Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Informace z pojišťoven v únoru: akce u životního pojištění, jak fungovaly loni asistenční služby, srážka na sjezdovce

4.2.2019  |  Zdeněk Bubák, zprávy Kooperativy, ČPP, Directu
  


HoryPřinášíme vám aktuální informace z pojišťoven. Pojišťovna Kooperativa bude klientům, kteří uzavřou během února a března pojištění FLEXI RISK, vyplácet dvojnásobek při invaliditě 3. stupně. Jak loni probíhala spolupráce mezi Kooperativou či ČPP a GLOBAL ASSISTANCE? Co udělat pro to, abyste neplatili miliony odškodného po srážce na sjezdovce?



Rizikové životní pojištění FLEXI RISK vyplácí dvojnásobek při invaliditě 3. stupně



Pojišťovna Kooperativa podpořila pojištění invalidity 3. stupně v rámci rizikového životního pojištění FLEXI RISK zvýhodněnou akcí. Klientům, kteří si od 1. února do 31. března 2019 toto pojištění v produktu FLEXI RISK sjednají a v budoucnu jim bude přiznána invalidita 3. stupně nebo dlouhodobá péče od II. stupně, vyplatí dvojnásobek pojistné částky.

Invalidita výrazně ovlivňuje schopnost vydělat si peníze na živobytí, proto při ní většinou dochází ke značnému poklesu příjmu. „Invalidní důchod ani zdaleka nenahradí obvyklý příjem, proto by pojištění invalidity nemělo chybět na žádné smlouvě životního pojištění,“ říká Petr Procházka, ředitel Úseku vývoje a řízení produktů FLEXI a bankopojištění.

Statistiky o invaliditě ukazují, že 96 procent invalidity je způsobeno vážnými nemocemi a jen 4 procenta lidí je invalidních následkem úrazu. „Důležité je proto si invaliditu pojistit nejen z důvodu úrazu, ale hlavně z důvodu nemoci. Lidé si totiž invaliditu pojišťují většinou z důvodu úrazu a vážnou nemoc jako důvod invalidity značně podceňují a zapomínají si jej pojistit,“ doplňuje Petr Procházka.

Přehled nabídky životního pojištění najdete zde

Asistence Kooperativy vloni pomohla téměř 70 tisícům klientů



Počet asistenčních zásahů každoročně narůstá. Společnost GLOBAL ASSISTANCE a. s., která poskytuje asistenci několika českým pojišťovnám, zaznamenala vloni 14% nárůst oproti roku 2017. Nejčastěji vyjíždí asistence v letním, dovolenkovém období, a pak v zimě. Zajímavým údajem je také průměrná dojezdová vzdálenost odtahového speciálu 15,3 km k zásahu, což svědčí o široké síti zásahových vozidel, která zároveň zkracuje čekací dobu klientů.    

„Naším největším partnerem je pojišťovna Kooperativa. V loňském roce jsme pro jejich klienty realizovali celkem 69 394 zásahů, hlavně u pojištění vozidel. Například v zahraničí se jednalo o 4 731 odtahů, v 2865 případech jsme poškozené vozidlo vezli zpět do ČR. V rámci pojištění majetku jsme zasahovali v 3 778 případech.  A rozhodně musíme zmínit i 26 vzletů našeho leteckého speciálu pro převoz vážně zraněných klientů nebo 86 převozů klientů ze zahraničí do ČR naším sanitním vozem“, popisuje asistenční zásahy pro klienty Kooperativy Marek Jaroš, generální ředitel GLOBAL ASSISTANCE a. s.

