Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Svět platebních terminálů se stále vyvíjí. Jaké novinky má společnost Ingenico?

25.10.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva Ingenico
  


Ingenico platební terminálS rychlým růstem využívání platebních karet, a to zejména těch bezkontaktních, se postupně mění i platební terminály. Získávají větší displeje a paměť, lepší software a jejich dodavatelé nově umožňují vytvářet pro terminály aplikace ze strany ostatních vývojářů, a to stejně jako u mobilních telefonů. O tom, jaká nová řešení pro své zákazníky připravil dodavatel terminálů Ingenico Group, pojednává dnešní článek.


Využití platebních karet nabralo v posledních letech na obrátkách, a to zejména díky dynamickému rozmachu plateb bezkontaktních. Lidé si u nás na „pípání“ zvykají velice rychle zejména kvůli pohodlí, které jim přináší. Z klasického maloobchodu pak přeskočily bezkontaktní platby i do dalších odvětví, jako jsou automaty s občerstvením, parkovací automaty, výdejní kiosky, ale i do veřejné sféry, a to především hromadné dopravy a státní správy.


Jedním z hráčů na trhu platebních terminálů je dnes Ingenico Group. S více než 32 miliony instalovaných platebních terminálů ve více než 170 zemích světa, je pro většinu zákazníků, kterými jsou obchodní řetězce, banky a zprostředkovatelé platebních služeb, prvním, na koho se obracejí, když si přejí zavést či zdokonalit systém bezpečných karetních plateb.

Srovnání podnikatelských bankovních účtů najdete zde

Ingenico terminályIngenico Group nyní nabízí bankám, obchodníkům a podnikatelům komplexní řešení, která umožňují sledovat a kontrolovat průběh elektronických transakcí od terminálu až k zúčtování. Terminály společnosti Ingenico Group se stávají multifunkčními zařízeními, která v sobě již teď zahrnují nové služby s přidanou hodnotou.

Na „boom“ bezkontaktních plateb reaguje Ingenico Group modernizací akceptační infrastruktury českých a slovenských obchodů. Zajišťuje, aby všechna stávající obchodní místa umožňovala bezkontaktní placení. Současně rozšiřuje možnosti využití terminálů nejen pro placení, ale i pro další aktivity, jako jsou marketingové akce, uplatnění bodů z věrnostního programu, vyjádření spokojenosti se službou či s obsluhou, rozdělení částky účtu na více platících apod.

Stávající platební řešení Ingenico s názvem Telium 2 zajišťují rychlý a bezpečný přenos elektronických dat a eliminují rizika zneužití údajů vlastníků platebních karet. Dávají obchodníkům možnost poskytovat další služby, avšak vývoj takových aplikací nebo služeb je technologicky limitován. I když platební řešení Telium 2 budou ještě nějakou dobu sloužit svému účelu a splňovat aktuální bezpečnostní předpisy a doporučení, moderní doba si žádá své i v platebním světě. Ingenico Group proto představuje novou platformu s názvem Telium Tetra.

Telium Tetra umožňuje vytvářet obchodníkům vlastní aplikace



Telium TetraTelium Tetra přináší moderní řadu chytrých terminálů s atraktivnějším vzhledem, lepším výkonem (nový procesor, vyšší kapacita paměti atd.) a vylepšeným uživatelským rozhraním (velkokapacitní dotykové displeje, přehledná tlačítka, lépe rozpoznatelná zóna pro načítání bezkontaktních karet), ale také změny ve využití softwarové kapacity, a to nejen pro bezhotovostní platby.

Platební část nové platformy zůstává uzavřena a splňuje veškeré bezpečnostní požadavky asociací. Druhá část se však otevírá vývoji webových aplikací tak, jako je v současné době běžné u chytrých mobilních telefonů. Laicky řečeno, přichází doba, kdy si zákazník na terminálu bez problémů objedná a zaplatí taxi, ohodnotí obsluhu, přispěje na charitu, zaplatí složenku, uplatní body z věrnostního programu nebo rozdělí částku na účtu v restauraci mezi přátele tak, jak právě potřebují. Úplnou novinkou je otevřenost systému všem poskytovatelům služeb, kteří mají dobré nápady, jak zkvalitnit služby zákazníkům a generovat obchodníkům další příjmy nad rámec jejich běžných prodejů.

Platební terminály získají nabídku aplikací jako mobilní telefony



Jakýkoliv IT vývojář, který splní podmínky registrace do developerského programu Ingenico Group, bude mít možnost vyvinout aplikaci či službu v jazyce HTML5, tedy v jednoduchém jazyce pro vývoj webových stránek. Všechny tyto služby pak budou k dispozici v rámci jednoho webového prostředí nazývaného The Marketplace. Zjednodušeně řečeno, tak, jak si uživatelé mohou stahovat aplikace/služby z Google Play či Apple Store do svých chytrých mobilních telefonů a tabletů, budou moci obchodníci stahovat aplikace/služby pro zákazníky do svých terminálů. Platební terminály tak získávají v hodnotovém řetězci zcela jiný význam a do budoucna můžeme hovořit o chytrých terminálech pro služby s přidanou hodnotou.

EET - další funkce platebních terminálů



Ingenico terminálJednou z oblastí uplatnění nového řešení Ingenico Group je v současné době připravovaný systém elektronické evidence tržeb. Terminál z produktové řady Tetra může být vhodným „all-in-one“ finančním nástrojem pro obchodníky. V HTML5 části tak může fungovat jednoduchá pokladní aplikace (včetně potřebné kategorizace položek a skladového hospodářství), která zároveň bude plnit požadavek Ministerstva financí na registraci uskutečněné tržby (zaslání jednoduché datové věty na server Finanční správy v předepsaném čase, získání autorizačního kódu transakce a tisk účtenky). Bankovní část pak obstará autorizace plateb kartami. Obchodníci tak dostanou do ruky jednoduchý nástroj, který by řídil jejich veškerou obchodní agendu, splnil požadavky EET a zároveň poskytl zákazníkovi přidanou hodnotu v podobě využití dalších zajímavých aplikací a možnosti platby bankovními kartami.

Podle Ingenico Group nebude terminál pouze obyčejnou nákladovou položkou, ale prostředkem pro generování dalších tržeb a vylepšení nákupní zkušenosti zákazníků.

V současné době jsou k dispozici tři produktové řady Telium Tetra, a to DESK (pultový terminál), MOVE (bezdrátový) a LANE (retailový). Každá řada čítá několik typů v závislosti na požadované konektivitě, dispozičních potřebách obchodního místa či případném využití webových aplikací. V dohledné době bude portfolio rozšířeno o další modely včetně čím dál víc oblíbenějšího mPOS.


      
  



Žebříček s nejlepšími osobními účty podle odborníků - zde
Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde



všechny články
Dále v rubrice

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Air Bank dále rozšíří exkluzivní výhody pro společné klienty s O2

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Unity navazuje na úspěšnou spolupráci Air Bank a O2, která od loňského roku přináší jejich společným zákazníkům 300 Kč měsíčně za používání služeb obou firem. Se vznikem Unity získají společní klienti...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz