Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Direct pojišťovna se snaží rozhýbat stojaté vody českého pojišťovnictví

14.11.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva Direct pojišťovny
  
  


Direct pojišťovnaDirect pojišťovna informovala, že jí za letošních prvních devět měsíců strmě rostl počet klientů i předepsané pojistné. V prodeji autopojištění pak prý svůj podíl zvyšuje nejrychleji na trhu. Růst předpokládá i v oblasti zisku, a to včetně investic do inovací a rozvoje konceptu jednoduché a srozumitelné pojišťovny.


Podle informací, které zveřejnila Direct pojišťovna, dochází u ní postupně od jejího vstupu na trh v červnu 2015 ke zvyšování výkonnosti. Hovoří o tom zejména obchodní výsledky, ale i finanční stabilita. V oblasti obchodu se Directu dařilo oslovovat nové zprostředkovatele a uzavřít strategická partnerství. Hlavními prodejními kanály jsou pak internet a telefon.



„Náš lidský přístup a zaměření na jednoduchost se přímo odráží v meziročním růstu nového obchodu. Letošek proti roku 2015 roste čtyřnásobným tempem,“ říká Pavel Řehák, předseda představenstva Direct pojišťovny. Na konci roku 2016 prý Direct pojišťovna navýší své portfolio meziročně o 50 procent na přibližně 730 milionů korun. „V příštím roce předpokládáme překonání hranice 1 miliardy předepsaného pojistného a aspirujeme tak stát se největší českou pojišťovnou,“ dodává Pavel Řehák.

K Direct pojišťovně za letošních devět měsíců přišlo více než 73 tisíc nových klientů. Nejúspěšnější oblastí je autopojištění, rozvíjí se i pojištění majetku a podnikatelské pojištění.

V listopadu překročil počet zaměstnanců hranici 200 lidí. „Příští rok plánujeme např. v Brně vytvořit další stovku pracovních míst, abychom dále podpořili růst kvality produktů a služeb,“ potvrzuje plány Pavel Řehák.

Trh neživotního pojištění roste pomalu - pojišťovny neinovují



Neživotní pojištěním prošlo v posledních letech obdobím poklesu a nyní se trh stabilizoval. Přesto na něm přetrvává zásadní problém - roste pomaleji, než se vyvíjejí náklady. „To vede k zaměření hráčů na další úspory a obranu svého podílu na trhu. Takové chování ale nepřináší žádnou zásadní a skutečnou inovaci. Stále je možné vidět příliš skrytých háčků, složitostí a neosobních služeb,“ říká Pavel Řehák a doplňuje: „Trh je zaměstnaný sám sebou a jen málo firem se naplno zabývá reálnými inovacemi pro klienty.“

Pojišťovny se musí vyrovnávat s růstem nákladů. „Pro pojišťovny představuje zisk zdroj pro stabilní fungování, plnění svých závazků, a především pro rozvoj. Například v povinném ručení ale za poslední tři roky ubylo pojišťovnám 660 milionů marže v důsledku rychlejšího růstu nákladů na škody než příjmů,“ upřesňuje Pavel Řehák.

Menší hráči mají šanci



Českému trhu s neživotním pojištěním stále dominují zahraniční hráči, kteří ovládají 96,8 % trhu, zatímco na pojišťovny s českými vlastníky zbývá 3,2 %. Aktuální data po 3. kvartále roku 2016 ukazují, že rostou zejména noví hráči a částečně také středně velké pojišťovny.
Podíl jednotlivých pojišťoven na českém trhu neživotního pojištění ve 3. čtvrtletí 2016
Autor: Direct pojišťovna, ČAP
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =
Meziroční růst (pokles) neživotního pojištění u jednotlivých pojišťoven k 30. září 2016
Autor: Direct pojišťovna, ČAP
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =
 
„Úspěšnou skupinou jsou nové, respektive malé pojišťovny, které si svůj úspěch odpracovaly. Ať už tím, že dokázaly svým přístupem zaujmout klienty i obchodní partnery nebo mají silné vazby na hráče mimo pojišťovnictví,“ komentuje Pavel Řehák. Velcí hráči se naopak se odlivem klientům vyrovnávají akvizicemi. Jako celek však stagnují, když jejich růst je pomalejší než dynamika celého trhu s neživotním pojištěním.

Rozhýbou malé pojišťovny trh a přijde více inovací?



Pojistný trh tak možná nastoupí cestu známou z bankovnictví, kde noví, pružní hráči výrazně zasáhli do rozložení podílů na trhu. Přinesli zajímavou alternativu klientům a donutili velké a často nepružné firmy ke změnám právě ve prospěch klientů.


      
  


Související články:
Jarní nabídka pojištění motorových vozidel. Novinky má Česká pojišťovna, autopojištění začala nabízet i MONETA

V rámci majetkového pojištění lze u Direct pojistit i domácí mazlíčky

NN zahajuje strategickou spolupráci s DIRECT pojišťovnou

Wüstenrot přináší novinky u svého autopojištění ProAuto

ČSOB Pojišťovna přichází s novinkami v oblasti autopojištění

Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde



všechny články
Dále v rubrice

Kterým silničním úsekům se raději vyhnout dle Allianz Automapy

Auta Projekt Allianz Automapa se zabývá vyhledáváním nejrizikovějších silničních úseků v České republice a nyní přináší žebříček nově nebezpečných míst, která se do statistiky zapsala v roce 2016...

Recenze autopojištění KLIKA od České podnikatelské pojišťovny

Povinné ručení Jaro přineslo novinky mimo jiné i na trhu pojištění. V následujícím článku bychom se chtěli zmínit o novém produktu v rámci pojištění motorových vozidel z dílny České podnikatelské pojišťovny (ČPP)...

Bilancování zimní sezóny z pohledu cestovatelů. Přibylo škod ale i nově uzavřeného cestovního pojištění

Cestovní pojištění v zimě Počet škod v zimní sezoně u ERGO pojišťovny, která se specializuje na cestovní pojištění, vzrostl ve srovnání s předchozím rokem o 15 %. Pojišťovně se zvýšil i počet smluv uzavřených během zimního...

Jarní nabídka pojištění motorových vozidel. Novinky má Česká pojišťovna, autopojištění začala nabízet i MONETA

Autopojištění Česká pojišťovna začala nově nabízet připojištění poruchy vozidla, které uhradí náklady na opravu vozu včetně náhradních dílů. Další nové připojištění slouží ke krytí poškození motorového prostoru zvířetem...

všechny články v rubrice










   
 
Minutová půjčka
s RPSN od 5,9 %
Equa bank


mPůjčka Plus
s úrokem 0 %
mBank


PRESTO Sloučení úvěrů
Ušetřete na splátkách při sloučení úvěrů
UniCredit Bank


mHypotéka Light
Není nad výhodnou hypotéku!
mBank


MůjÚčet zdarma
s konceptem MojeOdměny
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz