Jak jsou pro bankovní klienty zajímavé věrnostní programy bank?
1.4.2015 | Zdeněk Bubák, Helena Kadlecová | |
Společnost STEM/MARK zveřejnila výsledky výzkumu na téma využití věrnostních programů bank. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že Češi nejsou nijak posedlí sbíráním bodů za platbu kartou a využíváním slev či jiných bankovních benefitů. Výzkum byl proveden kombinací internetového, telefonického i osobního dotazování respondentů reprezentativního vzorku dospělé populace. Terénní fáze výzkumu se uskutečnila v prosinci 2014 a zúčastnilo se jí 3 163 respondentů.
Členství v bankovním věrnostním programu podle nedávno zveřejněného průzkumu společnosti STEM/MARK potvrdilo jen 40 % účastníků výzkumu. Důvody, proč lidé nevyužívají věrnostní programy bank, uvádí následující obrázek. Chcete kreditní kartu? GE Money Bank - MoneyCard Plus Zdroj: STEM/MARK Srovnání běžných účtů najdete zde Věrnostními programy se společnosti snaží zatraktivnit svou nabídku a najdeme je téměř u každé banky (zatím je nenabízí jen Air Bank). U drtivé většiny bank jsou věrnostní výhody spojené s držbou debetní či kreditní platební karty. Pouze Česká spořitelna a Era / Poštovní spořitelna nabízejí odměny nejen za platby kartou, ale i za využívání dalších finančních služeb banky. Přehled programů a hlavních benefitů, které nabízejí jednotlivé banky občanům jsou uvedeny v následující tabulce. Banka | Nabízené programy a benefity | Citibank | - program Citi Club nebo Gold Club (debetní i kreditní karty) – až 25% slevy u partnerů programu
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, Program Citi World Privileges a Travel Privileges
- vybrané karty MasterCard Elite program
| Česká spořitelna | - kreditní karty - % odměna za nákup kartou
- iBod
- vybrané karty MasterCard Elite program
| ČSOB | - vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, asistenční služby, prodloužení záruky na zboží
- vybrané karty MasterCard Elite program
| EQUA bank | - program Carte (debetní karty) – 5% až 30% slevy u partnerů programu
| Era / Poštovní spořitelna | - Svět odměn
- sleva na nákup pohonných hmot (debetní i kreditní karty), prodloužení záruky na zboží (kreditní karty)
| Expobank | - mezinárodní klub Priority Traveller (prestižní debetní karty)
- vybrané karty MasterCard Elite program
| Fio banka | - vybrané karty MasterCard Elite program
| GE Money Bank | - bene+, gold bene+
- služba MasterCard Global Service (debetní karty)
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou
- vybrané karty MasterCard Elite program
| Komerční banka | - VIP Sphere program (vybrané kreditní karty) – slevy u partnerů programu
- Visa Luxury Hotel Collection (Platinum Visa)
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, pojistné a asistenční služby
- vybrané karty MasterCard Elite program
| mBank | - % odměna za nákup kartou (kreditní karty)
| Raiffeisenbank | - VIP Sphere program (vybrané kreditní karty) – slevy u partnerů programu
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou, pojistné a asistenční služby
- vybrané karty MasterCard Elite program
| Sberbank | - vybrané karty MasterCard Elite program
| UniCredit Bank | - slevy u vybraných partnerů - vybrané karty
- Visa Luxury Hotel Collection (Platinum Visa)
- vybrané kreditní karty - % odměna za nákup kartou,
- vybrané karty MasterCard Elite program
| ZUNO Bank | - prestižní kreditní karty - MasterCard Elite program
| Zdroj: Scott & Rose I přestože výsledky tohoto výzkumu poukazují spíše na nezájem o bankovní věrnostní programy, banky svou nabídku neustále upravují a chlubí se počty zapojivších se klientů. Mezi nejvíce marketingově podporované programy patří: - iBOD (Česká spořitelna) – spuštěn na podzim 2013, 55 partnerů zapojených do programu a využívá ho více jak 750 tis. lidí (údaj podzim 2014);
- bene + (GE Money Bank) – více jak 160 partnerů zapojených do programu;
- Svět odměn (Era / Poštovní spořitelna) - spuštěn na podzim 2014, okolo 15 partnerů zapojených do programu a využívá ho téměř 100 tis. lidí (údaj jaro 2015).
Trochu odlišný loajální program najdeme i u Komerční banky, která prostřednictvím konceptu „MojeOdměny“ odměňuje klienty za jejich aktivitu, a to nikoliv formou nabídky zboží z katalogů, ale slevou z poplatků za bankovní služby. Na rozdíl od programů ČS a Ery se není potřeba do programu registrovat.
reklama
|
všechny články | |
Dále v rubrice
Jak financovat nemovitost bez hypotéky
Financování bydlení bez hypotečního úvěru. Možností je několik. Jaké to jsou a jaké mají klady a zápory?
|
Denní zprávy
Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...
|
Platby na kontakt: hodně klientů, málo plateb
Snazší posílání peněz mezi lidmi pomocí telefonního čísla namísto čísla bankovního účtu už půl roku umožňuje služba Platby na kontakt. Za tu dobu se do ní přihlásilo půl milionu klientů šestice bank, které tento typ transakcí umožňují...
|
Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?
Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...
|
všechny články v rubrice
|