Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Lidé jsou s bankami vcelku spokojeni. Třetina ale v posledním roce uvažovala o změně. Zrealizovaly ji jen 4 procenta

21.12.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva České bankovní asociace
  
  


BankyČeská bankovní asociace letos provedla průzkum, ve kterém se zajímala o úroveň spokojenosti klientů se svou bankou. Lidé jsou s bankami spokojeni zhruba stejně jako loni. Téměř třetina respondentů průzkumu uvažovala v uplynulém roce o změně banky, ale ve skutečnosti se k ní odhodlala jen 4 % lidí. Banky jsou pro Čechy důvěryhodné, plní sliby a personál je vstřícný.


Se svou hlavní bankou je spokojeno 79 % respondentů. Pohledem indexu CSI (Customer Satisfaction Index) je úroveň spokojenosti téměř stejná jako v loňském roce, kdy index dosáhl hodnoty 83 bodů. Oproti roku 2015 se jedná o nárůst o dva body. Na 68 % dotazovaných v posledním roce o změně své hlavní banky neuvažovalo. Ze 32 % respondentů, kteří o změně hlavní banky uvažovali, svou banku změnila jen 4 %. Ukázal to průzkum agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci (ČBA).

Žebříček bankovních osobních účtů najdete zde
 



Nejsilnějším motivátorem spokojenosti zůstává důvěryhodnost českých bank



Největší vliv na spokojenost lidí s bankou má důvěryhodnost, plnění slibů, které banka dala, a vstřícnost personálu, ale také poskytovaná kvalita služeb, silné zázemí a stabilita. „Nedůležitější je pro klienty důvěryhodnost banky a plnění slibů. Velkou roli hraje také silné zázemí a stabilita banky. Všechny tyto atributy se pohybovaly kolem čísla 9 na desetibodové stupnici. Mezi 8 a 9 body ohodnotili respondenti také úroveň internetového bankovnictví, poskytovanou kvalitu služeb, profesionalitu bankéřů a dostupnost služeb,“ vysvětluje Pavel Štěpánek, výkonný ředitel ČBA, a dodává, že panuje shoda mezi tím, co lidé říkají, a tím, jak se chovají.

O změně banky Češi příliš neuvažují



Více než dvě třetiny klientů (68 %) v posledním roce ani neuvažovalo, že by změnili svoji hlavní banku, nebo že by začali využívat ještě další bankovní ústav. Ze zmíněných dvou třetin byl u 36 % důvodem nedostatek času, 18 % odpovědělo, že obecně rozdíly mezi bankami nejsou veliké, desetinu klientů dokázala jejich stávající banka motivovat tak, aby u ní zůstali, 4 % nenašla lepší nabídku a 20 % měla jiné důvody.

„Oproti minulému roku se však zvýšil počet těch, kteří se obávají, že přejít k jiné bance by bylo příliš složité. Zatímco loni takto odpovědělo 5 % respondentů, letos to bylo 12 %. Důvodem je pravděpodobně skutečnost, že povědomí o již několik let fungujícím Kodexu mobility ČBA ještě není tak rozšířené, jak jsme doposud vnímali,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Štěpánek a dodává, že pomocí Kodexu je pro klienty změna banky rychlá a snadná, protože banky vyřeší veškeré administrativní záležitosti samy mezi sebou.

I když necelá třetina klientů (32 %) o změně hlavní banky v posledních 12 měsících sice uvažovala, naprostá většina z nich (67 %) neudělala nic. K faktické změně se odhodlala pouze 4 % klientů a 29 % si ke své hlavní bance založilo účet ještě u další. „Více o změně banky uvažovali muži, dále klienti ve středním věku a s vysokoškolským vzděláním,“ doplňuje Jana Hamanová, ředitelka výzkumné agentury SC&C.

Graf - ČBA - Spokojenost klientů s bankami
Zdroj: Česká bankovní asociace

Snížit nebo zcela zrušit poplatky



„Pokud by lidé mohli na produktech své hlavní banky něco změnit, doporučili by nejčastěji snížit či zcela zrušit poplatky. Změnu poplatkové politiky zmiňovali respondenti především u velkých bank. Naopak u malých bank by Češi rádi měli k dispozici více bankomatů. Jako čtvrtou zásadní změnu by respondenti uvítali zvýšení úroků u spořicích účtů,“ vysvětluje Jana Hamanová. „Poskytování kvalitních služeb je pro banky spojeno s nemalými investicemi. Přesto jsou bankovní poplatky v České republice na základě mezinárodních srovnání spíše pod evropským průměrem. Také se drží trend jejich neustálého snižování, a to díky konkurenci, která je na bankovním trhu stále velice vysoká. A pokud jde o úroky, jejich úroveň je závislá na ceně peněz na finančním trhu, a ta je na rekordně nízké úrovni,“ doplňuje Pavel Štěpánek.

O průzkumu:
Průzkum provedla pro ČBA v únoru tohoto roku agentura SC&C. Průzkumu se zúčastnilo 1 012 respondentů ve věku 18 až 70 let z celé ČR, kteří vlastní bankovní účet. Sběr dat probíhal online ve dnech 13.–26. února 2016.


      
  


Související články:
Banky provedly v dubnu ve svých cenících mnoho změn, nejvíce Raiffeisenbank. V květnu upraví důležité položky i ČSOB

ČSOB instalovala v Praze vkladomat, který přijímá i mince

MONETA Money Bank do tří let změní design téměř všech svých poboček

Otisk prstu by mohl nahradit zadávání PINu i u platebních karet. Zkušební provoz již proběhl

Třetina Čechů má účty ve dvou bankách, další více než čtvrtina ve třech nebo více bankách

Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde



všechny články
Dále v rubrice

Banky provedly v dubnu ve svých cenících mnoho změn, nejvíce Raiffeisenbank. V květnu upraví důležité položky i ČSOB

Bankovní poplatky Přinášíme vám pravidelnou měsíční informaci o tom, jak se změnily ceníky bank v daném měsíci. Tentokrát se podíváme i na to, co nás ze strany bank čeká v dalším měsíci, tj. v květnu. V dubnu jsme...

ČSOB instalovala v Praze vkladomat, který přijímá i mince

ČSOB Pokud jste se rozhodli rozbít prasátko a úspory z něj vložit přímo na účet, anebo podnikáte a často inkasujete „drobáky“, ČSOB vám nově nabízí řešení v podobě vkladových bankomatů s příjmem mincí...

MONETA Money Bank do tří let změní design téměř všech svých poboček

Nová pobočka MONETA Money Bank Pobočky MONETA Money Bank získají zcela nový design, který navrhlo studio 3070. Podle banky dostanou klienti větší komfort a rychlejší obsluhu s důrazem na zachování diskrétnosti. První z nich je...

Otisk prstu by mohl nahradit zadávání PINu i u platebních karet. Zkušební provoz již proběhl

Biometrická platební karta Společnost Mastercard informovala o tom, že v Jihoafrické republice úspěšně ukončila zkušební provoz ověřování plateb kartou v obchodech pomocí otisku prstu. Ten by tak mohl v budoucnu nahradit...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,2 % ročně
ANO spořitelní družstvo


Půjčka ČS ještě výhodnější
Až o 15 splátek méně za řádné splácení
Česká spořitelna


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz