Recenze nového pojištění Allianz Domov. Pojišťovna skončila s balíčky a nabízí modularitu
3.11.2016 | Luděk Šír, Zdeněk Bubák | |
Pojišťovna Allianz informovala, že skončila s tzv. „balíčkovým“ prodejem pojištění majetku, domácnosti a odpovědnosti. Nové pojištění Allianz Domov je koncipováno jako modulární. Klienti si mohou pro trvale obývaný majetek sestavit produkt podle potřeby. V rámci jedné smlouvy si lze nově sjednat pojištění až pro tři budovy a tři domácnosti, a do produktu přibyly nové typy budov, nová rizika, předměty, ale i místa pojištění.
Pojišťovna Allianz spustila 15. září 2016 prodej nového pojištění majetku soukromých osob s názvem Domov. Jeho hlavní výhodou je podle pojišťovny jeho modularita. Allianz opustila prodej tří předdefinovaných balíčků pojištění Normal, Optimal a Exkluziv a klienti si mohou sestavit produkt podle toho, co potřebují nebo čeho si nejvíce cení. To platí pro trvale obývaný majetek. Pojistit lze však i vedlejší stavby, např. hospodářská stavení či garáže. Přehled neživotního pojištění najdete zde reklama
|
V jedné smlouvě Allianz Domov lze nově sjednat pojištění až tří budov a třech domácností s tím, že do produktu také přibyly nové typy budov, nová rizika, předměty a místa pojištění. Došlo též ke změnám v limitech. Původní fixně stanovené částky byly nahrazeny možností volby mezi nízkou, střední a vysokou variantou. Klient může zvolit různé limity pro různá rizika. Druhy limitů jsou nově pouze dva - na pojistný rok a na pojistnou událost, mohou být stanoveny buď v procentech nebo v pevné částce volitelně podle typu rizika či místa nebo předmětu pojištění. Inovována byla také asistence, která nově nabízí mimo jiné módní IT pomoc přes vzdálený přístup, například v případě zapomenutého hesla. Umí však pomoci i cyklistům v nouzi a v případě potíží dopravit výletníka a jeho kolo do nejbližší opravny. Co nabízí pojištění staveb, které je součástí produktu Allianz Domov? Pojištění staveb zahrnuje nejen klasický trvale obývaný rodinný dům nebo byt v osobním vlastnictví a chalupu, chatu, ale také mobilní dům, velíny inteligentních domů, vedlejší stavby a garáž, která se nachází ve vzdálenosti do 500 m od pojištěné stavby, dále družstevní byt, samostatnou garáž v osobním vlastnictví ve vzdálenosti nad 500 m, vedlejší stavby na jiném místě pojištění jako stodoly, stáje, oplocení, strojní pojištění třeba na pojezdové brány, automatická garážová vrata, bazény a rovněž stavební součásti družstevních a nájemních bytů. Dále je nabízena například možnost pojištění vnitřního zateplení před hlodavci či kunami nebo poškození plotu zvěří. K pojištění budovy lze sjednat také připojištění porostů na zahradě s okrasnými dřevinami - stromy, keře a polokeře, též připojištění krbů a vířivek, které nejsou vedlejší stavbou, ale zároveň nejsou pevnou součástí hlavní stavby, dále pak markýzy, firemní štíty, reklamy a dokonce je možno připojistit hřbitovní stavby, tedy poničené hroby nebo hrobky. K pojištění domácnosti si můžete přidat věci k podnikání a další K pojištění domácnosti je možno sjednat připojištění věcí k podnikání s výjimkou elektroniky a optiky, které jsou pojištěny již v základu, věcí na zahradě včetně rizika odcizení jako je zahradní nábytek, gril, zařízení dětského hřiště, trampolína, robotická sekačka. Dále lze zahrnout věci odložené na místě k tomu určeném, např. v šatně, v čekárně u lékaře, v divadle, věci v hotelích a penzionech nebo na kolejích a internátech, věci předané za účelem poskytnutí služby, typicky do čistírny. Pojištění se může nově vztahovat též na věci vnesené návštěvou nebo na osobní věci v autě, střešní a zadní nosiče a střešní boxy, sportovní potřeby, dětský kočárek užívaný k určenému účelu či zdravotní pomůcky, na které je pojištěná osoba odkázána. Rizika lze krýt podle potřeby klienta Rizika jsou seskupena tak, že si klient vybírá a platí pouze tu skupinu, kterou potřebuje. Allianz tak kopíruje metodu, kterou konkurence používá již delší dobu, a přizpůsobuje se tímto krokem trhu. Skupiny rizik jsou následující: - Velká hrozba - požár, výbuch, úder blesku, pád letadla, kouř, vichřice, krupobití, zemětřesení, náraz vozidla, pád předmětů, sesuv, rázová vlna způsobená letadly.
- Velká voda - povodeň, záplava.
- Vodovodní hrozba - voda z vodovodního zařízení, vystoupnutí vody z kanalizace, mráz, sprinklerové hasicí zařízení, ztráta vody, voda z akvária.
- Déšť a sníh - atmosférické srážky, tíha a tlak sněhu.
- Elektro - přepětí/zkrat, podpětí, porucha chladicího zařízení.
- Rozbité sklo - rozbití skla z nepojištěné příčiny.
- Uskladnění věcí - náklad na uskladnění věcí po škodě.
- Zloději - krádež vloupáním, loupež, vandalismus, prostá krádež stavebního materiálu, loupežné přepadení, prostá krádež kočárků a invalidních vozíků, kompenzace výjezdu bezpečnostní agentury.
- Strojní pojištění - vady, chyba obsluhy strojů hlavní stavby jako jsou pojezdové brány, garážová vrata, poplachové zabezpečovací a tísňové systémy (PZTS), velíny inteligentních domů, čerpadla, zabudované elektrospotřebiče.
- Poškození zvířetem - poškození plotu zvěří, poškození fasády zvířetem, poškození vnitřního zateplení hlodavcem či kunou.
- Ztráta nájemného - ušlý zisk pojištěného při škodě, která znemožnila jejich obývání; ke škodě musí dojít z pojištěného nebezpečí.
VIP garance Jde o garanci nejširšího krytí pro případ škody vzniklé z jiného pojistného nebezpečí, než které si může klient sjednat v produktu Domov, kdy Allianz poskytne plnění, pokud pojištěný doloží, že vzniklá škoda je v době uplatnění požadavku zahrnuta ve standardním pojistném krytí obdobného produktu pojištění budov nebo domácností u jiné pojišťovny v ČR. Plnění je poskytnuto podle aktuálních podmínek konkurenční pojišťovny. Asistenční služby Asistenční služby Home Assistance pomohou při řešení problémů, jako jsou zabouchnuté dveře od bytu, prasklé vodovodní potrubí, servis elektrospotřebičů, deratizace a dezinsekce, IT asistence, asistence pro cyklistu, vše s limitem 2 zásahů za rok a 4 000 Kč nákladů na jeden zásah vyjma cyklistů se 3 zásahy po 2 000 Kč. Právní ochrana Pojišťovna poskytne neomezený počet právních rad během roku po telefonu nebo e-mailu, zajištění uplatnění nároku na odškodnění u odpovědné osoby, v případě potřeby zajištění zpracování znaleckého posudku a pověření advokáta, který se ujme právního zastoupení pojištěného. Pro pojištění krádeže je vyžadováno zajištění domácnosti podle Tabulky zabezpečení, kde je třeba sečíst body za jednotlivé bezpečnostní prvky a pokud výsledná hodnota nedosáhne 100, činí zbylý rozdíl výši spoluúčasti pojištěného. Volitelně lze uzavřít také pojištění odpovědnosti za škody v běžném občanském životě z titulu vedení domácnosti, rekreačního sportu včetně cyklistiky a jezdectví, vlastnictví psa, používání malých plavidel, dále škod z vlastnictví budovy a bytu v osobním vlastnictví a trvale obývaných pojištěným a ze svépomocného provádění stavebních prací na tomto objektu. Pojištění se též vztahuje na chov psů (více než jednoho), chov hospodářských zvířat, legální držbu a používání zbraní vyjma myslivosti, na regres zdravotní pojišťovny za náklady na léčení, nemocenské dávky, výpomoc jiných osob v domácnosti, při stavebních pracích nebo při opatrování zvířat a na škody na pronajaté budově nebo jednotce, v ubytovacím zařízení, škody na věcech převzatých nebo nově na škody způsobené zaměstnavateli. Sjednání přes internet vyjde o 15 % levněji Allianz Domov by se mělo dát sjednat on-line se slevou 15 %. Za bezeškodní průběh je pak poskytována sleva až 30 %. Pojistné lze platit nejvýhodněji měsíčně inkasem nebo pomocí SIPO. Rozsah pojistných podmínek je 40 stran, doplněných 5 stranami předsmluvních informací s častými odkazy na pojistné podmínky či návrh smlouvy. Ve snaze o popularizaci pojistných podmínek jsou použity jednoduché obrázky a barevné zvýraznění částí vět, avšak vlastní text zůstává na běžné právní a pojišťovací úrovni. Shrnutí výhod pojištění Pojištění Domov je obdobou konkurenčních produktů se zajímavým rozsahem pojištěných věcí, ale jinak standardním krytím rizik. Navíc je možnost on-line sjednání bohužel omezena původní nabídkou krytí Normal, Optimal a Exkluziv, a s pouze čtvrtletní, pololetní nebo roční platbou pojistného. Pojistné podmínky tohoto pojištění mimochodem obsahují včetně předsmluvní informace 60 stran. Allianz tak produkt příliš neuzpůsobila, aby byl v elektronické verzi dostatečně jednoduchý. Přesto je možno produkt považovat za významný prvek na trhu a bude zajímavé sledovat, zda a jak zájemci o pojištění zareagují především na prvek VIP garance nejširšího krytí, který původně bylo možné sjednat pouze k variantě Exkluziv. Klientům je nabízena zajímavá možnost komunikace s pojišťovnou pomocí portálu MojeAllianz, kde lze upravovat některé parametry smlouvy, žádat o změny smluv, platit pojistné nebo příspěvky, hlásit pojistnou událost, uzavírat nové smlouvy a podobně.
všechny články | |
Dále v rubrice
všechny články v rubrice
|