Asistenční služby většina pojišťoven nabízí hlavně u havarijního pojištění nebo povinného ručení. V poslední době se rozšiřují také do oblasti pojištění domácností, nemovitostí, ale i cestovního pojištění. „Klientům v pojištění motorových vozidel pomůžeme nejen u nehody, poruchy, ale také v případě, že například potřebují vyprostit z příkopu či natankují špatné palivo. Naše asistenční služba má první zkušenosti i se zásahy u elektrických vozidel. V případě nenadálé havárie v domácnosti pak klientům zajistíme služby řemeslníků jako je elektrikář, instalatér, plynař, topenář, sklenář, zámečník ale také případné IT konzultace“, vypočítává šíři služeb Jiří Cita, ředitel Centra Likvidace pojistných událostí v pojišťovně Kooperativa. 

Nejčastěji volali klienti Kooperativy asistenci k poruše vozidla, tyto zásahy vloni představovaly téměř 80 % výjezdů. „V téměř polovině zásahů naše asistence řešila poruchy motoru, pak poškozené pneumatiky, problémy se spojkou nebo automatickým startem vozidla. A třeba 578 klientů volalo asistenci, když natankovali nesprávné palivo, 155 klientům palivo došlo a využili asistenci k jeho dovozu“, představuje problémy motoristů Jiří Cita.          

“Nejvytíženější jsme byli vloni v červenci. Pomáhali jsme klientům Kooperativy v 6 905 případech a naši koordinátoři asistenčního centra zvedali telefony v průměru do 11 vteřin. Současně jsme dosáhli skvělé spokojenosti, měřené metodou NPS (Net Promoter Score). Celkem 82,7 % dotázaných klientů by doporučilo GLOBAL ASSISTANCE svým známým na základě zkušenosti s naší pomocí a komunikací v nouzi. Na tyto ukazatele kvality jsme velmi hrdí“, upozorňuje na nejnáročnější období roku Marek Jaroš.

Bohužel, v případě nehody klienti ještě stoprocentně nevyužívají asistenčních služeb své pojišťovny. Ale i toto se zlepšuje, díky projektu Linka pomoci řidičům 1224. Na čísle 1224 operátoři klienty přepojí na asistenční službu jejich pojišťovny. Například GLOBAL ASSISTANCE zaznamenala v loňském roce 12% nárůst hovorů přepojených z linky 1224.

Přehled nabídky autopojištění najdete zde

Také klienti ČPP využívají asistenční služby stále častěji



„V roce 2018 jsme pro klienty ČPP realizovali celkem 31 933 zásahů, hlavně u pojištění vozidel. Důležitým ukazatelem kvality je u motoristické asistence například průměrná dojezdová vzdálenost odtahového speciálu. V našem případě tato vzdálenost činí 15.3 km k zásahu, což svědčí o široké síti zásahových vozidel a zároveň zkracuje čekací dobu klientů,“ s hrdostí říká Marek Jaroš, generální ředitel GLOBAL ASSISTANCE a. s.  

Ze statistik vyplývá, že řidiči na svých cestách potřebují pomoc asistenční služby třikrát častěji při poruše vozidla než v případě nehody. Nejčastěji vyjíždí asistence v letním, dovolenkovém období, a pak v zimě. Ze zahraničních zásahů jich polovina byla v sousedním Německu, které bývá často tranzitní zemí právě při cestách na dovolenou. V pomyslném žebříčku nejčastějších komplikací, kvůli kterým řidiči volají motoristickou asistenci, je na prvním místě porucha motoru, následuje defekt pneumatiky a dále problémy se spojkou či převodovkou. ČPP v roce 2018 zajišťovala v zahraničí 2 367 zásahů.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Viníkem srážky na sjezdovce? Čemu se vyhnout, abyste neplatili miliony za odškodné



S obdobím blížících se jarních prázdnin začne taky doba intenzivních lyžařských radovánek na českých horách i v zahraničí. Pro letošní zimní sezónu hlásí navíc cestovní kanceláře mnohonásobný nárůst poptávky a téměř naplněné kapacity alpských středisek, takže se dá předpokládat, že na svazích bude rušno. O to těžší může být vyhnout se nepříjemné srážce. I docela malý střet lyžařů či snowboardistů nemusí znamenat jen poničení výbavy a pár bolavých svalů. Může se přehoupnout v nepříjemný soudní spor, s nímž taky souvisí úhrada škody na majetku i zdraví poškozeného. A taková škoda mnohdy sahá do milionových částek. 

Jsme méně ohleduplní a riskujeme



Podle mluvčího Horské služby Radka Zemana dochází k nerespektování zásad bezpečnosti na sjezdových tratích velmi často. Zvyšuje se tak frekvence závažnějších srážek. „Především jde o přeceňování vlastních schopností, bezohlednou a riskantní jízdu a zároveň s tím pocit, že doporučované bezpečnostní prvky pro lyžaře a snowboardisty, jako například přilba, jsou nutné jen pro začátečníky,“ zdůrazňuje Zeman. Potvrzují to i statistiky Horské služby ČR za loňskou zimu. Její členové provedli o 500 více zásahů než rok předtím, přičemž se zranilo přes 4 300 lidí při sjezdovém lyžování a přes 1 400 lidí na snowboardu. Nejvíce úrazů připadlo na Krkonoše, pomoc často mířila i k zahraničním návštěvníkům, nejčastěji se jednalo o Poláky, Němce a Holanďany.

Soud kvůli karambolu na svahu už klasikou



Tak, jako se zvyšuje počet srážek a vážnějších nehod na svazích, roste taky počet případů, kdy mají tyto střety soudní dozvuk. Častěji se jedná o situace, kdy je obětí cizinec. „Nejčastěji se na mne klienti obrací s žádostí o konzultaci v souvislosti s lyžařskou nehodou v zahraničí, zejména pak v Rakousku a Itálii. To jsou totiž časté destinace českých lyžařů a zároveň je zde běžné, že jsou nároky na náhradu škody vůči viníkovi lyžařské nehody pravidelně vymáhány prostřednictvím právního zastoupení. Mnoho advokátních kanceláří se tam na sportovní právo přímo specializuje,“ říká advokát Michal Hon. Pokud někoho na sjezdovce srazíte a oběť nehody rozpoutá soudní spor, jedná se nejčastěji o trestní případ obvinění z ublížení na zdraví z nedbalosti, či těžkého ublížení na zdraví a souvisejících civilních nároků na náhradu škody. A takové přestupky mohou pro vás jako pro viníka znamenat statisícové náklady, i když se jedná jen o lehké zranění . „Uvedu příklad nehody z Rakouska. Klient zavinil srážku a způsobil poškozenému zlomeninu klíční kosti, která si vyžádala operativní řešení, měsíční pracovní neschopnost a následné rehabilitace. Vyplacená náhrada škody, včetně právního zastoupení poškozeného, přesáhla částku 700 000 Kč, a to jsme se mimosoudním vyjednáváním dostali pod polovinu původně uplatněného nároku,“ vypočítává Hon.

Základní cestovní pojištění viníkovi nestačí



Zaviníte-li na svahu karambol, náklady na soud a odškodnění půjdou z vaší kapsy. Pomoct může pojištění, nicméně základní cestovko nestačí. Důležité je v rámci cestovního pojištění zároveň sjednat i pojistku odpovědnosti, tedy tzv. „na blbost“. „Cestovní pojištění kryje náklady pro případy, kdy máte zdravotní potíže a potřebujete navštívit lékaře. V případě, že někoho neúmyslně zraníte nebo způsobíte škodu, musíte být krytí ještě navíc odpovědnostní pojistkou, která může být sjednaná jako součást cestovního pojištění,“ říká Simona Kuldová, produktová manažerka z Direct pojišťovny mající na pojištění odpovědnosti nejvyšší limity na českém trhu. Odpovědnostní pojistka přitom kryje většinou náklady za újmu na zdraví nebo na životě poškozeného, včetně náhrady jeho nákladů na zdravotní péči a odškodnění za smrt. Vztahuje se také na vymáhané finance za škodu poškozením, zničením či ztrátou věci. Důležité je vědět, že připojištěná odpovědnost pomůže s úhradou nákladů i pokud způsobíte srážku na českých horách. „Přibližně 13 % Čechů si ale stále odpovědnostní pojistku nesjednává, i když si cestovní pojištění zařizuje a ví, že bude sportovat,“ doplňuje Kuldová.

Co vědět před lyžovačkou z právního hlediska



Kromě sjednání vhodné pojistky je nutné prostudovat si pečlivě pojistné podmínky. Odborníci radí nespoléhat se na doprovodné pojišťovací produkty ke kreditním kartám, protože takové pojištění má často mnoho výluk a nízké limity. „Pojištění musí zahrnovat krytí sportovních aktivit, tedy lyžování a snowboarding na vyznačených veřejných sjezdovkách. Pozor na případné omezení nadmořskou výškou,“ upozorňuje na různost podmínek Kuldová z Direct pojišťovny. „Pokud plánujete jezdit na zapůjčených lyžích nebo půjčeném snowboardu, je ještě nutné doplnit si k tomu navíc pojistku na sportovní vybavení,“ připomíná. Před cestou se taky řádně seznamte s Pravidly chování pro lyžaře, které vydala Mezinárodní lyžařská federace (FIS). Jsou totiž jediným regulativem lyžařského sportu. „Tato pravidla sice nejsou obecně závaznou právní normou, ale i z rozhodování nejvyššího soudu víme, že jsou považována na sjezdových tratích za závazná a jako taková budou zásadním vodítkem při určení zavinění v konkrétních případech. Každý lyžař by měl věnovat pozornost zejména pravidlu číslo 3, což je volba jízdní stopy. De facto objektivizuje zavinění za případnou nehodu osobě, která byla při nehodě na sjezdovce výše, tedy přijela ze shora,“ vysvětluje Hon. Doporučuje také jezdit na sjezdovce v ideálním případě alespoň ve dvojici – pokud dojde ke střetu, budete mít totiž svědka, který může potvrdit vaši skutkovou verzi nehody. Tedy například vyloučit či omezit zavinění z vaší strany.

Když už k nehodě dojde…


 
Pokud přece jen nehodu na sjezdovce způsobíte, řiďte se v první řadě základními bezpečnostními radami horské služby. Pomozte raněnému, kontaktujte službu z nejbližší služebny a zajistěte místo nehody tak, aby nedošlo k dalším kolizím. Pokud jste v zahraničí, pro hladký průběh případného vyřízení odškodnění myslete na to, aby v protokole, který zaznamená horská služba nebo policie, byla uvedena takzvaná výhrada neznalosti jazyka. „I když se daným jazykem dorozumíte, v protokole se můžou objevit věci, které vyslýchaní neuvedli. Může se jednat o špatnou interpretaci výpovědi. V dalším průběhu řízení se to však dost těžko napravuje,“ radí Hon. Zároveň je dobré vyžádat si kopie všech protokolů a nákresů, které jsou v rámci výslechu zhotoveny. Můžete si je zkontrolovat a pokud něco nesedí, rozporovat zápis a požádat o opravdu nebo uvedení dalších připomínek. Je taky potřeba ihned nahlásit vznik pojistné události pojišťovně. Ne vždy se srážky na sjezdovce řeší soudní cestou, ale v případě, že je nehoda zaznamenána a vám bude doručena výzva k náhradě škody, předvolání k výslechu nebo k soudnímu jednání, je dobré obrátit se na advokáta specializujícího se na sportovní právo. Může včasným zásahem eliminovat eventuální negativní právní dopady rozporu. Nevyplácí se spor podceňovat, nehody mívají totiž trestněprávní důsledky a případné nároky na náhradu škody se pohybují, zejména v zahraničí, v nemalých částkách.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce




      
  





všechny články
Dále v rubrice

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu

Obrázek: Pobočka Partners Banky Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...

Produktové novinky bank v březnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Produktové novinky Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu března letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz