Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Novinky v pojišťovnách na začátku roku. Stěhování datového centra, asistenční statistiky, nehody, nové produkty

25.2.2016  |  Zdeněk Bubák, zprávy pojišťoven
  


Zima - pojištěníPřinášíme vám novinky a informace z pojistného trhu, které nás začátkem tohoto roku zaujaly. Česká pojišťovna stěhovala své datové centrum do Itálie, přinášíme vám informace o tomto unikátním přesunu. Dále pro vás máme údaje o asistenčních zásazích za uplynulou část zimy, ale i informace o regionech s nejčastějšími nehodami. Představíme vám také nový produkt od ČPP s názvem Renova a nakonec i novou koncepci pojištění závažných onemocnění od Aegonu.


Česká pojišťovna koncem minulého roku dokončila přesun svého datového centra do společného datového centra v Itálii. Přesun proběhl v rámci konsolidace datových center v šesti zemích skupiny Generali, jíž je Česká pojišťovna součástí. Datová centra se přesouvají na dvě místa v Evropě – do Cách v Německu a do italského města nedaleko Benátek Mogliano Veneto. Právě do Itálie zamířila velká část datového centra České pojišťovny.

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce


Svým rozsahem se jednalo o největší přesun infrastruktury nejen v ČR, ale i v rámci Evropy. To, že šlo o skutečně unikátní projekt dokazuje například jeho celkový rozsah -  7 500 „člověkodní“, což je přibližně celoživotní práce jednoho člověka. Tým, který se na projektu podílel, čítal více než 460 lidí. Přesun trval zhruba 11 měsíců, odborníci z oblasti IT přesunuli bezmála 1 200 aplikací běžících na více než 1 300 serverech.

„Ve finálních fázích projektu to znamenalo téměř nepřetržitý monitoring stability všech klíčových aplikací a schopnost v případě již drobného výkyvu vše neprodleně vyřešit,“ popisuje klíčové výzvy projektu Petr Štengl, ředitel IT operations a dodává: „Fakt, že se takto rozsáhlý a komplikovaný přesun infrastruktury podařil bez plošných výpadků IT služeb či aplikací a drtivá většina z řešených migračních chyb byla vyřešena v řádu desítek minut od nahlášení, je také ojedinělý. Projekt navíc dokázal absorbovat klíčové IT dodávky pro byznys, jako byl například přechod na bezpapírový oběh dokumentů u klíčových interních procesů“.

Přesunem datových center ušetří Generali přes 100 milionů eur



Cílem přesunu IT infrastruktury do společného datového centra bylo vedle úspory nákladů samozřejmě také sjednocení a zefektivnění jednotlivých procesů. Očekávané úspory přesahují hranici sto milionů eur.

„Česká republika je první zemí skupiny Generali, kde přesun datových center úspěšně skončil. V současné době již naši IT experti na celý systém dohlíží a spravují ho na dálku z Prahy,“ říká Petr Štengl. Tým zhruba 130 odborníků tak z našeho hlavního města monitoruje funkčnost systémů, zajišťuje správu serverů a řešení případných chyb ve funkčnosti. Konsolidace datových center je celoskupinovým projektem, kterého se zatím účastní pojišťovny skupiny Generali v Itálii, Francii, Německu, Rakousku, Maďarsku a samozřejmě v Česku, a postupně se k nim budou přidávat pojišťovny v ostatních zemích, kde skupina působí.

Podcenit asistenční služby může přijít až na 50 tisíc



I přes letošní mírnou zimu se řidiči na cestách potýkali s mnoha nepříjemnostmi. To potvrzují čísla asistenčních společností. „V tuto chvíli jsme za prosinec a leden zaznamenali nárůst o více než 1 000 případů, kdy se na nás řidiči obraceli s žádostí o pomoc,“ říká Jurij Kostaš z Europ Assistance. Kromě území České republiky asistenční služba mířila i za řidiči do zahraničních destinací, kde se náklady spojené s odtahem auta pohybují až v desítkách tisíců korun.
 
9 771 – přesně tolik případů odbavila společnost Europ Assistance za polovinu letošní zimní sezóny, tedy za prosinec a leden. Ve srovnání se stejným obdobím v minulém roce se jedná o navýšení o 1 028 telefonátů. Řidiči žádali o pomoc nejen na území Česka a Slovenska, ale také v Německu, Rakousku, Itálii či ve Švýcarsku.

S čím vším se řidiči potýkali?



Nejběžnějším důvodem k přivolání asistenční služby byly poruchy způsobené nízkou teplotou. Řidiče nejčastěji zaskočily vybité baterie a u dieselových motorů ztuhlá nafta. Motoristé vyhledávali pomoc také při nehodách či v případech vandalismu nebo krádeže.

Dispečeři zaznamenali i méně tradiční příčiny přivolání asistenční služby. Například řidič, který jel letos v lednu do Švýcarska, nemířil lyžovat do hor, ale fotit svatbu. Vyrazil v předvečer svatebního obřadu a na hranicích Francie a Švýcarska ho zaskočily rozbité stěrače. Bez nich však nemohl ve sněhové vánici pokračovat, proto zavolal o pomoc na asistenční službu. Tím ale jeho smůla neskončila. „Stěrače se na místě nepodařilo opravit. S klientem jsme tedy vymysleli jiný plán – odtahová služba přijela pro jeho auto a zároveň přivezla i auto náhradní. Řidič v něm mohl dorazit včas na svatbu, využívat jej po dobu svého pobytu a při cestě zpět do Čech jej vyměnit za to své, které bylo mezitím opraveno v servisu,‟  popisuje nedávný případ Jurij Kostaš.

Co si pohlídat, když vyrážíte na cestu?



Zkontrolujte si rozsah služeb, které zahrnuje povinné ručení. V jeho rámci bývá pojištěná služba při nehodách, ale již ne při poruchách. Pojištění asistenční služby kromě závad na autě pokrývá i incidenty vzniklé vlastním zaviněním. Zabouchnuté, ztracené nebo zlomené klíče od auta dokážou dovolenou v horách nejen pokazit, ale i prodražit. V případě cesty do vzdálené nebo těžko dostupné destinace by se měl zvážit příplatek za nadstandardní asistenci, kam spadá například doprava porouchaného vozidla zpět do České republiky nebo zajištění jeho opravy na místě, poskytnutí náhradního vozidla na celou dobu pobytu či nonstop služby tlumočníka.

Dobře promyšlená investice do preventivních opatření pak může ušetřit spoustu peněz i času. Náklady na odtah a další zásahy se totiž navyšují se vzdáleností místa, kam musí pomoc vyjet. Nejprve je třeba se ujistit, že pojištění asistenční služby pokrývá zahraniční oblasti, nejlépe státy, ve kterých je platná i zelená karta. Dále se musí zjistit limit plnění – například z Innsbrucku v rakouských Alpách vyjde odtah do Prahy zhruba na 25 000 Kč, z Grenoblu ve francouzských Aplách jde už o 50 000 Kč.

V roce 2015 nejčastěji způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy, nejméně ze Žďáru nad Sázavou či Třebíče



S největším procentem zaviněných nehod stanuli v čele tradičního žebříčku ČSOB Pojišťovny podle okresů za uplynulý rok 2015 motoristé z Prahy a Ostravy. Na opačném pólu tabulky figurují řidiči z okresů Žďár nad Sázavou, Třebíč a Havlíčkův Brod. Vyplývá to z  ČSOBP Indexu, kterým ČSOB Pojišťovna dlouhodobě sleduje, jak se liší frekvence pojistných událostí z povinného ručení u řidičů osobních aut z jednotlivých okresů republiky.

„V čele nelichotivého žebříčku Prahu a Ostravu dlouhá léta nikdo neohrožuje. Je ale fakt, že v metropolích je mnohem větší koncentrace vozidel. Míra rizika vzniku nehody je tu tak mnohem větší než v městech a oblastech s nižší hustotou silniční sítě a počtem aut. Naopak řidiči z Vysočiny v našich statistikách dominují dlouhodobě jako ti řidiči, kteří způsobují nehody nejméně často,“ uvedl Jaroslav Král, ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny a dodává. „Tím, jak řidič jezdí, může významně ovlivnit cenu svého povinného ručení, protože to má velký vliv na jeho škodní historii, a tudíž na tvorbu bonusu, když klient nebourá nebo malusu, když klient bourá. Škodní historie je s cenou povinného ručení pevně svázána.“
 
Hodnoty ČSOBP Indexu počítá ČSOB Pojišťovna už od roku 2008 na základě statistik škod z povinného ručení pro vozidla do 3,5 tuny, a to jako podíl počtu pojistných událostí z povinného ručení způsobených v daném období řidiči z příslušného okresu a počtu vozidel pojištěných v této době v daném okrese. Hodnota 7,42% pro motoristy z Prahy za rok 2015 tak znamená, že na každých sto pojištěných aut připadlo více než 7 zaviněných nehod. Naproti tomu u řidičů z okresu Žďár nad Sázavou, kteří jezdili v uplynulém roce nejbezpečněji, je riziko zavinění nehody přibližně dvakrát nižší (zhruba 3 nehody na 100 pojištěných aut).

Renova od ČPP vás ochrání před mnohatisícovými výdaji za opravu vozu



Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) přichází s produktem Pojištění poruchy vybraných autodílů. Produkt kryje náhlé a nepředvídatelné vnitřní mechanické a elektrické poruchy vybraných autodílů ojetých vozidel. ČPP je jediná pojišťovna na trhu, která produkt v takovém rozsahu nabízí nejen v okamžiku koupě vozidla, ale kdykoli v průběhu jeho vlastnictví.

Mnohem častěji než u havárie zasahuje asistenční služba u poruchy vozidla. V celkových statistikách na ně připadá téměř 70 % všech výjezdů. K nejčastějším technickým problémům patří porucha motoru, převodovky, spojky nebo elektrické instalace. „To nás inspirovalo k tomu, abychom ve spolupráci se společností DEFEND INSURANCE GROUP připravili pojištění náhlé poruchy vybraných autodílů, které ochrání majitele vozu před mnohatisícovými výdaji za nenadálou opravu,“ vysvětlil Miloš Velíšek, ředitel úseku pojištění vozidel. „Například oprava automatické převodovky běžně dosáhne i čtyřiceti tisíc korun,“ uvádí Velíšek jednoduchý příklad.

ČPP nabízí tento produkt formou doplňkového pojištění k povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění. Pojistit lze ojetá vozidla do 3,5 t, až do 10 let stáří a do 200 000 ujetých kilometrů. Kryje neomezený počet pojistných událostí až do výše celkového limitu pojistného plnění 100 000 Kč (limit pojistného plnění na jednu pojistnou událost je 40 000 Kč). Pojištění se sjednává se spoluúčastí 4 000 Kč. Pojištění se sjednává na dobu 3 let nebo ujetí 75 000 kilometrů.

Pojištění poruchy vybraných autodílů ČPP nabízí ve dvou variantách Renova a Renova+ a liší se rozsahem krytí. Cena se odvíjí od kubatury a sjednané varianty a roční pojistné začíná na částce 1 470 Kč. Případnou poruchu je řidič povinen nahlásit pojistiteli a opravu provést ve smluvním servisu ČPP. Pojištění kryje poškozený díl a náklady na opravu, nevztahuje se na poruchy způsobené běžným opotřebením.

Místo nemocí si pojistěte jejich následky



Pojišťovna Aegon přináší na trh nové pojetí zajištění závažných onemocnění. K pojištění čtyř nejzásadnějších diagnóz nabízí nyní svým klientům možnost jednoduše si pojistit přímo možné následky vážných nemocí či úrazů.

Čtyři základní diagnózy



Podle statistických údajů se lidé nejvíce potýkají se třemi vážnými chorobami – infarktem, rakovinou a mozkovou mrtvicí. V České republice jimi ročně onemocní přibližně 200 tisíc lidí. „Již před několika lety jsme se rozhodli zaměřit naše pojištění právě na tyto základní diagnózy, které jsou skutečným rizikem. K nejčastější trojici jsme navíc zařadili roztroušenou sklerózu, která je aktuální hrozbou zejména pro mladé lidi mezi dvaceti až čtyřiceti lety. Hlavním cílem je opravdu kvalitní zajištění těchto případů, a to i při raných či velmi mírných stádiích uvedených nemocí,“ vysvětluje Tereza Slavíková, produktová manažerka pojišťovny Aegon.
 

Závažné zdravotní následky – kvalita vs. kvantita



Avšak tyto čtyři hlavní nemoci nejsou to jediné, co může způsobit závažné zdravotní komplikace. Příčin mohou být stovky, tudíž ani dosavadní zdánlivě rekordní seznamy pojišťoven čítající desítky diagnóz nemohou nikdy zaručit kompletní pokrytí. Člověk vždy může skončit s vážným poškozením zdraví způsobeným něčím mimo tento seznam. Postižený klient pak jen těžko chápe, že jeho stav způsobila nemoc, kterou jeho pojišťovna zrovna nemá ve svém soupisu diagnóz. Z toho důvodu Aegon nyní přichází na trh se zcela novou koncepcí, kde si lze pojistit právě následky místo diagnóz.

 „Vždy jsme odmítali soutěžit s ostatními pojišťovnami v počtu nemocí krytých v rámci připojištění závažných onemocnění. Tyto snahy dohnaly některé pojišťovny k zařazování mnohdy nesmyslných diagnóz nebo k jejich nepřiměřeně přísnému vymezení. Jsme přesvědčeni, že naše pojetí dává větší smysl a je srozumitelné,“ popisuje nový produkt Tereza Slavíková. „Klient si u nás kromě výše zmíněných základních čtyř diagnóz může pojistit také zhruba dvacítku možných zdravotních následků. Každý z nich přitom může být zapříčiněn řadou různých nemocí či úrazů. Podstatný je výsledný zdravotní stav, ne to, co ho způsobilo.“

Vážné zdravotní následky, které si nyní lze u Aegonu pojistit, se týkají ztráty omezení pohyblivosti, selhávání orgánů, rizikových operací, poškození zraku nebo sluchu, ztráty funkce končetin. Nové vymezení zároveň zohledňuje i nejnovější vývoj v medicíně. Například v rámci srdečních operací jsou nyní zahrnuty i šetrnější, tzv. miniinvazivní zákroky. Nové připojištění obsahuje také několik úplných novinek na českém pojistném trhu, jako třeba pojištění ztráty zdravotní způsobilosti řídit automobil.


      
  





všechny články
Dále v rubrice

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Tipy pro daňové přiznání

Obrázek: Daňové přiznání Pro elektronické podání přiznání k dani z příjmu za rok 2023 zbývá necelý měsíc. Na co vše si dát pozor, abyste se vyhnuli chybám, se dozvíte v našem článku...

Nová česká poradenská banka startuje do ostrého provozu

Obrázek: Pobočka Partners Banky Na českém bankovním trhu začíná fungovat nová poradenská banka. Ta nabídne klientům směs moderních fintech technologií doplněných poradenstvím. Její unikátností bude nabídka i správa produktů od jiných bank a finančních institucí...

Produktové novinky bank v březnu aneb co nového pro nás banky připravily?

Obrázek: Produktové novinky Přinášíme vám pravidelnou informaci o tom, jaké produktové změny a inovace banky a pojišťovny provedly za uplynulý měsíc. Novinky v průběhu března letošního roku oznámily Air Bank, banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz