Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

K úvaze o odchodu ke konkurenci Čechy přivádí lepší nabídky. Skutečně přejde jen část lidí

24.8.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Home Credit
  
  


Čechy nalákají lepší nabídkyČeši jsou věrní klienti. Banku, úvěrovou společnost a pojišťovnu mění neradi. Nejdůležitějším faktorem pro zachování přízně současnému poskytovateli je vedle ceny i spolehlivost produktu. Ke změně většinu motivuje výhodnější nabídka konkurence. Ve skutečnosti ale odejde malá část klientů. Jako nejčastější důvody pro setrvání uvádí nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.


Češi jsou vůči poskytovatelům pojistek, půjček, spořicích nebo běžných účtů loajální. Dobře to ilustrují pojišťovací společnosti. Pokud Češi čerpají jejich služby, tři ze čtyř vůbec nenapadne, že by mohli poskytovatele pojištění změnit.

Přehled nejlepších běžných účtů najdete zde

O trochu méně už jsou Češi věrní bankám, od kterých si půjčují nebo zde mají uložené peníze. Loajalitou svých klientů si mohou být nejméně jistí poskytovatelé povinného ručení, toho v posledních dvou letech změnilo 54 % zákazníků, kteří uvažovali o změně.



Uvažovat o změně poskytovatele začnou klienti v reakci na výhodnější nabídku konkurence. Ve většině případů ale ke změně nakonec nedojde. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit jako nejčastější důvod nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.

Cena a spolehlivost rozhoduje



Pro většinu dotázaných je pro setrvání u současného poskytovatele finančního produktu nejdůležitější výhodná cena a spolehlivost. Pro necelou čtvrtinu klientů, kteří si půjčili v bance, je důležité, aby platilo vše, na čem se s bankou domluvili.

K odchodu ke konkurenci Čechy často zláká výhodnější cenová nabídka. Lepší cena může přesvědčit ty, které trápí vysoké poplatky nebo cena současného produktu. Cena je zásadním měřítkem také u pojištění vozidel, přiznává to 84 procent dotázaných, kteří uvažovali o změně.

Nejlepší nabídky půjček najdete zde

„Lidé by se neměli nechat zlákat první dobře vypadající cenovou nabídkou. V řadě případů se může jednat pouze o zdánlivě výhodnou akci nebo slevu se spoustou výjimek a skrytých háčků. Cena je pouze jedním z parametrů při výběru vhodného finančního produktu. Vždy je rozumné zohlednit všechny dostupné informace o produktu, seznámit se s nabídkou souvisejících služeb a podívat se na zkušenosti ostatních zákazníků, k čemuž pomůže internet,“ uvedl Michal Kozub, produktový manažer společnosti Home Credit.

Změnu nedokončí z lenosti



Záměr odejít ke konkurenci dotáhli do konce nejčastěji lidé, kteří nebyli spokojeni s pojištěním svého vozidla. Celkem se to podařilo více než polovině z těch, kteří uvažovali o změně. U ostatních finančních produktů si však většina dotázaných odchod ke konkurenci nakonec rozmyslela.

Žebříček nejlepších nabídek pojištění najdete zde

„Nejčastěji zmiňovanými důvody setrvání u stávajícího poskytovatele byly nedostatek času či složitost procesu změny. Nezůstali spíše proto, že jsou pohodlní něco měnit? Každý se může pokusit alespoň vyjednat lepší cenu u současného poskytovatele. Z našeho průzkumu vyplývá, že s takovým pokusem uspěla třetina respondentů, kteří měli pojištění domácnosti nebo půjčku v bance,“ upřesňuje Kozub.

Důvody, proč nakonec neodejdeme ke konkurenci, mohou být i jiné. Přibližně třetina lidí s půjčkou v bance nebo pojištěním vozidla například neodešla, protože nebylo možné okamžitě zrušit smlouvu. V takovém případě nezbývá nic jiného, než počkat na okamžik, kdy taková šance nastane a u nového poskytovatele už se k podobné podmínce nezavázat.


      
  


Související články:
Fio banka má 700 tisíc klientů a je tak pátou největší bankou na trhu podle počtu zákazníků

ČSOB i Komerční banka byly za rok 2016 v zisku, k jehož výši jim pomohl prodej podílu ve VISA Europe

Air Bank propaguje růst počtu svých bankomatů novým video spotem

ČSOB jako první nabídne řešení EET pro e-shopy

Internetové finanční kyberútoky jsou časté, přesto málo myslíme na bezpečnostní opatření



všechny články
Dále v rubrice

Fio banka má 700 tisíc klientů a je tak pátou největší bankou na trhu podle počtu zákazníků

Fio banka Fio banka oznámila, že jejích služeb využívá už 700 000 osob. Je tak po České spořitelně, ČSOB, Komerční bance a MONETA Money Bank pátou největší tuzemskou bankou podle počtu klientů...

ČSOB i Komerční banka byly za rok 2016 v zisku, k jehož výši jim pomohl prodej podílu ve VISA Europe

Výsledky bank v roce 2016 ČSOB a Komerční banka dnes vydaly informaci o výsledcích svého hospodaření za rok 2016. Obě banky byly v zisku, ale je třeba říci, že těžily z jednorázového příjmu za prodej svého podílu v karetní...

Air Bank propaguje růst počtu svých bankomatů novým video spotem

Bankomaty Air Bank Air Bank ve čtvrtek 9. února spustila nový televizní spot. Nese pracovní název „Znesvěcení“ a upozorňuje diváky na rychle rostoucí síť bankomatů banky. Díky ní mohou klienti Air Bank vybírat peníze...

ČSOB jako první nabídne řešení EET pro e-shopy

ČSOB logo Od 1. března začne platit povinnost přihlásit se k elektronické evidenci tržeb pro všechny velkoobchody a maloobchody...

všechny články v rubrice










   
 
Minutová půjčka
s RPSN od 5,9 %
Equa bank


PRESTO Půjčka
Až 1 milion Kč na cokoliv
UniCredit Bank


Studentské Konto G2.2
nyní s bonusem 350 Kč za platný ISIC
Komerční banka


MONETA Money Bank
Expres půjčka od 5,9 %
MONETA Money Bank


mKonto Business
Účet pro podnikatele, který máte rádi
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz