Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Komerční banka začala nabízet službu Chytré inkaso

20.12.2017  |  aktualizováno 22.12.2017  |  Zdeněk Bubák, zpráva Komerční banky
  


Obrázek: Komerční bankaKomerční banka v prosinci spustila novou službu, a to tzv. chytré inkaso. Nová služba dokáže snížit riziko neprovedení inkasa, aniž by o takové situaci klient nebyl včas informován. Nově je možné každé inkaso autorizovat nebo obdržet email nebo SMS o neprovedeném inkasu. Chytré inkaso zatím funguje v internetovém bankovnictví a příští rok se objeví i v mobilním bankovnictví.


V prosinci odstartovaná služby "chytré inkaso" od Komerční banky umožňuje nastavit různé vlastnosti povoleného inkasa tak, aby bylo riziko selhání a neprovedení inkasa co nejmenší. Nová služba nabízí například předvyplněný formulář pro zadání povolení inkasa, možnost autorizovat každé inkaso zvlášť nebo zasílání SMS či mailových zpráv o neprovedených inkasech s důvody jejich neprovedení. Chytré inkaso je možné využít od prosince v rámci internetového bankovnictví Komerční banky, od jara příštího roku bude k dispozici i pro mobilní bankovnictví.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více



„Chytré inkaso je jednoduchý, návodný, bezpečný a bezchybný způsob úhrad pravidelných plateb. Z pohledu plátců se zřizování a správa povolení inkasa výrazně zjednodušuje a zvyšuje se jejich informovanost o jednotlivých inkasech. Naopak příjemci inkas ocení zvýšený počet úspěšně zpracovaných příkazů k inkasu, což znamená vyšší počet úspěšně připsaných plateb na jejich účet, snížení nákladů na upomínky a další administrativu spojenou s vymáháním dlužné částky,“ uvedl Tomáš Fíla, manažer provozních služeb.

Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde


U chytrého inkasa od Komerční banky nemusí klienti již nic vyplňovat, protože ve svém internetovém nebo mobilním bankovnictví budou mít připravené předvyplněné povolení inkasa (na základě informací od příjemce inkasa), které bude stačit pouze zkontrolovat a autorizovat. Pokud si klient zapomene zřídit povolení inkasa, obdrží při prvním inkasování oznámení, že nemá nastavené povolení inkasa. Na zřízení povolení inkasa bude mít až pět pracovních dnů. Klient navíc získá možnost autorizovat a kontrolovat každé inkaso zvlášť, aby měl dokonalý přehled o odchozích platbách ze svého účtu.

Srovnání běžných účtů pro občany najdete zde

V případě neprovedení inkasa obdrží klient detailní informace o důvodech neprovedené platby (např. nedostatek finančních prostředků na účtu) a bude mít až pět dnů na jejich doplnění na svůj účet nebo na jinou změnu v povolení inkasa, aby se inkaso mohlo v pořádku provést.

Chytré inkaso má i Air Bank, a to už 6 let



Službu se stejným názvem a podobnými funkcemi nabízí i Air Bank. Ta jej má v nabídce od začátku svého fungování, tj. od roku 2011.


Co umí Chytré inkaso od Air Bank?


  • Když si klient nastaví Chytré inkaso, tak se jej banka vždy zeptá, jestli danou platbu z inkasa schvaluje, nebo ne. Teprve až po jeho schválení peníze z účtu odejdou. Když se klientovi zdá částka vyšší, než by měla podle něj být, má tak dost času si s dodavatel služeb vše vyjasnit. Pokud do pěti pracovní dní inkaso neschválí, platbu banka neprovede.
  • Klient si může vybrat, jestli mu má banka dát o platbě přes Chytré inkaso vědět e-mailem a/nebo SMSkou a/nebo upozorněním v mobilní aplikaci.
  • Chytré inkaso je možné zvolit při nastavování souhlasu s inkasem – klient volí, zda si přeje toto konkrétní inkaso automatické či Chytré.
  • Kromě internetového bankovnictví může klient (Chytré) inkaso nastavit i v mobilní aplikaci. Přes mobil může inkaso i různě editovat nebo dát souhlas k provedení platby.

Upozornění na neprovedené platby



Klienty banka upozorňuje na neprovedené platby (inkasa, trvalé příkazy atd.) přímo v internetovém bankovnictví. Klient se také dozví, proč nebyla platba provedena (nejčastěji je to kvůli nedostatečně vysokému zůstatku na účtu).
  • U takovéto neprovedené platby pak banka čeká ještě 5 pracovních dní, jestli například na účet nedojdou peníze, aby tuto platbu provedla.
  • Navíc si klient může nastavit, aby byl jej upozorněn na neprovedenou platbu navíc ještě přes mail a/nebo přes upozornění v mobilní aplikaci.



      
  





všechny články
Dále v rubrice

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Air Bank dále rozšíří exkluzivní výhody pro společné klienty s O2

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Unity navazuje na úspěšnou spolupráci Air Bank a O2, která od loňského roku přináší jejich společným zákazníkům 300 Kč měsíčně za používání služeb obou firem. Se vznikem Unity získají společní klienti...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz