Češi ve velkém přeplácejí za pojistné smlouvy, celkově pojištění moc neřeší
26.10.2017 | Iva Korgerová, spol. Suri | |
Zhruba před rokem se na českém trhu objevila nová fintechová služba Suri, která svým klientům slibuje hlídání pojistných smluv tak, aby platili za daný produkt co nejméně. Dle Suri Češi své pojistné smlouvy moc neřeší a zbytečně za ně přeplácejí. Například motoristé za rok přeplatí celkem o 5 miliard korun více, než by za daný rozsah pojištění museli.
Za rok fungování společnost Suri zjistila, že bychom všichni dbali o aktuálnost svých pojistných smluv, dokázali bychom – pochopitelně k ne příliš velké radosti pojišťoven – ušetřit v součtu řádově miliardy korun. Podle výzkumu služby Suri totiž většina lidí neřeší zastarávání pojistných smluv a třeba průměrná délka smluv z oblasti pojištění domácností činí 6 let, v případě pojištění automobilů 5 let. V případě jejich aktualizace tak mohou lidé výrazně ušetřit, či si za stejné peníze podstatně zlepšit pojistné podmínky. Suri vyhledává, porovnává a doporučuje nejvýhodnější pojišťovací a finanční produkty na trhu a zároveň uzavřené smlouvy reviduje a neustále porovnává s ostatními nabídkami na trhu, čímž zajišťuje jejich stálou aktuálnost. „Z osmi tisíc klientů, kteří přes Suri v průběhu prvního roku uzavřeli smlouvu skoro třetina klientů (30 %) změnila při revizi produkt za výhodnější, přičemž 73 % klientů ušetřilo více než 25 % ceny pojištění,“ říká Pavel Jechort, ředitel společnosti. reklama
|
Češi jsou málo informovaní o tom, co jejich pojištění pokrývá a zda není zbytečně drahé Téměř dvě třetiny (61 %) Čechů neví, co je to výročí smlouvy a zhruba stejný počet lidí (64 %) muselo s výpovědí smlouvy počkat – tj. zažilo situaci, kdy chtěli zrušit smlouvu, ale museli počkat, protože byla uzavřena na určité období. Dále, např. v oblasti autopojištění, neuvědomujeme si, že automobil s časem ztrácí hodnotu, a není pak nutné ho pojišťovat na tak vysokou částku. Uvážíme-li, že automobil každý rok ztratí minimálně 10 % ze své ceny, pak platí, že sice první rok je havarijní pojištění naceněno na aktuální hodnotu vozu, avšak v dalších letech, kdy pojišťovny zpravidla ponechávají sjednanou cenu, už dochází k výraznému přeplácení a po zmíněných 4 letech je pojistka předražená o cca 30 %. Tento kvalifikovaný odhad pak podporuje i reálná zkušenost z ročního fungování služby Suri, kdy většina klientů ušetří v rámci aktualizace svého pojištění mezi 20-30 % z původní ceny - průměrné havarijní pojištění stojí reálně řidiče 9 tisíc korun ročně, pokud je sjednané přes Suri, jeho průměrná cena se snížila na 6,5 tisíce. Přeplatíme tedy celkově o minimálně 4,25 miliardy ročně. Pojištění majetku pro drobné podnikatele Mimojiné, Suri také slibuje úsporu času malým a středním podnikatelům, kteří nemají čas obcházet pobočky pojišťoven. Pro drobné podnikatele s ročním obratem do 10 mil. Kč fintech firma vytvořila on-line produkt, který využívá napojení na veřejné registry - ve formuláři uvedeném na jejích stránkách je potřeba zadat své IČ a pak v dalších dvou jednoduchých krocích si již sjednat pojištění odpovědnosti za škody vzniklé při podnikání i pojištění firemního majetku. Online sjednání tak šetří podnikatelům čas.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|