Klientům bank v Česku vadí poplatek za výběr z bankomatu
Z reprezentativního průzkumu agentury NMS Market Research pro Raiffeisenbank vyplynulo, že většina Čechů považuje poplatky za výběry z bankomatů vlastní banky za neoprávněné. Poplatek za výběr z bankomatu mateřské banky vadí devíti z deseti držitelů karet, třetině pak připadá příliš vysoký. Právě kvůli poplatkům omezuje výběr bankovek celá čtvrtina respondentů.
Alespoň nějaké peníze má vždy při sobě až polovina nakupujících. Jen každý desátý Čech má ve své peněžence zřídkakdy nějakou hotovost a téměř bezvýhradně spoléhá na bezhotovostní platby. „Nejčastěji u sebe nosíme částky v rozmezí dvou set korun až jednoho tisíce. Více peněz pak najdeme v peněženkách mužů než žen. Téměř polovina mužů přitom uvádí, že se i s větším obnosem cítí bezpečně,“ říká Roman Přeučil, produktový manažer Raiffeisenbank. Jaké poplatky za výběr z bankomatu si banky účtují najdete zde Podle průzkumu Češi výběry z bankomatů v posledních letech omezují. Skoro čtvrtina držitelů platebních karet zajde k bankomatu maximálně jednou za čtvrt roku a nižší počet výběrů než před dvěma lety uvádí 40 % respondentů. „Důvodem poklesu jsou podle čtvrtiny dotazovaných poplatky za výběr z bankomatů jiné banky a jejich výše, s níž jsou nespokojeni,“ vysvětluje Přeučil. Poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky považuje za vysoký 29 % respondentů průzkumu. Jen téměř každý třetí Čech má tuto položku na svém výpisu z účtu zdarma, a to jak za výběr u své domovské, tak i u konkurenční banky. „Jde přitom o jeden ze základních úkonů, které při manipulaci s osobními financemi lidé dělají. I to je důvodem, proč našim klientům umožňujeme výběry z bankomatů všech bank zdarma,“ říká Přeučil. Najděte si kolik vás bude stát účet v různých bankách včetně dílčích poplatků (v Detailu) Poplatky za výběr bankomatu vlastní banky považuje za neopodstatněný 91 % držitelů karet. Větší měrou dokáží klienti bank pochopit, proč je třeba hradit výběry u konkurence, i přesto však s tímto poplatkem nesouhlasí více než tři čtvrtiny (78 %) z nich. Především starší generace se k poplatku staví negativně (85 %). Jiný úhel pohledu pak poskytuje výše příjmu dotazovaných – čím větší příjem lidé mají, tím spíše zajdou k nejbližšímu bankomatu bez ohledu na cenu výběru. Nulové poplatky za výběry lákají čím dál víc lidí Kvůli nespokojenosti klientů s poplatky razantně vzrostl počet těch, kteří by zvážili přechod k jiné bance s nulovými poplatky za výběr. Zatímco před dvěma lety by z tohoto důvodu neváhalo změnit banku 28 % lidí, letos je to již 40 % klientů. Odchod od původní banky by zvážilo více žen a také lidí s vyššími příjmy (43 %). „K takto vysokému podílu klientů ochotných ke změně přispívá i zjednodušení celého procesu přechodu k jiné bance. Stačí zajít na pobočku nově vybrané finanční instituce a ta za klienta vyřídí veškeré formality bez zbytečných poplatků na jedné či druhé straně,“ upřesňuje Přeučil.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|