Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

K úvaze o odchodu ke konkurenci Čechy přivádí lepší nabídky. Skutečně přejde jen část lidí

24.8.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Home Credit
  
  


Čechy nalákají lepší nabídkyČeši jsou věrní klienti. Banku, úvěrovou společnost a pojišťovnu mění neradi. Nejdůležitějším faktorem pro zachování přízně současnému poskytovateli je vedle ceny i spolehlivost produktu. Ke změně většinu motivuje výhodnější nabídka konkurence. Ve skutečnosti ale odejde malá část klientů. Jako nejčastější důvody pro setrvání uvádí nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.


Češi jsou vůči poskytovatelům pojistek, půjček, spořicích nebo běžných účtů loajální. Dobře to ilustrují pojišťovací společnosti. Pokud Češi čerpají jejich služby, tři ze čtyř vůbec nenapadne, že by mohli poskytovatele pojištění změnit.

Přehled nejlepších běžných účtů najdete zde

O trochu méně už jsou Češi věrní bankám, od kterých si půjčují nebo zde mají uložené peníze. Loajalitou svých klientů si mohou být nejméně jistí poskytovatelé povinného ručení, toho v posledních dvou letech změnilo 54 % zákazníků, kteří uvažovali o změně.



Uvažovat o změně poskytovatele začnou klienti v reakci na výhodnější nabídku konkurence. Ve většině případů ale ke změně nakonec nedojde. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit jako nejčastější důvod nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.

Cena a spolehlivost rozhoduje



Pro většinu dotázaných je pro setrvání u současného poskytovatele finančního produktu nejdůležitější výhodná cena a spolehlivost. Pro necelou čtvrtinu klientů, kteří si půjčili v bance, je důležité, aby platilo vše, na čem se s bankou domluvili.

K odchodu ke konkurenci Čechy často zláká výhodnější cenová nabídka. Lepší cena může přesvědčit ty, které trápí vysoké poplatky nebo cena současného produktu. Cena je zásadním měřítkem také u pojištění vozidel, přiznává to 84 procent dotázaných, kteří uvažovali o změně.

Nejlepší nabídky půjček najdete zde

„Lidé by se neměli nechat zlákat první dobře vypadající cenovou nabídkou. V řadě případů se může jednat pouze o zdánlivě výhodnou akci nebo slevu se spoustou výjimek a skrytých háčků. Cena je pouze jedním z parametrů při výběru vhodného finančního produktu. Vždy je rozumné zohlednit všechny dostupné informace o produktu, seznámit se s nabídkou souvisejících služeb a podívat se na zkušenosti ostatních zákazníků, k čemuž pomůže internet,“ uvedl Michal Kozub, produktový manažer společnosti Home Credit.

Změnu nedokončí z lenosti



Záměr odejít ke konkurenci dotáhli do konce nejčastěji lidé, kteří nebyli spokojeni s pojištěním svého vozidla. Celkem se to podařilo více než polovině z těch, kteří uvažovali o změně. U ostatních finančních produktů si však většina dotázaných odchod ke konkurenci nakonec rozmyslela.

Žebříček nejlepších nabídek pojištění najdete zde

„Nejčastěji zmiňovanými důvody setrvání u stávajícího poskytovatele byly nedostatek času či složitost procesu změny. Nezůstali spíše proto, že jsou pohodlní něco měnit? Každý se může pokusit alespoň vyjednat lepší cenu u současného poskytovatele. Z našeho průzkumu vyplývá, že s takovým pokusem uspěla třetina respondentů, kteří měli pojištění domácnosti nebo půjčku v bance,“ upřesňuje Kozub.

Důvody, proč nakonec neodejdeme ke konkurenci, mohou být i jiné. Přibližně třetina lidí s půjčkou v bance nebo pojištěním vozidla například neodešla, protože nebylo možné okamžitě zrušit smlouvu. V takovém případě nezbývá nic jiného, než počkat na okamžik, kdy taková šance nastane a u nového poskytovatele už se k podobné podmínce nezavázat.


      
  


Související články:
Známe kompletní letošní výsledky soutěže Zlatá koruna. Přibyla kategorie FinTech

Kvalita bankovních služeb se podle nové studie zhoršuje

Equa bank dosáhla hranice 333 333 klientů. Každý druhý nový klient podle banky obsluhuje své účty z mobilu

Oberbank očekává po rekordním roce další růst

Výsledky bank za rok 2017. Největší zisk měla ČSOB následovaná Českou spořitelnou a Komerční bankou



všechny články
Dále v rubrice

Známe kompletní letošní výsledky soutěže Zlatá koruna. Přibyla kategorie FinTech

Zlatá koruna Jedna ze soutěží finančních produktů v České republice, a to Zlatá koruna, se letos rozrostla o novou kategorii. Kromě tradičních finančních produktů tak byly poprvé hodnoceny české fintech projekty...

Kvalita bankovních služeb se podle nové studie zhoršuje

Banka Podle aktuálních statistik se českému bankovnímu trhu daří lépe než kdykoli dříve. Ani kvetoucímu odvětví, které loni zvýšilo souhrnný čistý zisk meziročně o dvě miliardy na 75,9 miliardy korun, se však...

Equa bank dosáhla hranice 333 333 klientů. Každý druhý nový klient podle banky obsluhuje své účty z mobilu

Equa bank Equa bank ohlásila, že překonala hranici 333 333 klientů, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 23 %. Každý druhý nový klient přitom prý obsluhuje své účty prostřednictvím mobilu. To je o 58 % více...

Oberbank očekává po rekordním roce další růst

Oberbank Rakouská banka Oberbank AG i v roce 2017 udržela růstový trend a zaznamenala rekordní výsledek: bilanční suma vzrostla o 8,7 % na 20,8 mld. EUR, zisk z úroků se podařilo zvýšit o 7,7 %...

všechny články v rubrice










   
 
Převeďte si hypotéku
Získáte zajímavou sazbu už 12 měsíců předem
Equa bank


mHypotéka Light
Není nad výhodnou hypotéku!
mBank


MůjÚčet od KB
za 0 Kč měsíčně s garancí kvality
Komerční banka


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS


eKonto SMART
Chcete mít běžné bankovní služby zdarma?
Raiffeisenbank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz