Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Produktové novinky bank v říjnu aneb co nového pro nás banky připravily?

4.11.2021  |  Jan Bachura
  


Obrázek: Blok a notebookPřinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu října letošního roku oznámily Česká spořitelna, Equa bank, Fio banka, mBank, MONETA Money Bank, Raiffeisenbank a Sberbank. Přehled všech produktových novinek u jednotlivých společností najdete v článku.


Česká spořitelna spustila online schůzky bankéřů s klienty



Na pobočkách České spořitelny proběhne ročně více než 1 milion poradenských schůzek klientů s bankéři, na konci roku by se 10 % z nich mělo odehrát online formou videohovoru. V následujícím roce by již každá čtvrtá schůzka, kterou klienti absolvují s bankéři České spořitelny, mohla probíhat formou videohovoru a do online poradenství by měla být zapojena většina z bankéřů České spořitelny. Videohovory budou probíhat v zabezpečeném prostředí bankovnictví George na platformě Microsoft Teams a klienti tak nemusí na svůj počítač instalovat žádnou speciální aplikaci. Klienti si nyní mohou videoschůzku naplánovat telefonicky, příští rok potom Česká spořitelna spustí možnost plánování schůzek přímo v internetovém bankovnictví George.

Online video schůzky probíhají ve speciálně upraveném prostředí Microsoft Teams a využívají interní aplikaci Finanční zdraví, která klientům umožňuje přehledně vidět kvalitu jejich hospodaření a finanční kondici v kontextu možných finančních rizik, kvality zhodnocování jejich úspor, řešení bydlení a zajištění na stáří. Od října do konce letošního roku by se do online video schůzek mělo zapojit více než 1 500 bankéřů České spořitelny, v průběhu roku 2022 by měla být schopna poskytovat online video poradenství většina z bankéřů České spořitelny.

Česká spořitelna umožňuje využít bankovní identitu k elektronickému podpisu



Bankovní identitu již lze využít i k elektronickému podpisu smluv. Česká spořitelna je první bankou na trhu, která umožňuje nejen ověření totožnosti při komunikaci se státem či soukromými firmami, ale nově i digitální podepisování smluv u komerčních subjektů. Klienti mohou díky službě BankID SIGN začít využívat zaručený digitální podpis, se kterým lze podepsat dokumenty ve formátu PDF.

“Služba BankID SIGN představuje výrazné zjednodušení podepisování elektronických dokumentů. Klient se jednoduše ověří přes bankovní identitu svými přihlašovacími údaji do svého internetového bankovnictví a jedním kliknutím stvrdí podpis dokumentu,” popisuje Martin Medek, šéf otevřeného bankovnictví v České spořitelně.

Česká spořitelna nabízí online půjčku pro klienty konkurenčních bank za využití BankID



Česká spořitelna pomocí bankovní identity zjednodušuje sjednávání spotřebitelského úvěru i pro klienty konkurenčních bank. Při žádosti o spotřebitelský úvěr není potřeba scanovat osobní doklady a vyplňovat řadu údajů, stačí se jednoduše pomocí BankID ověřit u své banky. Celá žádost a schválení půjčky probíhá digitálně na pár kliků přímo v bankovnictví George. Banka tak rozšiřuje nabídku svých služeb, které klientům nabízí za využití BankID. Nedávno prostřednictvím BankID zjednodušila založení běžného účtu nebo umožnila uzavřít doplňkové penzijní spoření.

Kalkulačku spotřebitelských úvěrů najdete zde

„Sjednat si půjčku výhradně digitální cestou, aniž by musel klient kamkoliv chodit, nabízíme již déle než rok. Odteď už při žádosti o úvěr není potřeba cokoliv fotit a opisovat, díky bankovní identitě se proces sjednání ještě více zjednoduší,” říká Lukáš Kulhavý, šéf tribu nezajištěných úvěrů v České spořitelně, a dodává: „V současnosti si již u nás klienti zřídí každou čtvrtou půjčku plně digitálně bez nutnosti chodit na pobočku. Stále nicméně platí, že více než polovinu ze všech půjček si u nás klienti začnou sjednávat v on-line prostředí, ale dokončí ji po telefonu či osobně na pobočce.”

Více o této novince jsme psali v článku zde

Kalkulačka Vám najde nejvýhodnější hypotéku - zde
Žebříček s nejlepšími podílovými fondy podle odborníků - zde


Česká spořitelna představila novou produktovou řadu podílových fondů ESG Mix



Česká spořitelna představila novou produktovou řadu podílových fondů ESG Mix – ESG Mix 10, ESG Mix 30 a ESG Mix 50. Součástí portfolia těchto smíšených podílových fondů jsou dluhopisy a akcie vydávané firmami, které splňují standardy odpovědného a udržitelného podnikání. Čísla v názvech fondů označují podíl akciové složky.

„Nová produktová řada ESG Mix umožní i drobným investorům investovat prostřednictvím podílových fondů do firem zohledňujících principy udržitelnosti. Již koncem loňského roku představila Česká spořitelna komplexní ESG investiční řešení pro vyšší klientské segmenty,“ říká Roman Choc, šéf tribu Wealth Management České spořitelny.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Equa bank zvýšila limit pro poskytnutí půjček na 800 000 Kč



Equa bank zvýšila horní hranici půjček o 100 tisíc korun. Minutovou půjčku i RePůjčku je tak nově možné čerpat až do 800 tisíc korun. Do konce letošního roku mohou klienti navíc získat bonus 2 000 Kč při převedení půjček do Equa bank.

Minutovou půjčku si noví i stávající klienti vyřídí u Equa bank během několika minut, a to nově až do výše 800 000 Kč.

Kalkulačku spotřebitelských úvěrů najdete zde

Prostřednictvím RePůjčky je možné refinancovat běžné půjčky, kreditní karty, kontokorenty, karty od splátkových společností, úvěry a leasingy na auto i účelové půjčky. Poskytovatelem může být jiná banka nebo i nebankovní společnost. Equa bank je sloučí do jedné a na splátkách tak může klient ušetřit až 50 %.

Sloučit a převést půjčky do Equa bank lze rovněž až do výše 800 000 Kč. Případně je možné získat i peníze navíc – pokud bude celková výše převáděných půjček menší než zmíněných 800 000 Kč.

Více o této novince jsme psali v článku zde

Fio banka chystá vydání vlastních dluhopisů



Fio banka plánuje vydat vlastní dluhopisy. První emise, kterou banka plánuje vydat do konce letošního roku, bude minimálně v objemu 500 milionů korun. Historicky první emise dluhopisů Fio banky bude určena především retailovým investorům, i proto bude dostupná přes klasické kanály banky. Zájemci budou moci dluhopisy nakoupit na kterékoliv pobočce Fio banky nebo online prostřednictvím internetového bankovnictví či investiční aplikace e-Broker. Emise dluhopisů bude veřejně obchodovaná na české burze RM-SYSTÉM a bude tedy dostupná široké veřejnosti, klientům banky i klientům dalších účastníků české burzy RM-SYSTÉMu.

„Aktuálně jsme požádali Českou národní banku o schválení prospektu dluhopisového programu, na jehož základě chceme do konce roku 2021 vydat dluhopisy v hodnotě nejméně 500 milionů Kč. Konkrétní parametry emise zatím nemůžeme prozrazovat, ale naším cílem je, aby výnosnost dluhopisu byla pro všechny zájemce zajímavou investiční příležitostí, jak v aktuální době s rostoucí inflací ochránit své finanční prostředky od znehodnocování,“ komentuje nový investiční produkt Jan Bláha, obchodní ředitel Fio banky.

Více o této novince jsme psali v článku zde

mBank nabízí virtuální kartu pro platby na internetu



Klienti mBank si nově mohou přímo v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví sjednat eKartu, virtuální kartu určenou pro platby na internetu. Díky této novince tak mohou klienti platit na internetu bezpečněji, stačí kartu jen dobít, tedy převést na ni libovolnou částku a s tou následně disponovat v internetovém prostředí.

Virtuální karta je speciální typ karty, která existuje pouze v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví. Není to tedy klasická karta z plastu, což přináší mnoho výhod – nedá se odcizit a není třeba čekat na její fyzické doručení poštou. Klienti mBank ji mají k dispozici okamžitě.

„Pomocí eKarty chceme našim klientům umožnit, aby se při platbách na internetu cítili pohodlně. Ne všichni klienti totiž mají k platbám přes internet důvěru. Právě proto je eKarta dobíjecí a umožňuje i převádění malých částek. Díky tomu není třeba mít strach o své peníze na běžném účtu. V případě ztráty nebo odcizení údajů karty má podvodník přístup pouze k částce, která je na virtuální kartě převedená. K údajům o běžném účtu se jejím prostřednictvím dostat nemůže. Na kartě není potřeba mít peníze neustále. Pokud ji klient nepoužívá, může ji vynulovat tak, že si peníze převede zpět na běžný účet. Všechny tyto úkony vyřeší pohodlně v mobilní aplikaci nebo internetovém bankovnictví,“ říká Michal Staněk, produktový specialista platebních karet mBank.

Více o této novince jsme psali v článku zde



Hodnota hypoték sjednaných u 

MONETA Money Bank online

přesáhla 10 miliard korun



Od startu bankovní online služby Refinanso.cz si hypotéku od MONETA Money Bank za účelem refinancování sjednalo zhruba 5 300 klientů v objemu přes 10 miliard korun. Celým procesem sjednání úvěru na bydlení lze projít během jednoho dne - platforma umožňuje například bezplatné online ocenění nemovitostí nebo automatické vygenerování úvěrových smluv. V prvním pololetí příštího roku se MONETA Money Bank chystá plně digitalizovat sjednávání nových hypoték.

Kalkulačku hypotečních úvěrů najdete zde

„Produkce Refinansa zásadně roste. V současné době je již čtvrtina hypotečních úvěrů vyřízena právě přes naši online platformu pro refinancování hypoték. Jsme rádi, že se klienti nebojí online bankovnictví i v případě složitějších procesů, jako je právě sjednávání úvěrů na bydlení. Proto jim chceme coby digitální lídr českého bankovního trhu umožnit sjednat plně online i novou hypotéku. V polovině příštího roku k tomu chceme spustit samostatnou platformu po vzoru Refinansa,“ říká Andrew Gerber, výkonný ředitel Produktu a marketingu Skupiny MONETA.

Raiffeisenbank nabízí podnikatelům úvěr se sazbou od 2,9 procent ročně



Od 1. října 2021 spustila Raiffeisenbank tradiční kampaň Podnikatelské dny, která se zaměřuje na podnikatele a firmy s ročním obratem do 50 milionů korun. Do konce listopadu mohou klienti žádat o podnikatelský splátkový úvěr se zvýhodněnou úrokovou sazbou v zajištěné i nezajištěné variantě se sazbou od 2,9 % p.a.

V rámci kampaně, jejímž cílem je zvýšit prodej podnikatelských úvěrů, banka nabízí úrokovou sazbu 2,9 % p.a. pro úvěry zajištěné nemovitostí, maximální úrokovou sazbu pro úvěry zajištěné zárukou ve výši 5,9 % p.a. a 6,9 % p.a. pro nezajištěné úvěry.

Kalkulačku spotřebitelských úvěrů najdete zde

Klienti mohou úvěr zajistit zástavním právem k nemovité věci, státní zárukou od Národní rozvojové banky (dříve ČMZRB) nebo zárukou od Evropského investičního fondu.

„V rámci našich akcí myslíme samozřejmě i na podnikatele. Jsme rádi, že jim můžeme opět nabídnout zvýhodněný úvěr, díky kterému mohou financovat svůj provoz za opravdu výjimečnou úrokovou sazbu,” říká Lenka Jakubčinová, segmentová manažerka Raiffeisenbank.

Sberbank má 2 nové roboty



Sberbank do svého týmu zařadila dva nové roboty, kteří pomáhají v klientském kontaktním centru. Naučit roboty požadovaným postupům a následné testování zabralo tři měsíce. Výsledkem je automatizace dvou zatím manuálně intenzivních procesů a uvolnění rukou operátorům kontaktního centra. Celkově pět robotů v bance nyní zpracovává téměř 60 různých procesů a od začátku roku ušetřilo lidem více než 2 200 pracovních dnů.

Roboti například zpracovávají žádosti o půjčku, kterou klienti poptávají v e-shopu Sberbank. Jejich pomoc představuje 200 hodin lidské práce za měsíc, které nyní mohou operátoři kontaktního centra využít k další péči o klienty. Dále robot například sám informuje klienty o doručení platební karty nebo PINu na konkrétní pobočku banky prostřednictvím SMS podle preferovaného jazyka komunikace klienta a zapisuje tuto informaci do systémů banky. Během měsíce zpracoval robot několik stovek takových žádostí a odeslal SMS klientům. Operátoři kontaktního centra tak získali dalších 30 hodin navíc.

Dalším procesem je vyčíslení zůstatků hypotečních úvěrů, o které klienti požádali. Tvoří i dokumentaci k hypotékám. Každý klient, který si vzal v posledních letech hypotéku u Sberbank, má tak smlouvu, kterou mu napsal robot.

„Za jeden měsíc zpracovali roboti více než tisíc žádostí a několik stovek SMS zpráv. Tím operátoři našeho klientského centra získali více než 200 hodin, během nichž se mohli věnovat ostatním požadavkům našich klientů. Největší úspora času se týká e-shopu. Bez robotizačního týmu bychom řešili nárůst žádostí v e-shopu jen těžko. Velmi si proto ceníme, že se náš tým rozšířil o nové ´kolegy roboty´,“ říká Renata Brázdilová, Head of Costumer Contact Center.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Jaké jsou plány XTB pro rok 2024?

Obrázek: Akcie Společnost XTB, globální fintech poskytovatel online investiční platformy a mobilní aplikace, představila svoje plány pro rok 2024. Zároveň oznámila nový milník – její služby nyní využívá jeden milion zákazníků po celém světě. Tento úspěch přišel něco málo přes tři roky poté...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz