Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Jak jsou pro bankovní klienty zajímavé věrnostní programy bank?

1.4.2015  |  Zdeněk Bubák, Helena Kadlecová
  


Věrnostní programSpolečnost STEM/MARK zveřejnila výsledky výzkumu na téma využití věrnostních programů bank. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že Češi nejsou nijak posedlí sbíráním bodů za platbu kartou a využíváním slev či jiných bankovních benefitů. Výzkum byl proveden kombinací internetového, telefonického i osobního dotazování respondentů reprezentativního vzorku dospělé populace. Terénní fáze výzkumu se uskutečnila v prosinci 2014 a zúčastnilo se jí 3 163 respondentů.


Členství v bankovním věrnostním programu podle nedávno zveřejněného průzkumu společnosti STEM/MARK potvrdilo jen 40 % účastníků výzkumu. Důvody, proč lidé nevyužívají věrnostní programy bank, uvádí následující obrázek.

Chcete kreditní kartu? GE Money Bank - MoneyCard Plus

Vernostni programy bank - Graf

Zdroj: STEM/MARK

Srovnání běžných účtů najdete zde

Věrnostními programy se společnosti snaží zatraktivnit svou nabídku a najdeme je téměř u každé banky (zatím je nenabízí jen Air Bank). U drtivé většiny bank jsou věrnostní výhody spojené s držbou debetní či kreditní platební karty. Pouze Česká spořitelna a Era / Poštovní spořitelna nabízejí odměny nejen za platby kartou, ale i za využívání dalších finančních služeb banky. Přehled programů a hlavních benefitů, které nabízejí jednotlivé banky občanům jsou uvedeny v následující tabulce.

Banka Nabízené programy a benefity
Citibank
  • program Citi Club nebo Gold Club (debetní i kreditní karty) – až 25% slevy u partnerů programu
  • vybrané kreditní karty - %  odměna za nákup kartou, Program Citi World Privileges a Travel Privileges
  • vybrané karty MasterCard Elite program
Česká spořitelna
  • kreditní karty  - % odměna za nákup kartou
  • iBod
  • vybrané karty MasterCard Elite program
ČSOB
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, asistenční služby, prodloužení záruky na zboží
  • vybrané karty MasterCard Elite program
EQUA bank
  • program Carte (debetní karty) – 5% až 30% slevy u partnerů programu
Era / Poštovní spořitelna
  • Svět odměn
  • sleva na nákup pohonných hmot (debetní i kreditní karty),  prodloužení záruky na zboží (kreditní karty)
Expobank
  • mezinárodní klub Priority Traveller (prestižní debetní karty)
  • vybrané karty MasterCard Elite program
Fio banka
  • vybrané karty MasterCard Elite program
GE Money Bank
  • bene+, gold bene+
  • služba MasterCard Global Service (debetní karty)
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou
  • vybrané karty MasterCard Elite program
Komerční banka
  • VIP Sphere program (vybrané kreditní karty) – slevy u partnerů programu
  • Visa Luxury Hotel Collection (Platinum Visa)
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, pojistné a asistenční služby
  • vybrané karty MasterCard Elite program
mBank
  • % odměna za nákup kartou (kreditní karty)
Raiffeisenbank
  • VIP Sphere program (vybrané kreditní karty) – slevy u partnerů programu
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, pojistné a asistenční služby
  • vybrané karty MasterCard Elite program
Sberbank
  • vybrané karty MasterCard Elite program
UniCredit Bank
  • slevy u vybraných partnerů - vybrané karty
  • Visa Luxury Hotel Collection (Platinum Visa)
  • vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou,
  • vybrané karty MasterCard Elite program
ZUNO Bank
  • prestižní kreditní karty - MasterCard Elite program
Zdroj: Scott & Rose

I přestože výsledky tohoto výzkumu poukazují spíše na nezájem o bankovní věrnostní programy, banky svou nabídku neustále upravují a chlubí se počty zapojivších se klientů. Mezi nejvíce marketingově podporované programy patří:
  • iBOD (Česká spořitelna) – spuštěn na podzim 2013, 55 partnerů zapojených do programu a využívá ho více jak 750 tis. lidí (údaj podzim 2014);
  • bene + (GE Money Bank) – více jak 160 partnerů zapojených do programu;
  • Svět odměn (Era / Poštovní spořitelna) - spuštěn na podzim 2014, okolo 15 partnerů zapojených do programu a využívá ho téměř 100 tis. lidí (údaj jaro 2015).
Trochu odlišný loajální program najdeme i u Komerční banky, která prostřednictvím konceptu „MojeOdměny“ odměňuje klienty za jejich aktivitu, a to nikoliv formou nabídky zboží z katalogů, ale slevou z poplatků za bankovní služby. Na rozdíl od programů ČS a Ery se není potřeba do programu registrovat.


      
  



Žebříček s nejlepšími spořicími účty podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky bankovních účtů - zde

reklama

Spořicí účet + s výhodnou sazbou až 5,20 % p.a.více
Termínovaný vklad - garantovaná úroková sazba až 5,3 % p.a. u měsíčního vkladuvíce
Stavební spoření od Buřinky - dvojnásobná státní podpora na 5 let, sjednání zdarma a bonus za vklad až 8 500 Kčvíce
Účet OPEN - úrok až 5,5 % p.a.více




všechny články
Dále v rubrice

Jak financovat nemovitost bez hypotéky

Obrázek: Hypotéka Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb

Obrázek: Žena s mobilem v ruce Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

všechny články v rubrice









   


Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz