Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Banky se v komunikaci se svými klienty zlepšují. Převažuje profesionalita a rychlost

19.7.2016  |  Zdeněk Bubák, zpráva Datank
  


Komunikace bank s klientyBanky si dávají záležet na rychlé a kvalitní odpovědi, a to jak v telefonické, tak mailové komunikaci. Celkově dávají výsledky telefonického a e-mailového mystery testování, které zrealizovala analytická agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2016, bankám v České republice poměrně dobrou vizitku. Výzkum každoročně pořádají Hospodářské noviny a jeho partnery jsou společnosti KPMG Česká republika a IBM Česká republika.



Po telefonu rychle a kvalitně



V rámci letošního testování telefonické komunikace se analytici dovolali do všech bank, a to ve všech pěti testovacích vlnách. Zde můžeme pozorovat zlepšení oproti minulým rokům, kdy se stalo, že vždy minimálně v jedné z hodnocených bank telefon operátoři vůbec nezvedli. Jelikož čas jsou peníze, mnohým z nás záleží také na rychlosti přijetí hovoru. V tomto bodě se ty nejlepší banky nemají v podstatě kam posunout. Skoro všechny hodnocené banky jsou v tomto bodě hodnocení na vysoké úrovni a rychlost přijetí hovoru se již několik let pohybuje v řádu vteřin. Jinak tomu nebylo ani letos. Mezi banky, jejichž operátoři zvedli telefon nejrychleji, patřily stejně jako v předchozích letech spíše ty menší bankovní domy.

Výzkum Nejlepší banka - komunikace bank s klienty
Zdroj: Datank

Průměrná doba přijetí hovoru u všech bank v pěti vlnách byla 46 vteřin, nejrychlejší banky pak dosáhly v průměru 13 vteřin. Rozdíly v rychlosti přijetí hovoru jsou však nepatrné. Dlouhodobě můžeme pozorovat, že Waldviertler Sparkasse a Raiffeisenbank im Stiftland se pravidelně umisťují na prvních třech příčkách. Není to náhoda. Je to především z toho důvodu, že tyto malé banky nemají callcentra ani přednastavené menu a klient volá přímo na pobočku.

Kolik zaplatíte za běžný účet v bance?

Odpovědi jsou obsáhlé



Co se týká kvality telefonických odpovědí, banky potvrdily skvělý výsledek z loňska. Všechny získaly nadpoloviční počet bodů (max. počet bodů = 22). Pouze třem bankám se nepodařilo podat úplnou informaci ve všech pěti vlnách testování. Nedostatky však byly shledány maximálně v jedné vlně, tzn. že vždy alespoň čtyři dotazy z pěti byly u každé banky zodpovězeny správně a úplně. Můžeme tedy téměř s jistotou říci, že pokud do banky zavoláte, získáte všechny potřebné informace.

Nejlepší bankovní účty v Česku podle žebříčku Finparády.cz

Podobně dobře dopadlo hodnocení profesionality a vstřícnosti. Z 85 hovorů byla profesionalita operátora v 15 případech hodnocena jako průměrná, v 17 jako vyšší průměr a v 53 dostala nejvyšší hodnocení. Hodnocení nižší průměr a nízká profesionalita nebylo zaznamenáno u žádného realizovaného hovoru.

Výzkum Nejlepší banka - komunikace bank s klienty
Zdroj: Datank

Kvalitu e-mailových odpovědí si banky drží



Průměrná rychlost odpovědi na e-mailové dotazy byla tentokrát devět a tři čtvrtě hodiny. Nejrychlejší banka dokázala zareagovat již za 4 minuty, maximální doba čekání na odpověď pak byla téměř devět pracovních dnů. Tak dlouhá doba je však v e-mailové komunikaci bank výjimkou. Z testování je vidět, že e-mailové dotazy neberou banky na lehkou váhu. Úplnou odpověď ve všech pěti vlnách dokázala poskytnout zhruba třetina bankovních domů. Kvalita odpovědi je hodnocena na sedmibodové škále, maximem, tedy sedmi body, bylo ohodnoceno 71 % odpovědí.

Výzkum Nejlepší banka - komunikace bank s klienty
Zdroj: Datank

V celkovém součtu dopadla letos nejlépe Raiffeisenbank, která na e-mailové dotazy odpovídala nejrychleji a podala úplné informace ve všech 5 testovacích vlnách.


      
  



Kalkulačka Vám odpoví, která banka nabízí účet s nejnižšími poplatky - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde




všechny články
Dále v rubrice

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

Co nového připravila Air Bank pro společné klienty s O2?

Obrázek: Výhody Unity Air Bank Air Bank rozšiřuje výhody pro společné klienty s O2, spouští svět výhod Unity. Od 15. dubna si mohou zákazníci jednotlivé výhody zapnout v?mobilní aplikaci My Air, kde také najdou podrobnosti o každé z?výhod a zjistí, jak ji získat a...

Srovnání podnikatelských účtů od Raiffeisenbank. Co nového nabízí EXKLUZIVNÍ účet?

Obrázek: Banner Raiffeisenbank Raiffeisenbank obměnil svoji nabídku podnikatelských účtů. Nově přichází s EXKLUZIVNÍM účtem, který vytvořila na základě zpětné vazby klientů a který poskytuje ojedinělé možnosti současně v jedné službě. Účet cílí především na malé firmy, ale svými benefity je vhodný pro...

Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu

Obrázek: Pobočka Partners Banky Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz