidí, což je nejvíce z oblasti střední a východní Evropy). Výše poplatku je také prvním důvodem, který Češi uvedli jako impulz ke změně banky. 7 z 10 českých klientů bank by změnilo svou hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, přičemž v Evropě by k tomu přistoupila jen polovina respondentů.

Slevy za věrnost přímo od banky - to se nám líbí

Průzkum také ukázal, že Češi si oblíbili věrnostní programy. Do některého z nich je zapojeno 54 % účastníků letošního průzkumu (oproti 27 % celosvětově). „Češi preferují slevu na bankovních produktech a službách, tohoto benefitu si cení 51 % respondentů, což je nejvíce v Evropě. Tím se lišíme od dalších zemí střední a východní Evropy, jako jsou Polsko a Maďarsko, kde dávají přednost připsání hotovosti. Naopak Češi příliš neocení, když získají slevy u jednotlivých obchodních partnerů věrnostních programů,“ říká Pavel Riegger.

Klienti českých bank by však za svou věrnost domovské bance chtěli být odměněni ještě více. Většina z nich se domnívá, že pokud využívají tři a více produktů téže banky, měli by dostávat kvalitnější služby (86 %) a měly by mu být účtovány nižší poplatky, resp. jejich vklady by měly být úročeny vyšší úrokovou sazbou (91 %).





    



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 4,00 % p.a.více
CHYTRÝ účet - s odměnou 6 x 500 Kčvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 3,50 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

U které banky zvládnete nabít kredit telefonu pomocí Smartbankingu?

Obrázek: Mobilní telefon v ruce Nabíjíte si kredit na svém mobilním telefonu pomocí Smartbankingu vaší banky? Řada bank tuto funkci, která klientům usnadní každodenní život nabízí, ale najdou se i takové, které ji ve své nabídce nemají. Díky které bance si kredit na mobilu nabijete...

Nejlepší finanční produkty podle veřejnosti. Hlasujte na Finparádě

Obrázek: Logo Finparáda Cena veřejnosti Společnost Scott & Rose, provozovatel finančního portálu Finparáda.cz bude na začátku příštího roku vyhodnocovat nejlepší finanční produkty za rok 2024. Kromě kategorií, které hodnotí odborníci, bude vyhlášen i vítěz v kategorii Produkt veřejnosti...

Odměny bank v listopadu

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy Komerční banka vás nově odmění až 2 000 Kč, mBank má bonus pro podnikatele. Víme, jaké banky nabízí odměny v listopadu. Hra o milion, finanční odměny za nový účet nebo slevy na půjčku. Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Poštovní účet od ČSOB: Jaké výhody přináší a jaké odměny čekají na seniory?

Obrázek: Logo ČSOB Už více než půl milionu seniorů ve věku 65 let a více má Poštovní účet u ČSOB. Jde o účet, který si lze díky spolupráci s Českou poštou snadno založit na kterékoliv poště. K nově založeným Poštovním účtům nabízí aktuálně banka seniorům odměnu i další výhody...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  

Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz
Spravovat souhlas s nastavením cookies