Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Lidé jsou s bankami vcelku spokojeni. Třetina ale v posledním roce uvažovala o změně. Zrealizovaly ji jen 4 procenta

21.12.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva České bankovní asociace
  
  


BankyČeská bankovní asociace letos provedla průzkum, ve kterém se zajímala o úroveň spokojenosti klientů se svou bankou. Lidé jsou s bankami spokojeni zhruba stejně jako loni. Téměř třetina respondentů průzkumu uvažovala v uplynulém roce o změně banky, ale ve skutečnosti se k ní odhodlala jen 4 % lidí. Banky jsou pro Čechy důvěryhodné, plní sliby a personál je vstřícný.


Se svou hlavní bankou je spokojeno 79 % respondentů. Pohledem indexu CSI (Customer Satisfaction Index) je úroveň spokojenosti téměř stejná jako v loňském roce, kdy index dosáhl hodnoty 83 bodů. Oproti roku 2015 se jedná o nárůst o dva body. Na 68 % dotazovaných v posledním roce o změně své hlavní banky neuvažovalo. Ze 32 % respondentů, kteří o změně hlavní banky uvažovali, svou banku změnila jen 4 %. Ukázal to průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).

Žebříček bankovních osobních účtů najdete zde
 
reklama

Equa běžný účet - 0 Kč za výběr ze všech bankomatů v ČRvíce
Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce
Běžný účet - vedení účtu a nejběžnější transakce zdarmavíce

mKonto Business - účet pro podnikatele, který máte rádivíce
ING Konto - výhodný úrok a peníze stále k dispozicivíce



Nejsilnějším motivátorem spokojenosti zůstává důvěryhodnost českých bank



Největší vliv na spokojenost lidí s bankou má důvěryhodnost, plnění slibů, které banka dala, a vstřícnost personálu, ale také poskytovaná kvalita služeb, silné zázemí a stabilita. „Nedůležitější je pro klienty důvěryhodnost banky a plnění slibů. Velkou roli hraje také silné zázemí a stabilita banky. Všechny tyto atributy se pohybovaly kolem čísla 9 na desetibodové stupnici. Mezi 8 a 9 body ohodnotili respondenti také úroveň internetového bankovnictví, poskytovanou kvalitu služeb, profesionalitu bankéřů a dostupnost služeb,“ vysvětluje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA, a dodává, že panuje shoda mezi tím, co lidé říkají, a tím, jak se chovají.

O změně banky Češi příliš neuvažují



Více než dvě třetiny klientů (68 %) v posledním roce ani neuvažovalo, že by změnili svoji hlavní banku, nebo že by začali využívat ještě další bankovní ústav. Ze zmíněných dvou třetin byl u 36 % důvodem nedostatek času, 18 % odpovědělo, že obecně rozdíly mezi bankami nejsou veliké, desetinu klientů dokázala jejich stávající banka motivovat tak, aby u ní zůstali, 4 % nenašla lepší nabídku a 20 % měla jiné důvody.

„Oproti minulému roku se však zvýšil počet těch, kteří se obávají, že přejít k jiné bance by bylo příliš složité. Zatímco loni takto odpovědělo 5 % respondentů, letos to bylo 12 %. Důvodem je pravděpodobně skutečnost, že povědomí o již několik let fungujícím Kodexu mobility ČBA ještě není tak rozšířené, jak jsme doposud vnímali,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Štěpánek a dodává, že pomocí Kodexu je pro klienty změna banky rychlá a snadná, protože banky vyřeší veškeré administrativní záležitosti samy mezi sebou.

I když necelá třetina klientů (32 %) o změně hlavní banky v posledních 12 měsících sice uvažovala, naprostá většina z nich (67 %) neudělala nic. K faktické změně se odhodlala pouze 4 % klientů a 29 % si ke své hlavní bance založilo účet ještě u další. „Více o změně banky uvažovali muži, dále klienti ve středním věku a s vysokoškolským vzděláním,“ doplňuje Jana Hamanová, ředitelka výzkumné agentury SC&C.

Graf - ČBA - Spokojenost klientů s bankami
Zdroj: Česká bankovní asociace

Snížit nebo zcela zrušit poplatky



„Pokud by lidé mohli na produktech své hlavní banky něco změnit, doporučili by nejčastěji snížit či zcela zrušit poplatky. Změnu poplatkové politiky zmiňovali respondenti především u velkých bank. Naopak u malých bank by Češi rádi měli k dispozici více bankomatů. Jako čtvrtou zásadní změnu by respondenti uvítali zvýšení úroků u spořicích účtů,“ vysvětluje Jana Hamanová. „Poskytování kvalitních služeb je pro banky spojeno s nemalými investicemi. Přesto jsou bankovní poplatky v České republice na základě mezinárodních srovnání spíše pod evropským průměrem. Také se drží trend jejich neustálého snižování, a to díky konkurenci, která je na bankovním trhu stále velice vysoká. A pokud jde o úroky, jejich úroveň je závislá na ceně peněz na finančním trhu, a ta je na rekordně nízké úrovni,“ doplňuje Pavel Štěpánek.

O průzkumu:
Průzkum provedla pro ČBA v únoru tohoto roku agentura SC&C. Průzkumu se zúčastnilo 1 012 respondentů ve věku 18 až 70 let z celé ČR, kteří vlastní bankovní účet. Sběr dat probíhal online ve dnech 13.–26. února 2016.


      
  


Související články:
Visa rozšíří mobilní platby do 12 evropských zemí

ČSOB i Komerční banka byly za rok 2016 v zisku, k jehož výši jim pomohl prodej podílu ve VISA Europe

Změny bankovních poplatků v únoru. Většinou se zdražovalo

Ubytování a hotelnictví se už zase daří, ale konkurence roste

Mobilní peněženka ČSOB si získala 10 tisíc klientů. Jak funguje? Banka připravuje placení otiskem prstu

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde



všechny články
Dále v rubrice

Visa rozšíří mobilní platby do 12 evropských zemí

iPhone tisicovka V roce 2014 provozovatel bankovních karet Visa spustil podporu mobilních plateb. 16. února minulého roku Visa Europe oznámila rozšíření Visa platební tokenizační služby (Visa Europe Payment Tokenisation Service, VEPTS), která umožňuje finančním a dalším institucím integrovat tokenizaci...

ČSOB i Komerční banka byly za rok 2016 v zisku, k jehož výši jim pomohl prodej podílu ve VISA Europe

Výsledky bank v roce 2016 ČSOB a Komerční banka dnes vydaly informaci o výsledcích svého hospodaření za rok 2016. Obě banky byly v zisku, ale je třeba říci, že těžily z jednorázového příjmu za prodej svého podílu v karetní...

Změny bankovních poplatků v únoru. Většinou se zdražovalo

Bankovní poplatky Přinášíme vám přehled změn v sazebnících bank, ke kterým došlo na konci ledna a v únoru. Změny jsme zaznamenali u Fio banky. U ní se týkaly investičních služeb. Dále sazebník...

Ubytování a hotelnictví se už zase daří, ale konkurence roste

Hotely Rostoucí návštěvnost hostů ze zahraničí i z tuzemska, stoupající ceny a tržby. Odvětví hotelnictví a ubytování v ČR prosperuje a zapomíná na předchozí tíživá krizová léta a úbytek ruské klientely...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,3 % ročně
ANO spořitelní družstvo


Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz