Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

K úvaze o odchodu ke konkurenci Čechy přivádí lepší nabídky. Skutečně přejde jen část lidí

24.8.2016  |  Monika Šimůnková, zpráva Home Credit
  
  


Čechy nalákají lepší nabídkyČeši jsou věrní klienti. Banku, úvěrovou společnost a pojišťovnu mění neradi. Nejdůležitějším faktorem pro zachování přízně současnému poskytovateli je vedle ceny i spolehlivost produktu. Ke změně většinu motivuje výhodnější nabídka konkurence. Ve skutečnosti ale odejde malá část klientů. Jako nejčastější důvody pro setrvání uvádí nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.


Češi jsou vůči poskytovatelům pojistek, půjček, spořicích nebo běžných účtů loajální. Dobře to ilustrují pojišťovací společnosti. Pokud Češi čerpají jejich služby, tři ze čtyř vůbec nenapadne, že by mohli poskytovatele pojištění změnit.

Přehled nejlepších běžných účtů najdete zde

O trochu méně už jsou Češi věrní bankám, od kterých si půjčují nebo zde mají uložené peníze. Loajalitou svých klientů si mohou být nejméně jistí poskytovatelé povinného ručení, toho v posledních dvou letech změnilo 54 % zákazníků, kteří uvažovali o změně.

reklama

ING Konto - výhodný úrok a peníze stále k dispozicivíce
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 2,5 % ročněvíce


Uvažovat o změně poskytovatele začnou klienti v reakci na výhodnější nabídku konkurence. Ve většině případů ale ke změně nakonec nedojde. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit jako nejčastější důvod nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.

Cena a spolehlivost rozhoduje



Pro většinu dotázaných je pro setrvání u současného poskytovatele finančního produktu nejdůležitější výhodná cena a spolehlivost. Pro necelou čtvrtinu klientů, kteří si půjčili v bance, je důležité, aby platilo vše, na čem se s bankou domluvili.

K odchodu ke konkurenci Čechy často zláká výhodnější cenová nabídka. Lepší cena může přesvědčit ty, které trápí vysoké poplatky nebo cena současného produktu. Cena je zásadním měřítkem také u pojištění vozidel, přiznává to 84 procent dotázaných, kteří uvažovali o změně.

Nejlepší nabídky půjček najdete zde

„Lidé by se neměli nechat zlákat první dobře vypadající cenovou nabídkou. V řadě případů se může jednat pouze o zdánlivě výhodnou akci nebo slevu se spoustou výjimek a skrytých háčků. Cena je pouze jedním z parametrů při výběru vhodného finančního produktu. Vždy je rozumné zohlednit všechny dostupné informace o produktu, seznámit se s nabídkou souvisejících služeb a podívat se na zkušenosti ostatních zákazníků, k čemuž pomůže internet,“ uvedl Michal Kozub, produktový manažer společnosti Home Credit.

Změnu nedokončí z lenosti



Záměr odejít ke konkurenci dotáhli do konce nejčastěji lidé, kteří nebyli spokojeni s pojištěním svého vozidla. Celkem se to podařilo více než polovině z těch, kteří uvažovali o změně. U ostatních finančních produktů si však většina dotázaných odchod ke konkurenci nakonec rozmyslela.

Žebříček nejlepších nabídek pojištění najdete zde

„Nejčastěji zmiňovanými důvody setrvání u stávajícího poskytovatele byly nedostatek času či složitost procesu změny. Nezůstali spíše proto, že jsou pohodlní něco měnit? Každý se může pokusit alespoň vyjednat lepší cenu u současného poskytovatele. Z našeho průzkumu vyplývá, že s takovým pokusem uspěla třetina respondentů, kteří měli pojištění domácnosti nebo půjčku v bance,“ upřesňuje Kozub.

Důvody, proč nakonec neodejdeme ke konkurenci, mohou být i jiné. Přibližně třetina lidí s půjčkou v bance nebo pojištěním vozidla například neodešla, protože nebylo možné okamžitě zrušit smlouvu. V takovém případě nezbývá nic jiného, než počkat na okamžik, kdy taková šance nastane a u nového poskytovatele už se k podobné podmínce nezavázat.


      
  


Související články:
Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Výsledky průzkumu v rámci analýzy Nejlepší banka: Banky jsou při komunikaci s klientem stále rychlejší

Cestovní ruch zažívá letos období konjunktury

Česká spořitelna zrušila za necelé čtyři roky 146 poboček - nejvíce v Praze

Počty bankovních poboček v posledních letech klesají



všechny články
Dále v rubrice

Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Česká spořitelna Českou spořitelnu a její klienty čekají v blízké i ve středně vzdálené budoucnosti velké změny. Banka se rozhodla přestěhovat svoji centrálu z budov u stanice metra Budějovická do novostavby, která...

Výsledky průzkumu v rámci analýzy Nejlepší banka: Banky jsou při komunikaci s klientem stále rychlejší

Komunikace bank s klienty Přinášíme vám výsledky průzkumu úrovně komunikace bank s klienty, a to jak prostřednictvím telefonu, tak e-mailem. Průzkum prováděli analytici v rámci výzkumu Nejlepší banka 2017, kteří provedli desítky...

Cestovní ruch zažívá letos období konjunktury

Letadlo Cestovní kanceláře a agentury si po letech krize mnou ruce radostí. Prudký meziroční růst prodaných zájezdů může letos vyústit i v nový rekord v přijatých tržbách...

Česká spořitelna zrušila za necelé čtyři roky 146 poboček - nejvíce v Praze

Česká spořitelna Nedávno jsme psali, že Česká spořitelna otevřela střední pobočku vytvořenou podle nového konceptu pobočkové sítě, který počítá se třemi typy poboček - malými, středními a velkými (Flag Ships)...

všechny články v rubrice










   
 
Běžný účet Air Bank
Jediný běžný účet s úrokem 1,0 %
Air Bank


Převeďte si hypotéku
Získáte zajímavou sazbu už 12 měsíců předem
Equa bank


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


RePůjčka pro konsolidaci
sníží vaše splátky třeba o 50 %
Equa bank


eMax Plus
Spořicí účet s výhodným úrokem
mBank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz