K úvaze o odchodu ke konkurenci Čechy přivádí lepší nabídky. Skutečně přejde jen část lidí
24.8.2016 | Monika Šimůnková, zpráva Home Credit | |
Češi jsou věrní klienti. Banku, úvěrovou společnost a pojišťovnu mění neradi. Nejdůležitějším faktorem pro zachování přízně současnému poskytovateli je vedle ceny i spolehlivost produktu. Ke změně většinu motivuje výhodnější nabídka konkurence. Ve skutečnosti ale odejde malá část klientů. Jako nejčastější důvody pro setrvání uvádí nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny.
Češi jsou vůči poskytovatelům pojistek, půjček, spořicích nebo běžných účtů loajální. Dobře to ilustrují pojišťovací společnosti. Pokud Češi čerpají jejich služby, tři ze čtyř vůbec nenapadne, že by mohli poskytovatele pojištění změnit. Přehled nejlepších běžných účtů najdete zde O trochu méně už jsou Češi věrní bankám, od kterých si půjčují nebo zde mají uložené peníze. Loajalitou svých klientů si mohou být nejméně jistí poskytovatelé povinného ručení, toho v posledních dvou letech změnilo 54 % zákazníků, kteří uvažovali o změně. Uvažovat o změně poskytovatele začnou klienti v reakci na výhodnější nabídku konkurence. Ve většině případů ale ke změně nakonec nedojde. Podle průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Home Credit jako nejčastější důvod nedostatek času nebo údajnou složitost procesu změny. Cena a spolehlivost rozhoduje Pro většinu dotázaných je pro setrvání u současného poskytovatele finančního produktu nejdůležitější výhodná cena a spolehlivost. Pro necelou čtvrtinu klientů, kteří si půjčili v bance, je důležité, aby platilo vše, na čem se s bankou domluvili. K odchodu ke konkurenci Čechy často zláká výhodnější cenová nabídka. Lepší cena může přesvědčit ty, které trápí vysoké poplatky nebo cena současného produktu. Cena je zásadním měřítkem také u pojištění vozidel, přiznává to 84 procent dotázaných, kteří uvažovali o změně. Nejlepší nabídky půjček najdete zde „Lidé by se neměli nechat zlákat první dobře vypadající cenovou nabídkou. V řadě případů se může jednat pouze o zdánlivě výhodnou akci nebo slevu se spoustou výjimek a skrytých háčků. Cena je pouze jedním z parametrů při výběru vhodného finančního produktu. Vždy je rozumné zohlednit všechny dostupné informace o produktu, seznámit se s nabídkou souvisejících služeb a podívat se na zkušenosti ostatních zákazníků, k čemuž pomůže internet,“ uvedl Michal Kozub, produktový manažer společnosti Home Credit. Změnu nedokončí z lenosti Záměr odejít ke konkurenci dotáhli do konce nejčastěji lidé, kteří nebyli spokojeni s pojištěním svého vozidla. Celkem se to podařilo více než polovině z těch, kteří uvažovali o změně. U ostatních finančních produktů si však většina dotázaných odchod ke konkurenci nakonec rozmyslela. Žebříček nejlepších nabídek pojištění najdete zde „Nejčastěji zmiňovanými důvody setrvání u stávajícího poskytovatele byly nedostatek času či složitost procesu změny. Nezůstali spíše proto, že jsou pohodlní něco měnit? Každý se může pokusit alespoň vyjednat lepší cenu u současného poskytovatele. Z našeho průzkumu vyplývá, že s takovým pokusem uspěla třetina respondentů, kteří měli pojištění domácnosti nebo půjčku v bance,“ upřesňuje Kozub. Důvody, proč nakonec neodejdeme ke konkurenci, mohou být i jiné. Přibližně třetina lidí s půjčkou v bance nebo pojištěním vozidla například neodešla, protože nebylo možné okamžitě zrušit smlouvu. V takovém případě nezbývá nic jiného, než počkat na okamžik, kdy taková šance nastane a u nového poskytovatele už se k podobné podmínce nezavázat.
všechny články | |
Dále v rubrice
Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu
Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Úroky hypotečních úvěrů klesají
Fio banka a UniCredit Bank snížila sazby hypoték. Aktuálně tak nabízejí sazby pod 5%. Jaké sazby nabízejí ostatní banky?
|
Index termínovaných vkladů v březnu
Termínoindex nadále klesá. Nejvyšší sazbu aktuálně nabízí Banka CREDITAS a to 5,7 % p.a. u měsíčního vkladu. Banky však pokračují ve snižování úrokových sazeb...
|
všechny články v rubrice
|