Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

K úvaze o odchodu ke konkurenci Čechy přivádí lepší nabídky. Skutečně přejde jen část lidí

24.8.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Home Credit
  
  


Čechy nalákají lepší nabídkyČeši jsou věrní klienti. Banku, úvěrovou společnost a pojišťovnu mění neradi. Nejdůležitějším faktorem pro zachování přízně současnému poskytovateli je vedle ceny i spolehlivost produktu. Ke změně většinu motivuje výhodnější nabídka konkurence. Ve skutečnosti ale odejde malá část klientů. Jako nejčastější důvody pro setrvání uvádí nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.


Češi jsou vůči poskytovatelům pojistek, půjček, spořicích nebo běžných účtů loajální. Dobře to ilustrují pojišťovací společnosti. Pokud Češi čerpají jejich služby, tři ze čtyř vůbec nenapadne, že by mohli poskytovatele pojištění změnit.

Přehled nejlepších běžných účtů najdete zde

O trochu méně už jsou Češi věrní bankám, od kterých si půjčují nebo zde mají uložené peníze. Loajalitou svých klientů si mohou být nejméně jistí poskytovatelé povinného ručení, toho v posledních dvou letech změnilo 54 % zákazníků, kteří uvažovali o změně.



Uvažovat o změně poskytovatele začnou klienti v reakci na výhodnější nabídku konkurence. Ve většině případů ale ke změně nakonec nedojde. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit jako nejčastější důvod nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.

Cena a spolehlivost rozhoduje



Pro většinu dotázaných je pro setrvání u současného poskytovatele finančního produktu nejdůležitější výhodná cena a spolehlivost. Pro necelou čtvrtinu klientů, kteří si půjčili v bance, je důležité, aby platilo vše, na čem se s bankou domluvili.

K odchodu ke konkurenci Čechy často zláká výhodnější cenová nabídka. Lepší cena může přesvědčit ty, které trápí vysoké poplatky nebo cena současného produktu. Cena je zásadním měřítkem také u pojištění vozidel, přiznává to 84 procent dotázaných, kteří uvažovali o změně.

Nejlepší nabídky půjček najdete zde

„Lidé by se neměli nechat zlákat první dobře vypadající cenovou nabídkou. V řadě případů se může jednat pouze o zdánlivě výhodnou akci nebo slevu se spoustou výjimek a skrytých háčků. Cena je pouze jedním z parametrů při výběru vhodného finančního produktu. Vždy je rozumné zohlednit všechny dostupné informace o produktu, seznámit se s nabídkou souvisejících služeb a podívat se na zkušenosti ostatních zákazníků, k čemuž pomůže internet,“ uvedl Michal Kozub, produktový manažer společnosti Home Credit.

Změnu nedokončí z lenosti



Záměr odejít ke konkurenci dotáhli do konce nejčastěji lidé, kteří nebyli spokojeni s pojištěním svého vozidla. Celkem se to podařilo více než polovině z těch, kteří uvažovali o změně. U ostatních finančních produktů si však většina dotázaných odchod ke konkurenci nakonec rozmyslela.

Žebříček nejlepších nabídek pojištění najdete zde

„Nejčastěji zmiňovanými důvody setrvání u stávajícího poskytovatele byly nedostatek času či složitost procesu změny. Nezůstali spíše proto, že jsou pohodlní něco měnit? Každý se může pokusit alespoň vyjednat lepší cenu u současného poskytovatele. Z našeho průzkumu vyplývá, že s takovým pokusem uspěla třetina respondentů, kteří měli pojištění domácnosti nebo půjčku v bance,“ upřesňuje Kozub.

Důvody, proč nakonec neodejdeme ke konkurenci, mohou být i jiné. Přibližně třetina lidí s půjčkou v bance nebo pojištěním vozidla například neodešla, protože nebylo možné okamžitě zrušit smlouvu. V takovém případě nezbývá nic jiného, než počkat na okamžik, kdy taková šance nastane a u nového poskytovatele už se k podobné podmínce nezavázat.


      
  


Související články:
V průzkumu nejlepší zákaznické zkušenosti zvítězily tři banky

Profitoskop za rok a čtvrt: Jak pokračuje modelové zhodnocování peněz klientů českými bankami?

Jak banky chrání svoji e-mailovou komunikaci

Era příští rok zmizí a zůstane jen Poštovní spořitelna. ČSOB s Českou poštou podepsaly novou smlouvu

Banky a FinTech společnosti by v budoucnu chtěli více spolupracovat, ale zatím příliš nevědí jak



všechny články
Dále v rubrice

V průzkumu nejlepší zákaznické zkušenosti zvítězily tři banky

Air Bank Společnost KPMG vydala výsledky studie „Fair play: 100 nejlepších zákaznických zkušeností v Česku 2017“. Ta s využitím metody KPMG Nunwood poprvé zkoumala stav české zákaznické zkušenosti´...

Profitoskop za rok a čtvrt: Jak pokračuje modelové zhodnocování peněz klientů českými bankami?

Profitoskop Po roce a čtvrt fungování projektu Profitoskop opět vyhodnocujeme, jak by nám banky zhodnotily naše peníze, a to za celé období od počátku projektu a současně i za poslední čtvrtletí, tj. od dubna do června 2017...

Jak banky chrání svoji e-mailovou komunikaci

Emailová komunikace E-mailová komunikace je již několik let zneužívána podvodníky k získání přístupů k bankovním účtům pomocí falešných e-mailů odesílaných jménem bank a finančních institucí. Své zkušenosti s tím mají...

Era příští rok zmizí a zůstane jen Poštovní spořitelna. ČSOB s Českou poštou podepsaly novou smlouvu

Era / Poštovní spořitelna Ve středu podepsali zástupci České pošty a ČSOB smlouvu o spolupráci na dalších 10 let. Pošty tak nadále budou nabízet bankovní služby pod značkou Poštovní spořitelny, tedy obchodní značky...

všechny články v rubrice










   
 
Účet s výběry zdarma
Získejte snadno online u Equa bank!
Equa bank


Termínovaný vklad ANO
Úroková sazba až 3,2 % ročně
ANO spořitelní družstvo


MONETA Money Bank
Expres půjčka od 5,9 %
MONETA Money Bank


mKonto
Osobní účet bez zbytečných poplatků
mBank


PRESTO Sloučení úvěrů
Ušetřete na splátkách při sloučení úvěrů
UniCredit Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz