Direct pojišťovna se snaží rozhýbat stojaté vody českého pojišťovnictví
14.11.2016 | Zdeněk Bubák, zpráva Direct pojišťovny | |
Direct pojišťovna informovala, že jí za letošních prvních devět měsíců strmě rostl počet klientů i předepsané pojistné. V prodeji autopojištění pak prý svůj podíl zvyšuje nejrychleji na trhu. Růst předpokládá i v oblasti zisku, a to včetně investic do inovací a rozvoje konceptu jednoduché a srozumitelné pojišťovny.
Podle informací, které zveřejnila Direct pojišťovna, dochází u ní postupně od jejího vstupu na trh v červnu 2015 ke zvyšování výkonnosti. Hovoří o tom zejména obchodní výsledky, ale i finanční stabilita. V oblasti obchodu se Directu dařilo oslovovat nové zprostředkovatele a uzavřít strategická partnerství. Hlavními prodejními kanály jsou pak internet a telefon. „Náš lidský přístup a zaměření na jednoduchost se přímo odráží v meziročním růstu nového obchodu. Letošek proti roku 2015 roste čtyřnásobným tempem,“ říká Pavel Řehák, předseda představenstva Direct pojišťovny. Na konci roku 2016 prý Direct pojišťovna navýší své portfolio meziročně o 50 procent na přibližně 730 milionů korun. „V příštím roce předpokládáme překonání hranice 1 miliardy předepsaného pojistného a aspirujeme tak stát se největší českou pojišťovnou,“ dodává Pavel Řehák. K Direct pojišťovně za letošních devět měsíců přišlo více než 73 tisíc nových klientů. Nejúspěšnější oblastí je autopojištění, rozvíjí se i pojištění majetku a podnikatelské pojištění. V listopadu překročil počet zaměstnanců hranici 200 lidí. „Příští rok plánujeme např. v Brně vytvořit další stovku pracovních míst, abychom dále podpořili růst kvality produktů a služeb,“ potvrzuje plány Pavel Řehák. Trh neživotního pojištění roste pomalu - pojišťovny neinovují Neživotní pojištěním prošlo v posledních letech obdobím poklesu a nyní se trh stabilizoval. Přesto na něm přetrvává zásadní problém - roste pomaleji, než se vyvíjejí náklady. „To vede k zaměření hráčů na další úspory a obranu svého podílu na trhu. Takové chování ale nepřináší žádnou zásadní a skutečnou inovaci. Stále je možné vidět příliš skrytých háčků, složitostí a neosobních služeb,“ říká Pavel Řehák a doplňuje: „Trh je zaměstnaný sám sebou a jen málo firem se naplno zabývá reálnými inovacemi pro klienty.“ Pojišťovny se musí vyrovnávat s růstem nákladů. „Pro pojišťovny představuje zisk zdroj pro stabilní fungování, plnění svých závazků, a především pro rozvoj. Například v povinném ručení ale za poslední tři roky ubylo pojišťovnám 660 milionů marže v důsledku rychlejšího růstu nákladů na škody než příjmů,“ upřesňuje Pavel Řehák. Menší hráči mají šanci Českému trhu s neživotním pojištěním stále dominují zahraniční hráči, kteří ovládají 96,8 % trhu, zatímco na pojišťovny s českými vlastníky zbývá 3,2 %. Aktuální data po 3. kvartále roku 2016 ukazují, že rostou zejména noví hráči a částečně také středně velké pojišťovny. Podíl jednotlivých pojišťoven na českém trhu neživotního pojištění ve 3. čtvrtletí 2016 Autor: Direct pojišťovna, ČAP = Pro zvětšení klikněte na obrázek = Meziroční růst (pokles) neživotního pojištění u jednotlivých pojišťoven k 30. září 2016 Autor: Direct pojišťovna, ČAP = Pro zvětšení klikněte na obrázek = „Úspěšnou skupinou jsou nové, respektive malé pojišťovny, které si svůj úspěch odpracovaly. Ať už tím, že dokázaly svým přístupem zaujmout klienty i obchodní partnery nebo mají silné vazby na hráče mimo pojišťovnictví,“ komentuje Pavel Řehák. Velcí hráči se naopak se odlivem klientům vyrovnávají akvizicemi. Jako celek však stagnují, když jejich růst je pomalejší než dynamika celého trhu s neživotním pojištěním. Rozhýbou malé pojišťovny trh a přijde více inovací? Pojistný trh tak možná nastoupí cestu známou z bankovnictví, kde noví, pružní hráči výrazně zasáhli do rozložení podílů na trhu. Přinesli zajímavou alternativu klientům a donutili velké a často nepružné firmy ke změnám právě ve prospěch klientů.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|