Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak jsou klienti v ČR spokojeni s bankami? Kolik jich banku změnilo v posledním roce?

14.10.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ČBA
  
  


Banky - bankomatDo diskuse o tom, jak jsou klienti spokojeni s bankami, kolik jich v poslední době změnilo svou hlavní banku a proč, vstoupila i Česká bankovní asociace. Ta si na toto téma nechala zpracovat výzkum od agentury SC&C a seznámila nás s jeho výsledky. Podle průzkumu spokojenost s bankami stoupá a klienti oceňují neustálé zlepšování služeb. Podívejte se na podrobné výsledky výzkumu.


O spokojenosti klientů s bankami a migrací zákaznického portfolia jsme psali již několikrát. Tentokrát přinášíme informace od České bankovní asociace, která zveřejnila výsledky výzkumu provedeného agenturou SC&C z února 2015.

Čtěte zde: Anketa: Klienti nejvíce odcházeli z ČS a přicházeli do Equa bank, Air Bank a do Fio banky



Čtěte zde: Pokud jste změnili v posledních 3 letech banku, máme pro vás anketu


Výsledky průzkumu - jak jsou klienti spokojeni?



Z průzkumu agentury SC&C pro Českou bankovní asociaci vyplývá, že celková spokojenost s hlavní bankou dosáhla na desetibodové škále 8 bodů, což je v porovnání s rokem 2013 o 0,9 bodu více a u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů. Pomáhá především ostrá konkurence – tu podle průzkumu agentury SC&C z února 2015 ohodnotili klienti 6,7 body z 10, což je přesně o jeden bod nárůst proti srovnatelnému průzkumu z roku 2014.

Již třetím rokem roste pozitivní hodnocení nabídky bankovních služeb a jejich kvalita i srozumitelnost nabídky. Spokojenost s výběrem produktů a služeb stejně jako spokojenost s jejich kvalitou dosáhla aktuálně 6,8 bodů.

Zatímco ženy ale kladou důraz na tzv. měkké hodnoty, jako je vstřícnost a profesionalita bankéřů, muži se soustředí na to, zda banka splní sliby, které jim dala. Navíc banky podle klientů své služby neustále zlepšují.

Výzkum ČBA - Graf 1Zdroj: Česká bankovní asociace

Česká bankovní asociace zavedla v roce 2009 Kodex mobility klientů. Ten definuje společné závazné postupy a pravidla, kterými se banky řídí v případě, kdy se klient rozhodne změnit hlavní banku. Účelem Kodexu je takovou změnu usnadnit a zrychlit a tím využít konkurenčního prostředí ve prospěch klientů. Výsledkem je, že po vyplnění stručné žádosti o změnu banky klientem, řeší veškeré další administrativní náležitosti mezi sebou nová a stará banka, aniž by to klienta nějak zatěžovalo. Kodex mobility klientů vychází z principů European Banking Industry Commitee (EBIC) a je pro banky, které se k němu přihlásí, závazný.

Klienti bank o této iniciativě díky marketingovým kampaním některých bank vědí stále více. Dokládá to propad frekvence odpovědí „Je to příliš složitě přejít k jiné bance“ na otázku „Proč jste banku nezměnil/a“ v rámci srovnatelných průzkumů agentury SC&C z let 2011 a 2015. Zatímco před 4 lety takto odpovědělo 21 % klientů, letos je to jen 5 %.

Kolik klientů podle průzkumu během posledního roku banku vyměnilo?



V loňském roce u své hlavní banky zůstalo 97 % klientů, přičemž 13 % klientů začalo využívat služeb další banky, 3 % svou hlavní banku změnila.

Výzkum ČBA - Graf 2Zdroj: Česká bankovní asociace

Důvodem setrvání u stávající banky je podle průzkumu schopnost bank uspokojovat potřeby svých klientů. U otázky „Proč jste banku nezměnil/a“ se v meziročním srovnání zvýšila frekvence u odpovědi  „Banka mě dokázala motivovat, abych zůstal/a“ o 6 procentních bodů a tento názor prezentovalo 24 % klientů.

Výzkum ČBA - Graf 3Zdroj: Česká bankovní asociace

Kodex mobility klientů je k dispozici na stránkách ČBA https://www.czech-ba.cz/cs/aktivity/kodex-mobilityklientu


Zatím vedoucí produkty a pobočky soutěže Finparáda - Finanční produkt roku 2015



Vybrali jsme pro vás doposud nejlépe hodnocené produkty, které současně mají za první 3 čtvrtletí roku 2015 i největší počet hlasů. Pokud se shodnete s majoritou doposud hlasujících návštěvníků portálu Finparáda.cz, můžete uvedené produkty vyhodnotit těmi „nejlepšími známkami“. Pokud s danými produkty naopak nemáte dobré zkušenosti, můžete je naopak hodnotit negativně, a to horší známkou.

Stejně se můžete postavit k hodnocení doposud nejlépe si vedoucích poboček.

V případě, že produkt nebo pobočku, které chcete hodnotit právě vy, v anketě nenajdete, běžte si je najít na Finparádu.cz (ve srovnáních produktů nebo při vyhledávání poboček) a ohodnoťte je zde.

Hlasy z ankety v tomto článku budou pro účely vyhodnocení Scottova produktu a Scottovy pobočky připočteny k běžným hlasům.

Vedoucí produkty (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy


Anketa - Scottův produkt roku 2015



Air Bank - Běžný účet Malý tarif

1 - výborný (69 %)
2 - chvalitebný (13 %)
3 - dobrý (4 %)
4 - dostatečný (4 %)
5 - nedostatečný (9 %)
Sberbank - FÉR půjčka

1 - výborný (43 %)
2 - chvalitebný (19 %)
3 - dobrý (5 %)
4 - dostatečný (5 %)
5 - nedostatečný (29 %)

Vedoucí pobočky (1. - 3.Q 2015) v soutěži Scottův produkt - zhodnoťte je i vy




      
  


Související články:
Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Výsledky průzkumu v rámci analýzy Nejlepší banka: Banky jsou při komunikaci s klientem stále rychlejší

Cestovní ruch zažívá letos období konjunktury

Česká spořitelna zrušila za necelé čtyři roky 146 poboček - nejvíce v Praze

Počty bankovních poboček v posledních letech klesají

Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Kalkulačka spoření, nejvýhodnější spořicí účty od bank i záložen - zde



všechny články
Dále v rubrice

Česká spořitelna ve znamení velkých změn: nová centrála, nové webové stránky a nové přímé bankovnictví

Česká spořitelna Českou spořitelnu a její klienty čekají v blízké i ve středně vzdálené budoucnosti velké změny. Banka se rozhodla přestěhovat svoji centrálu z budov u stanice metra Budějovická do novostavby, která...

Výsledky průzkumu v rámci analýzy Nejlepší banka: Banky jsou při komunikaci s klientem stále rychlejší

Komunikace bank s klienty Přinášíme vám výsledky průzkumu úrovně komunikace bank s klienty, a to jak prostřednictvím telefonu, tak e-mailem. Průzkum prováděli analytici v rámci výzkumu Nejlepší banka 2017, kteří provedli desítky...

Cestovní ruch zažívá letos období konjunktury

Letadlo Cestovní kanceláře a agentury si po letech krize mnou ruce radostí. Prudký meziroční růst prodaných zájezdů může letos vyústit i v nový rekord v přijatých tržbách...

Česká spořitelna zrušila za necelé čtyři roky 146 poboček - nejvíce v Praze

Česká spořitelna Nedávno jsme psali, že Česká spořitelna otevřela střední pobočku vytvořenou podle nového konceptu pobočkové sítě, který počítá se třemi typy poboček - malými, středními a velkými (Flag Ships)...

všechny články v rubrice










   
 
Půjčka Air Bank
Výhodná půjčka vás odmění za včasné splácení
Air Bank


ANO konto
Běžný účet zcela ZDARMA
ANO spořitelní družstvo


RePůjčka pro konsolidaci
sníží vaše splátky třeba o 50 %
Equa bank


Konsolidace půjček
Snižte Vaše měsíční splátky sloučením půjček
MONETA Money Bank


Termínovaný vklad CREDITAS
Úroková sazba až 2,5 % ročně
Banka CREDITAS




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz