Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak jsou klienti v ČR spokojeni s bankami? Kolik jich banku změnilo v posledním roce?

14.10.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ČBA
  
  


Banky - bankomatDo diskuse o tom, jak jsou klienti spokojeni s bankami, kolik jich v poslední době změnilo svou hlavní banku a proč, vstoupila i Česká bankovní asociace. Ta si na toto téma nechala zpracovat výzkum od agentury SC&C a seznámila nás s jeho výsledky. Podle průzkumu spokojenost s bankami stoupá a klienti oceňují neustálé zlepšování služeb. Podívejte se na podrobné výsledky výzkumu.


O spokojenosti klientů s bankami a migrací zákaznického portfolia jsme psali již několikrát. Tentokrát přinášíme informace od České bankovní asociace, která zveřejnila výsledky výzkumu provedeného agenturou SC&C z února 2015.

Čtěte zde: Anketa: Klienti nejvíce odcházeli z ČS a přicházeli do Equa bank, Air Bank a do Fio banky



Čtěte zde: Pokud jste změnili v posledních 3 letech banku, máme pro vás anketu


Výsledky průzkumu - jak jsou klienti spokojeni?



Z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci vyplývá, že celková spokojenost s hlavní bankou dosáhla na desetibodové škále 8 bodů, což je v porovnání s rokem 2013 o 0,9 bodu více a u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů. Pomáhá především ostrá konkurence – tu podle průzkumu agentury SC&C z února 2015 ohodnotili klienti 6,7 body z 10, což je přesně o jeden bod nárůst proti srovnatelnému průzkumu z roku 2014.

Již třetím rokem roste pozitivní hodnocení nabídky bankovních služeb a jejich kvalita i srozumitelnost nabídky. Spokojenost s výběrem produktů a služeb stejně jako spokojenost s jejich kvalitou dosáhla aktuálně 6,8 bodů.

Zatímco ženy ale kladou důraz na tzv. měkké hodnoty, jako je vstřícnost a profesionalita bankéřů, muži se soustředí na to, zda banka splní sliby, které jim dala. Navíc banky podle klientů své služby neustále zlepšují.

Výzkum ČBA - Graf 1Zdroj: Česká bankovní asociace

Česká bankovní asociace zavedla v roce 2009 Kodex mobility klientů. Ten definuje společné závazné postupy a pravidla, kterými se banky řídí v případě, kdy se klient rozhodne změnit hlavní banku. Účelem Kodexu je takovou změnu usnadnit a zrychlit a tím využít konkurenčního prostředí ve prospěch klientů. Výsledkem je, že po vyplnění stručné žádosti o změnu banky klientem, řeší veškeré další administrativní náležitosti mezi sebou nová a stará banka, aniž by to klienta nějak zatěžovalo. Kodex mobility klientů vychází z principů European Banking Industry Commitee (EBIC) a je pro banky, které se k němu přihlásí, závazný.

Klienti bank o této iniciativě díky marketingovým kampaním některých bank vědí stále více. Dokládá to propad frekvence odpovědí „Je to příliš složitě přejít k jiné bance“ na otázku „Proč jste banku nezměnil/a“ v rámci srovnatelných průzkumů agentury SC&C z let 2011 a 2015. Zatímco před 4 lety takto odpovědělo 21 % klientů, letos je to jen 5 %.

Kolik klientů podle průzkumu během posledního roku banku vyměnilo?



V loňském roce u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů, přičemž 13 % klientů začalo využívat služeb další banky, 3 % svou hlavní banku změnila.

Výzkum ČBA - Graf 2Zdroj: Česká bankovní asociace

Důvodem setrvání u stávající banky je podle průzkumu schopnost bank uspokojovat potřeby svých klientů. U otázky „Proč jste banku nezměnil/a“ se v meziročním srovnání zvýšila frekvence u odpovědi  „Banka mě dokázala motivovat, abych zůstal/a“ o 6 procentních bodů a tento názor prezentovalo 24 % klientů.

Výzkum ČBA - Graf 3Zdroj: Česká bankovní asociace

Kodex mobility klientů je k dispozici na stránkách ČBA https://www.czech-ba.cz/cs/aktivity/kodex-mobilityklientu


Zatím vedoucí produkty a pobočky soutěže Finparáda - Finanční produkt roku 2015



Vybrali jsme pro vás doposud nejlépe hodnocené produkty, které současně mají za první 3 čtvrtletí roku 2015 i největší počet hlasů. Pokud se shodnete s majoritou doposud hlasujících návštěvníků portálu Finparáda.cz, můžete uvedené produkty vyhodnotit těmi „nejlepšími známkami“. Pokud s danými produkty naopak nemáte dobré zkušenosti, můžete je naopak hodnotit negativně, a to horší známkou.

Stejně se můžete postavit k hodnocení doposud nejlépe si vedoucích poboček.

V případě, že produkt nebo pobočku, které chcete hodnotit právě vy, v anketě nenajdete, běžte si je najít na Finparádu.cz (ve srovnáních produktů nebo při vyhledávání poboček) a ohodnoťte je zde.

Hlasy z ankety v tomto článku budou pro účely vyhodnocení Scottova produktu a Scottovy pobočky připočteny k běžným hlasům.

Vedoucí produkty (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy


Anketa - Scottův produkt roku 2015



Air Bank - Běžný účet Malý tarif

1 - výborný (69 %)
2 - chvalitebný (13 %)
3 - dobrý (4 %)
4 - dostatečný (4 %)
5 - nedostatečný (9 %)
Sberbank - FÉR půjčka

1 - výborný (43 %)
2 - chvalitebný (19 %)
3 - dobrý (5 %)
4 - dostatečný (5 %)
5 - nedostatečný (29 %)

Vedoucí pobočky (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy




      
  


Související články:
Profitoskop za rok a čtvrt: Jak pokračuje modelové zhodnocování peněz klientů českými bankami?

Jak banky chrání svoji e-mailovou komunikaci

Era příští rok zmizí a zůstane jen Poštovní spořitelna. ČSOB s Českou poštou podepsaly novou smlouvu

Banky a FinTech společnosti by v budoucnu chtěli více spolupracovat, ale zatím příliš nevědí jak

Lidé evidovaní na úřadu práce si již nepřivydělají na dohodu o provedení práce

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky spořicích účtů - zde



všechny články
Dále v rubrice

Profitoskop za rok a čtvrt: Jak pokračuje modelové zhodnocování peněz klientů českými bankami?

Profitoskop Po roce a čtvrt fungování projektu Profitoskop opět vyhodnocujeme, jak by nám banky zhodnotily naše peníze, a to za celé období od počátku projektu a současně i za poslední čtvrtletí, tj. od dubna do června 2017...

Jak banky chrání svoji e-mailovou komunikaci

Emailová komunikace E-mailová komunikace je již několik let zneužívána podvodníky k získání přístupů k bankovním účtům pomocí falešných e-mailů odesílaných jménem bank a finančních institucí. Své zkušenosti s tím mají...

Era příští rok zmizí a zůstane jen Poštovní spořitelna. ČSOB s Českou poštou podepsaly novou smlouvu

Era / Poštovní spořitelna Ve středu podepsali zástupci České pošty a ČSOB smlouvu o spolupráci na dalších 10 let. Pošty tak nadále budou nabízet bankovní služby pod značkou Poštovní spořitelny, tedy obchodní značky...

Banky a FinTech společnosti by v budoucnu chtěli více spolupracovat, ale zatím příliš nevědí jak

Retailové bankovnictví 2017 Společnost Capgemini seznámila novináře s nejnovější výroční zprávou o retailovém bankovnictví (World Retail Banking Report 2017, WRBR 2017), kterou vypracovala v součisnnosti se společností...

všechny články v rubrice










   
 
Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


mKonto Business
Účet pro podnikatele, který máte rádi
mBank


PRESTO Sloučení úvěrů
Ušetřete na splátkách při sloučení úvěrů
UniCredit Bank


MůjÚčet zdarma
s konceptem MojeOdměny
Komerční banka




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz