Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak jsou klienti v ČR spokojeni s bankami? Kolik jich banku změnilo v posledním roce?

14.10.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ČBA
  
  


Banky - bankomatDo diskuse o tom, jak jsou klienti spokojeni s bankami, kolik jich v poslední době změnilo svou hlavní banku a proč, vstoupila i Česká bankovní asociace. Ta si na toto téma nechala zpracovat výzkum od agentury SC&C a seznámila nás s jeho výsledky. Podle průzkumu spokojenost s bankami stoupá a klienti oceňují neustálé zlepšování služeb. Podívejte se na podrobné výsledky výzkumu.


O spokojenosti klientů s bankami a migrací zákaznického portfolia jsme psali již několikrát. Tentokrát přinášíme informace od České bankovní asociace, která zveřejnila výsledky výzkumu provedeného agenturou SC&C z února 2015.

Čtěte zde: Anketa: Klienti nejvíce odcházeli z ČS a přicházeli do Equa bank, Air Bank a do Fio banky



Čtěte zde: Pokud jste změnili v posledních 3 letech banku, máme pro vás anketu


Výsledky průzkumu - jak jsou klienti spokojeni?



Z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci vyplývá, že celková spokojenost s hlavní bankou dosáhla na desetibodové škále 8 bodů, což je v porovnání s rokem 2013 o 0,9 bodu více a u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů. Pomáhá především ostrá konkurence – tu podle průzkumu agentury SC&C z února 2015 ohodnotili klienti 6,7 body z 10, což je přesně o jeden bod nárůst proti srovnatelnému průzkumu z roku 2014.

Již třetím rokem roste pozitivní hodnocení nabídky bankovních služeb a jejich kvalita i srozumitelnost nabídky. Spokojenost s výběrem produktů a služeb stejně jako spokojenost s jejich kvalitou dosáhla aktuálně 6,8 bodů.

Zatímco ženy ale kladou důraz na tzv. měkké hodnoty, jako je vstřícnost a profesionalita bankéřů, muži se soustředí na to, zda banka splní sliby, které jim dala. Navíc banky podle klientů své služby neustále zlepšují.

Výzkum ČBA - Graf 1Zdroj: Česká bankovní asociace

Česká bankovní asociace zavedla v roce 2009 Kodex mobility klientů. Ten definuje společné závazné postupy a pravidla, kterými se banky řídí v případě, kdy se klient rozhodne změnit hlavní banku. Účelem Kodexu je takovou změnu usnadnit a zrychlit a tím využít konkurenčního prostředí ve prospěch klientů. Výsledkem je, že po vyplnění stručné žádosti o změnu banky klientem, řeší veškeré další administrativní náležitosti mezi sebou nová a stará banka, aniž by to klienta nějak zatěžovalo. Kodex mobility klientů vychází z principů European Banking Industry Commitee (EBIC) a je pro banky, které se k němu přihlásí, závazný.

Klienti bank o této iniciativě díky marketingovým kampaním některých bank vědí stále více. Dokládá to propad frekvence odpovědí „Je to příliš složitě přejít k jiné bance“ na otázku „Proč jste banku nezměnil/a“ v rámci srovnatelných průzkumů agentury SC&C z let 2011 a 2015. Zatímco před 4 lety takto odpovědělo 21 % klientů, letos je to jen 5 %.

Kolik klientů podle průzkumu během posledního roku banku vyměnilo?



V loňském roce u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů, přičemž 13 % klientů začalo využívat služeb další banky, 3 % svou hlavní banku změnila.

Výzkum ČBA - Graf 2Zdroj: Česká bankovní asociace

Důvodem setrvání u stávající banky je podle průzkumu schopnost bank uspokojovat potřeby svých klientů. U otázky „Proč jste banku nezměnil/a“ se v meziročním srovnání zvýšila frekvence u odpovědi  „Banka mě dokázala motivovat, abych zůstal/a“ o 6 procentních bodů a tento názor prezentovalo 24 % klientů.

Výzkum ČBA - Graf 3Zdroj: Česká bankovní asociace

Kodex mobility klientů je k dispozici na stránkách ČBA https://www.czech-ba.cz/cs/aktivity/kodex-mobilityklientu


Zatím vedoucí produkty a pobočky soutěže Finparáda - Finanční produkt roku 2015



Vybrali jsme pro vás doposud nejlépe hodnocené produkty, které současně mají za první 3 čtvrtletí roku 2015 i největší počet hlasů. Pokud se shodnete s majoritou doposud hlasujících návštěvníků portálu Finparáda.cz, můžete uvedené produkty vyhodnotit těmi „nejlepšími známkami“. Pokud s danými produkty naopak nemáte dobré zkušenosti, můžete je naopak hodnotit negativně, a to horší známkou.

Stejně se můžete postavit k hodnocení doposud nejlépe si vedoucích poboček.

V případě, že produkt nebo pobočku, které chcete hodnotit právě vy, v anketě nenajdete, běžte si je najít na Finparádu.cz (ve srovnáních produktů nebo při vyhledávání poboček) a ohodnoťte je zde.

Hlasy z ankety v tomto článku budou pro účely vyhodnocení Scottova produktu a Scottovy pobočky připočteny k běžným hlasům.

Vedoucí produkty (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy


Anketa - Scottův produkt roku 2015



Air Bank - Běžný účet Malý tarif

1 - výborný (70 %)
2 - chvalitebný (13 %)
3 - dobrý (4 %)
4 - dostatečný (4 %)
5 - nedostatečný (9 %)
Sberbank - FÉR půjčka

1 - výborný (43 %)
2 - chvalitebný (19 %)
3 - dobrý (5 %)
4 - dostatečný (5 %)
5 - nedostatečný (29 %)

Vedoucí pobočky (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy




      
  


Související články:
Hello bank! by Cetelem zveřejnila své plány. Zpočátku se bude věnovat hlavně stávajícím klientům

Equa bank připravuje investiční produkty a další novinky. Nově má 300 000 klientů

Vítězství ve výzkumu Nejlepší banka získala ČSOB, nejlepšími pojišťovnami jsou Česká pojišťovna a ČSOB Pojišťovna

Air Bank se připojila ke třem bankám nabízejícím bankovní rozhraní třetím stranám

ANO spořitelní družstvo mění název na NEY spořitelní družstvo

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde



všechny články
Dále v rubrice

Hello bank! by Cetelem zveřejnila své plány. Zpočátku se bude věnovat hlavně stávajícím klientům

Hello bank! by Cetelem logo Finanční skupina BNP Paribas, která v Česku pod značkou Cetelem nabízela zejména splátkové spotřebitelské úvěry, se rozhodla od 1. listopadu změnit název Cetelem na Hello bank! by Cetelem...

Equa bank připravuje investiční produkty a další novinky. Nově má 300 000 klientů

Equa bank Equa bank informovala o tom, že pro příští rok připravuje produktové novinky. Budou mezi nimi investiční produkty, vkladomaty, cestovní pojištění na dobu určitou, rychlé půjčky nebo manažer...

Vítězství ve výzkumu Nejlepší banka získala ČSOB, nejlepšími pojišťovnami jsou Česká pojišťovna a ČSOB Pojišťovna

ČSOB - vítěz ve výzkumu Nejlepší banka 2017 Československá obchodní banka se po loňském druhém místě vyhoupla na první příčku a stala se Nejlepší bankou 2017. Neživotnímu pojištění vévodí Česká pojišťovna, životnímu ČSOB Pojišťovna...

Air Bank se připojila ke třem bankám nabízejícím bankovní rozhraní třetím stranám

Air Bank Air Bank se připojuje k bankám, které nabízejí bankovní rozhraní (API) pro třetí strany. Před ní jej začala nabízet Fio banka, Česká spořitelna a Banka CREDITAS. Air Bank nyní začala s vybranými partnery...

všechny články v rubrice










   
 
Spořicí účet HIT
Své peníze můžete zúročit až o 0,8 % ročně
Equa bank


Minutová půjčka
s RPSN od 5,9 %
Equa bank


Rychlá půjčka
Bonusová sazba od 4,9 % jako odměna za řádné splácení
Raiffeisenbank


Equa bank
Užijte si pohodlí běžného účtu se zlatou kartou
Equa bank


PRESTO Sloučení úvěrů
Ušetřete na splátkách při sloučení úvěrů
UniCredit Bank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz