Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Lidé jsou s bankami vcelku spokojeni. Třetina ale v posledním roce uvažovala o změně. Zrealizovaly ji jen 4 procenta

21.12.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva České bankovní asociace
  
  


BankyČeská bankovní asociace letos provedla průzkum, ve kterém se zajímala o úroveň spokojenosti klientů se svou bankou. Lidé jsou s bankami spokojeni zhruba stejně jako loni. Téměř třetina respondentů průzkumu uvažovala v uplynulém roce o změně banky, ale ve skutečnosti se k ní odhodlala jen 4 % lidí. Banky jsou pro Čechy důvěryhodné, plní sliby a personál je vstřícný.


Se svou hlavní bankou je spokojeno 79 % respondentů. Pohledem indexu CSI (Customer Satisfaction Index) je úroveň spokojenosti téměř stejná jako v loňském roce, kdy index dosáhl hodnoty 83 bodů. Oproti roku 2015 se jedná o nárůst o dva body. Na 68 % dotazovaných v posledním roce o změně své hlavní banky neuvažovalo. Ze 32 % respondentů, kteří o změně hlavní banky uvažovali, svou banku změnila jen 4 %. Ukázal to průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).

Žebříček bankovních osobních účtů najdete zde
 
reklama

Malý Tarif - bez absurdních poplatkůvíce
Velký Tarif - 3 měsíce na zkoušku zdarmavíce
Běžný účet - vedení účtu a nejběžnější transakce zdarmavíce

mKonto - běžný účet bez poplatkůvíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce



Nejsilnějším motivátorem spokojenosti zůstává důvěryhodnost českých bank



Největší vliv na spokojenost lidí s bankou má důvěryhodnost, plnění slibů, které banka dala, a vstřícnost personálu, ale také poskytovaná kvalita služeb, silné zázemí a stabilita. „Nedůležitější je pro klienty důvěryhodnost banky a plnění slibů. Velkou roli hraje také silné zázemí a stabilita banky. Všechny tyto atributy se pohybovaly kolem čísla 9 na desetibodové stupnici. Mezi 8 a 9 body ohodnotili respondenti také úroveň internetového bankovnictví, poskytovanou kvalitu služeb, profesionalitu bankéřů a dostupnost služeb,“ vysvětluje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA, a dodává, že panuje shoda mezi tím, co lidé říkají, a tím, jak se chovají.

O změně banky Češi příliš neuvažují



Více než dvě třetiny klientů (68 %) v posledním roce ani neuvažovalo, že by změnili svoji hlavní banku, nebo že by začali využívat ještě další bankovní ústav. Ze zmíněných dvou třetin byl u 36 % důvodem nedostatek času, 18 % odpovědělo, že obecně rozdíly mezi bankami nejsou veliké, desetinu klientů dokázala jejich stávající banka motivovat tak, aby u ní zůstali, 4 % nenašla lepší nabídku a 20 % měla jiné důvody.

„Oproti minulému roku se však zvýšil počet těch, kteří se obávají, že přejít k jiné bance by bylo příliš složité. Zatímco loni takto odpovědělo 5 % respondentů, letos to bylo 12 %. Důvodem je pravděpodobně skutečnost, že povědomí o již několik let fungujícím Kodexu mobility ČBA ještě není tak rozšířené, jak jsme doposud vnímali,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Štěpánek a dodává, že pomocí Kodexu je pro klienty změna banky rychlá a snadná, protože banky vyřeší veškeré administrativní záležitosti samy mezi sebou.

I když necelá třetina klientů (32 %) o změně hlavní banky v posledních 12 měsících sice uvažovala, naprostá většina z nich (67 %) neudělala nic. K faktické změně se odhodlala pouze 4 % klientů a 29 % si ke své hlavní bance založilo účet ještě u další. „Více o změně banky uvažovali muži, dále klienti ve středním věku a s vysokoškolským vzděláním,“ doplňuje Jana Hamanová, ředitelka výzkumné agentury SC&C.

Graf - ČBA - Spokojenost klientů s bankami
Zdroj: Česká bankovní asociace

Snížit nebo zcela zrušit poplatky



„Pokud by lidé mohli na produktech své hlavní banky něco změnit, doporučili by nejčastěji snížit či zcela zrušit poplatky. Změnu poplatkové politiky zmiňovali respondenti především u velkých bank. Naopak u malých bank by Češi rádi měli k dispozici více bankomatů. Jako čtvrtou zásadní změnu by respondenti uvítali zvýšení úroků u spořicích účtů,“ vysvětluje Jana Hamanová. „Poskytování kvalitních služeb je pro banky spojeno s nemalými investicemi. Přesto jsou bankovní poplatky v České republice na základě mezinárodních srovnání spíše pod evropským průměrem. Také se drží trend jejich neustálého snižování, a to díky konkurenci, která je na bankovním trhu stále velice vysoká. A pokud jde o úroky, jejich úroveň je závislá na ceně peněz na finančním trhu, a ta je na rekordně nízké úrovni,“ doplňuje Pavel Štěpánek.

O průzkumu:
Průzkum provedla pro ČBA v únoru tohoto roku agentura SC&C. Průzkumu se zúčastnilo 1 012 respondentů ve věku 18 až 70 let z celé ČR, kteří vlastní bankovní účet. Sběr dat probíhal online ve dnech 13.–26. února 2016.


      
  


Související články:
Jaké zážitky čekají majitele karet Mastercard v Praze? Program Priceless Cities vstoupil i do Česka

Přes dvě třetiny Čechů používá mobilní telefon ke správě financí a k platbám. V Evropě je to v průměru více

Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Sportovní benefity poskytuje svým zaměstnancům 70 % firem. Roste využívání karty MultiSport

Jak na novinku skenování obličeje mobilem reagují české banky? Kdy Face ID najdete v mobilním bankovnictví?

Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde



všechny články
Dále v rubrice

Jaké zážitky čekají majitele karet Mastercard v Praze? Program Priceless Cities vstoupil i do Česka

Priceless Prague Společnost Mastercard dnes novinářům představila celosvětový zážitkový program Priceless Cities, který právě vstoupil do České republiky. Praha se dostala do společnosti měst jako jsou Londýn, Chicago...

Přes dvě třetiny Čechů používá mobilní telefon ke správě financí a k platbám. V Evropě je to v průměru více

Mobilní telefon Zatímco v bezkontaktních platbách jsou Češi světovou špičkou, u využívání mobilního telefonu nebo jiného přenosného zařízení k finančním transakcím tomu tak není. I když 67 % občanů ČR využívá...

Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Česká spořitelna Českou spořitelnu a její klienty čekají v blízké i ve středně vzdálené budoucnosti velké změny. Banka se rozhodla přestěhovat svoji centrálu z budov u stanice metra Budějovická do novostavby, která...

Sportovní benefity poskytuje svým zaměstnancům 70 % firem. Roste využívání karty MultiSport

Sport pro zaměstnance Sportovní aktivity nabízí jako zaměstnaneckou výhodu již více než dvě třetiny českých firem. Plně je hradí 32 procent zaměstnavatelů a 38 procent je určitou výší dotuje. Vyplývá to z průzkumu...

všechny články v rubrice










   
 
Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


eKonto SMART
Chcete mít běžné bankovní služby zdarma?
Raiffeisenbank


Minutová půjčka
s RPSN od 5,9 %
Equa bank


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


MůjÚčet od KB
za 0 Kč měsíčně s garancí kvality
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz