Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Pojišťovny na konci listopadu: autopojištění ve všech pádech. Mladí řidiči, Totálka, scelení skla a další témata

27.11.2017  |  Zdeněk Bubák, zprávy z pojišťoven
  


Obrázek: AutomobilPřinášíme vám aktuální informace z pojistného trhu, tentokrát se zaměřením na autopojištění a na vše další, co souvisí s používáním automobilu. Pojišťovna Generali zveřejnila výsledky průzkumu, který se zaměřil na pojištění vozů ve vlastnictví mladých řidičů. Ti často využívají jiné osoby, na které si auto pojistí. Kooperativa představila nové pojištění TOTÁLKA. Allianz nabízí scelení autoskla s prasklinou a slevu pojištění u elektromobilů. ESOXX zjišťoval, ve kterých krajích budou nejvíce jezdit řidiči i v zimě na letních pneumatikách. S čím vám pomůže asistenční služba popisuje Slavia pojišťovna.



Mladí u povinného ručení využívají nejčastěji pojištění rodičů



Mladí řidiči patří do rizikového segmentu, řečeno jednoduše: statisticky způsobují více škod než jejich starší kolegové. Proto jsou sazby jejich povinného ručení mnohdy výrazně vyšší. Na českých silnicích ale jezdí celá řada mladých motoristů, kteří nebourají. „Mladým do 24 let dáváme důvěru, pokud mají v databázi ČKP vyjeto minimálně 24 bezeškodních měsíců. Za takové situace jsme přesvědčení, že si zaslouží 50procentní slevu na povinném ručení. Nechceme zkrátka házet mladé řidiče do jednoho pytle a říkat, že všichni jsou škodiči,“ říká Miroslav Matějka, manažer autopojištění pojišťovny Generali.

Řidiči-junioři často chtějí získat slevu na pojistném stůj co stůj, proto pojistí vlastní auto na někoho jiného. Ne vždy jde o šťastné jednání. „Pokud si mladý řidič pojistí vozidlo třeba na otce, pak v případě, že nabourá, musí počítat s tím, že především negativně ovlivní vyjetý bonus právě jemu. A to s následným dopadem na cenu pojištění jak u vlastního vozidla, tak u toho otcova. Nakonec se pojištění prodraží celé rodině”, upozorňuje Matějka.

O možnosti pojistit si vlastní auto na někoho jiného mladí podle průzkumu Generali vědí. Zatímco 77 % takovou možnost už využilo nebo využívá, 19 % o ní sice ví, ale nikdy ji nezvolili. „Z našich analýz přitom jasně plyne, že mladí řidiči, kteří si auto pojistí na někoho jiného, bourají významně častěji, než ti, kteří si auto pojišťují na sebe,“ potvrzuje praxi Matějka.

Vlastní auto si na sebe pojišťuje 43 % mladých motoristů. Zbylých 57 % hledá možnost pořízení povinného ručení jinde. Nejčastěji u otce (27 %) nebo matky (17 %), obrací se ale také na prarodiče – na dědu ve 3 %, respektive na babičku ve 2 % případů. Na přítele nebo přítelkyni pojišťuje své auto 3 % mladých, na někoho úplně jiného (např. souseda nebo kolegu) 3 % řidičů-juniorů.

Mladí řidiči přitom své blízké ani k tomu, aby jim auto pojistili na sebe, nemusí moc přemlouvat. V průzkumu 75 % dotázaných uvedlo, že taková domluva proběhla hladce, 19 % nemuselo splnit žádné zvláštní podmínky, které by jim jejich blízcí diktovali. Jen 2 % mladých muselo slíbit, že budou jezdit opatrně.

Mladí řidiči přitom málokdy tuší, jak velký bonus vlastně díky pojištění se na někoho jiného získali. Přes polovinu z nich (53 %) si přesnou hodnotu bonusu za bezeškodní jízdu nevybaví, pro 24 % to pak ani není důležité. „Hlavně, že je to levnější,“ zaznívalo v dotaznících. Naopak 23 % řidičů ví velmi dobře, s jak vysokým bonus na někoho jiného mohou počítat.

A co nehody? Připouští si mladí, že by svojí neopatrností pokazili bonus toho, kdo jim auto na sebe pojistil? Podle výsledků průzkumu Generali se ukazuje, že mladí hýří sebevědomím. Obavy z nehody a ztráty bonusu nemá 22 % mladých řidičů. Takové myšlenky vůbec neřeší 14 % respondentů, dalších 13 % řidičů-juniorů je přesvědčeno, že se to nestane, protože se považují za dobré řidiče.

Naopak 25 % respondentů strach ze ztráty bonusu má, 23 % pak kromě samotných obav deklarují, že kvůli tomu jezdí mnohem opatrněji.

Průzkum také ukázal, že mladí povinné ručení hradí z vlastních zdrojů, jde o 84 % z nich. Naopak s úhradami pojistného mladým majitelům aut pomáhají v 9 % i ti, na něž povinné ručení mají sjednané, a 4 % si povinné ručení hradí pouze částečně. Ve 3 % jim účet za pojištění hradí někdo jiný – nejčastěji se na platbách podílí společně partner a partnerka.

Průzkumu se v říjnu 2017 zúčastnilo 200 českých řidičů-klientů skupiny Generali ve věku 18-30 let.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce



TOTÁLKA vyřeší fatální škody na starších vozech



Kooperativa představila unikátní novinku letošního podzimu havarijní pojištění TOTÁLKA pro starší vozy.

„Průměrné stáří vozidel na českém trhu se stále mírně zvyšuje a dnes činí cca patnáct let. Mladší vozidla jsou pojištěna většinou firemních či leasingových flotilách, běžní občané provozují především vozidla starší. Na ty cílí novinka pojišťovny Kooperativa, unikátní pojištění TOTÁLKA. Jedná se o havarijní pojištění velkých škod pro vozidla stáří osm až patnáct let,“ říká Michal Němec, ředitel Úseku pojištění motorových vozidel v pojišťovně Kooperativa.

Jedná se o asi 2 milióny vozidel, které se podle jejich majitelů již nevyplatí pojistit standardním havarijním pojištěním. TOTÁLKA je ideální pro ty majitele, kteří neřeší každé škrábnutí, ale obávají se především velké škody – jako odcizení, zničení vozu živlem či závažnou havárií. Drobné poškození si majitel vyřeší sám, TOTÁLKA mu vyřeší zejména ty zásadní škody, tedy fakticky zničení vozu při havárii nebo v důsledku živelných škod a při odcizení vozu.

„Předpokládáme, že největší zájem bude o variantu, kde pojištění bude řešit škody vyšší než sto tisíc Kč. Maximální roční limit pojistného plnění pak u této varianty je 250 tisíc Kč. To vše za 100 Kč měsíčně. Je to varianta, kterou uvítají majitelé vozů starších osmi let, jako jsou například novější Fabie nebo starší Octavie,“ doplňuje Michal Němec.

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde


Kvůli prasklině nemusíte měnit sklo. Allianz vám ji přijede scelit



Dnes již nemusíte kvůli každé prasklině třeba vyměnit celé čelní sklo automobilu. Oprava autoskel pomocí scelování je dnes oblíbenou alternativou k výměně skla.  Allianz slibuje že scelení skla zajistí na jakékoliv adrese v ČR. Scelení tvá hodinu a současně získáte na provedenou službu doživotní garanci.
 

Scelení nejde ale provést vždy, hlavně ne u častých prasklin od okraje okna



Opravu autoskla lze využít u prasklin, které mají méně než 10 cm v průměru a nezasahují k okraji skla či přímo do zorného pole řidiče. Provádí se pomocí odsátí vzduchu z dutiny a jejím nahrazením speciální látkou, která má index lomu světla stejný jako sklo. Metoda, již Allianz používá, je certifikovaná Ministerstvem dopravy ČR, a lze jí scelovat jakákoli dvouvrstvá skla včetně vyhřívaných a reflexních, a to jak u osobních automobilů, tak nákladních vozů či autobusů.

Jak oprava probíhá?



Po registraci škody se s klientem obvykle do tří hodin spojí servis a dohodne s ním termín a místo opravy. Mobilní služba pak ve smluvený čas přijede na místo přání klienta, a časová náročnost samotné opravy většinou nepřesáhne jednu hodinu. Na závěr klient obdrží potvrzení o atestované opravě. Možnost opravy skla vždy závisí na posouzení konkrétní škody na místě. „V některých případech bohužel není oprava možná z důvodů stáří praskliny nebo kvůli nečistotám, které se během provozu do praskliny dostaly,“ vysvětluje ředitel oddělení Likvidace pojistných událostí Allianz Ludvík Bohman. „Proto doporučujeme škodu nahlásit co nejdříve a než dojde k opravě, přelepit místo poškození průhlednou lepicí páskou, abyste zamezili hromadění vlhkosti a nečistot. Ke scelení by mělo dojít ideálně do týdne od vzniku poškození,“ doplňuje Bohman.

Přehled autopojištění najdete zde

U Allianz mají elektromobily výraznou slevu



Allianz pokračuje v segmentaci trhu autopojištění podle rizik a přidala nové kritérium. Na havarijní pojištění vozů značky Tesla i všech dalších elektromobilů nyní dává 30% slevu.

Elektromobily dnes na řidiče kladou menší nároky ohledně řidičského umění, čímž zvyšují bezpečnost jízdy. Vozy značky Tesla disponují dokonce autopilotem. Jiné vozy mají automatické řazení a vyspělé parkovací systémy. Allianz se to rozhodla zohlednit ve svých sazbách.

„Pokračujeme v tom, čím se zabýváme už dlouhodobě, a sice v segmentaci našeho autopojištění na základě množství rizik, jimž se klienti při jízdě vystavují. Před rokem jsme přišli se sazbami podle počtu ujetých kilometrů. Dnes férově zohledňujeme klientovu investici do bezpečnějšího vozu,“ uvádí Veronika Hašplová, ředitelka autopojištění Allianz. Kromě levnějšího havarijního pojištění budou spadají elektromobily do nejlevnější kategorie povinného ručení.

Allianz se zohledněním odlišného charakteru těchto vozů přidává k celosvětovému trendu institucí, států i měst, reagujících různými opatřeními na jejich větší bezpečnost a ekologičtější provoz. Zohlednit jejich výhody se rozhodlo i vedení Hlavního města Prahy. Na rozdíl od ostatních řidičů dnes můžou majitelé elektromobilů parkovat ve všech tzv. modrých zónách zdarma, a to nehledě na místo bydliště. Auto stačí předem za 100 Kč zaregistrovat.

Nejvíce řidičů bude jezdit v zimě na letních pneumatikách v Praze a Karlovarském kraji



Čeští řidiči přezouvají svá auta na zimní pneumatiky velmi odpovědně. Podle exkluzivního výzkumu agentury IPSOS pro společnost ESSOX přezuje letos na zimní pneumatiky 96 % českých řidičů. To je výrazně více, než například v sousedním Německu, kde průzkumy dlouhodobě hovoří o více než 10 % vozů bez zimních pneumatik.

V rámci výzkumu odpovídala společnosti ESSOX tisícovka českých řidičů. Cílem bylo zjistit, jaký mají vztah k zimním pneumatikám, jak je vybírají, jak často a kdy je mění.

V polovině října, kdy byl výzkum realizován, mělo na zimní pneumatiky přezuto již 14,7 % dotázaných řidičů. 45,2 % řidičů plánovalo přezout ve druhé polovině října, dalších 28,9 % pak v první polovině listopadu. Později chce letos přezouvat pouze 7,4 % dotázaných. Vůbec neplánuje přezouvat na zimní pneumatiky 3,8 % dotázaných řidičů.

Odpovědný přístup k užívání zimních pneumatik mají ženy i muži. S vyšším vzděláním klesá počet osob, které jezdí v zimně na letních pneumatikách: zatímco u vysokoškoláků je to pouze 2,7 % dotázaných řidičů, u středoškoláků jsou to 4 % osob, u osob s nejvyšším dosaženým vzděláním ze základní školy pak 4,3 %.

Nejvíce řidičů na letních pneumatikách bude jezdit letos v zimně v Praze (7,8 %), a v Karlovarském kraji (6,3 %). Nad celorepublikovým průměrem podílu řidičů s letními pneumatikami je ještě Moravskoslezský kraj, kde nebude přezouvat 4,4 % řidičů. Ostatní regiony ČR jsou pod celorepublikovým průměrem 3,8 %.

Odpovědnost českých řidičů lehce klesá v případě nenadálých situací. V případě, že by si v zimním období museli půjčit řidiči z různých důvodů cizí automobil, a ten by nebyl vybaven zimními pneumatikami, by svou plánovanou cestu i na letních pneumatikách odřídilo 30 % dotázaných. 8 % dotázaných by takovou jízdu absolvovalo i ve chvíli, kdy by byly zhoršené klimatické podmínky, například by sněžilo.

Přibližně polovina českých řidičů najezdí v zimním období od začátku listopadu do konce března méně než 5 tisíc kilometrů. Z této skupiny se rekrutuje nejvíce těch, kteří odmítají přezouvat na zimní pneumatiky. 38 % řidičů najezdí v zimně od 5 do 10 tisíc kilometrů. Více než 10 tisíc kilometrů najezdí v zimě jen 13 % českých řidičů.

Výzkum realizovala pro společnost ESSOX výzkumná agentura IPSOS formou internetového dotazování na skupině 1 050 českých řidičů.

Zradilo vás na cestách auto? Pomůže vám asistenční služba



Píchlá pneumatika, zabouchnuté či ztracené klíčky od vozidla, prázdná nádrž nebo třeba vybitá baterie. Snad každého řidiče dříve či později potkají na cestách nečekané trable. Mnozí z nich však stále neví, jak se v takové situaci nejlépe zachovat. Obrátit by se měli v první řadě na asistenční službu své pojišťovny. S čím vším jim může pomoci a jak ji při sjednání pojištění správně nastavit?

Asistenční služby jsou dnes v základní podobě téměř vždy součástí povinného ručení i havarijního pojištění. Právě na číslo asistenční služby by se řidiči měli při problémech na cestách obrátit nejdříve, a to nejenom v případě nehody, ale také technické závady. Je ale důležité uvědomit si, že rozsah služeb, které může řidič v rámci asistence čerpat, se liší podle pojišťovny, a to včetně pojistných limitů. „Setkáváme se stále s tím, že řada řidičů netuší, zda má asistenční služby sjednané a pokud vědí, že jsou součástí jejich povinného ručení nebo havarijního pojištění, pak si nevybaví, v jakém rozsahu jsou sjednány a jaké konkrétní služby zahrnují. Mnohdy se také mylně domnívají, že je lze využít pouze v případě nehody,“ upřesňuje Ladislav Bělina, vedoucí divize autopojištění Slavia pojišťovny.

Základní podoba asistenčních služeb u pojišťoven většinou zahrnuje dovoz pohonných hmot, pokud vám dojde palivo, nastartování vozidla pomocí startovacích kabelů, výměnu a opravu pneumatiky, ale také tzv. silniční službu. Tu využijí řidiči v případě, že potřebují vykonat na svém vozidle opravy. Standardně služba zahrnuje příjezd technika, odstranění závady a zprovoznění vozidla. „Když vás na silnici potká problém, kontaktování asistenčních služeb by mělo být prvním krokem, který učiníte. Pokud je vaše vozidlo neopravitelné a vy na své asistenční služby nezavoláte, budete nuceni auto odtáhnout za pomoci místních poskytovatelů. To se mnohdy prodraží až o 60 %,“ upozorňuje Bělina.

Zatímco základní nabídka asistenčních služeb je přizpůsobena tak, aby řešila nejčastější a nejakutnější problémy, v nadstandardní podobě můžete čekat rozsáhlejší servis. Často zahrnuje nejenom pomoc při opravě na místě, ale také odtah vozidla do servisu či na vámi určené místo, úhradu cestovného, zapůjčení náhradního vozidla, vyslání náhradního řidiče či zajištění náhradního ubytování. 

Nadstandardní asistenční služby ocení řidiči také v zahraničí. V případě nepříjemné situace musí počítat s tím, že služby v základní podobě stačit nebudou, a to nejenom z hlediska služeb, ale také limitů. Pokud se vám za hranicemi porouchá auto a budete potřebovat odtažení, asistenční služby mohou zahrnovat odtah vozidla na určené místo, ale 2 000 korun na takový úkon stačit nebudou a vy tak budete doplácet. „Repatriace neopravitelného auta se může vyšplhat do astronomických částek, protože asistenční služby si účtují v průměru 20 Kč za kilometr za cestu tam a zpět. Ze Španělska vás tak odtah může vyjít až na 80 000 Kč,“ upozorňuje Bělina. Nepříjemná situace vznikne, i pokud je nutné vyproštění vozidla. „I pro takové případy je potřeba všímat si nastavených limitů a počítat s tím, že když budeme mít jen základní asistenční služby, budeme hodně doplácet. Klientům, kteří často cestují nejenom po ČR, ale i do zahraničí proto doporučujeme naše asistenční služby Premium, u kterých je repatriace a vyproštění vozidla zcela bez limitu. Vozidla také odtáhneme kamkoliv do 200 kilometrů, podle potřeb řidiče,“ doplňuje Bělina.

Sledovat dnešní potřeby řidičů je pro pojišťovny klíčové, protože jedině tak mohou poskytnout co nejvíce odpovídající služby. Výjimkou není ani Slavia pojišťovna. „Snažíme se řidičům pomoci, aby nepříjemné situace lépe zvládli. Nedávno jsme tak představili zcela nové povinné ručení Jubilejní balíček s asistenčními službami v rozsahu Premium. Zahrnují například zapůjčení náhradního vozidla na 5 dnů zdarma, odtah až do 200 km, zajištění náhradního ubytování zdarma zahrnující 2 noci pro každého člena posádky, vyproštění vozidla bez limitu, úhradu cestovného s limitem 10 000 Kč a mnohé další služby,“ říká Bělina a dodává, že asistenční služby Slavia pojišťovny zajišťuje Global Assistance a.s. Dostupné jsou řidičům 24 hodin denně na telefonním čísle 1220.

Na následky autonehody s vážným zraněním není připravena téměř polovina Čechů



Téměř polovina Čechů (45 %) není připravena na situaci, že by kvůli vážnému zranění při autonehodě mohla přijít o pravidelný měsíční příjem a že by si jejich léčení a rehabilitace vyžádaly další finanční náklady. Denně nebo téměř denně přitom v České republice jezdí 63 % z celkem 6,7 milionu registrovaných držitelů řidičského oprávnění. Vyplynulo to z průzkumu projektu Poúrazová péče.

Pojištění pro případ vážného zranění při autohavárii má podle průzkumu 39 procent lidí. Dalších 15 % ví, že se o ně postará rodina a jejich blízcí a 11 procent se domnívá, že mají takovou finanční rezervu nebo majetek, které jsou dostatečné i pro takový případ.

Pokud by došlo k nehodě s vážnými zdravotními následky, třetina lidí by pro své blízké využila všechny úspory, i takové, které jsou určeny na něco jiného, aby jim zajistila tu nejlepší poúrazovou péči. Sedmadvacet procent dotázaných by prodalo vlastní majetek, pokud by to nešlo řešit jinak.

Možnost využití úspor, které má pro takové případy, uvedlo 22 % dotázaných, o procento méně vyjádřilo ochotu vzít si půjčku a zadlužit se. Téměř pětina respondentů (18 %) konstatovala, že nic moc by udělat nemohla, protože na to nemá.

Celá čtvrtina lidí uvedla, že v takovém případě by využila konexe, známé a známé známých a šest procent dotázaných odpovědělo, že by dali úplatek, pokud by nebyla jiná možnost, jak zajistit péči jejich blízkým.
 
* Průzkum pro projekt Poúrazová péče v září 2017 uskutečnila výzkumná agentura Click4Survey na vzorku více než 500 respondentů.



      
  




všechny články
Dále v rubrice

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu

Obrázek: Pobočka Partners Banky Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...

Produktové novinky bank v březnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Produktové novinky Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu března letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz