Finparáda Vám pomůže vybrat ten nejvhodnější finanční produkt
Bankovní účtySpořenípenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte sibanky ...

Co dělají banky a pojišťovny pro postižené povodněmi?

5.6.2013  |  Michal Bubák


Co dělají banky a pojišťovny pro postižené povodněmi - Na snímku : Most přes Vltavu - PrahaPřečtěte si, jak jednotlivé banky a pojišťovny reagují na letošní povodňovou situaci. Banky přicházejí s nabídkami zvýhodněných účelových i neúčelových půjček, popřípadě hypoték. Zvýhodněný úvěr mohou získat jak občané, tak firmy, pokud doloží, že byli zasaženi povodní. Pojišťovny pak reagují významným posílením svých kapacit a zavádějí speciální povodňové linky. Zasažení povodní mohou pro komunikaci s pojišťovnou využívat též internet.

Pojišťovny navyšují svoje kapacity. Pro klienty jsou k dispozici povodňové linky



Wüstenrot pojišťovna informuje, že v důsledku povodní v České republice posílila své kapacity, aby co nejrychleji zpracovala žádosti o vyřízení pojistných událostí. Na webových stránkách pojišťovny klienti nově najdou rady a doporučení, jak postupovat při zasažení povodní, i tipy pro snadnější a rychlé vyřízení pojistné události.

Pavel Vaněk, generální ředitel finanční skupiny Wüstenrot, uvedl: „Nepodceňujeme současnou situaci, proto zvyšujeme kapacity pro likvidaci pojistných událostí způsobených povodněmi, tak aby pojišťovna byla svým klientům v těchto neradostných chvílích co nejvíce nápomocna. Našim klientům je k dispozici speciální povodňová linka 257 092 111, kam se mohou obrátit s nahlášením povodňových škod. Prodlužujeme pracovní dobu call centra až do 22 h, v případě nutnosti bude call centrum fungovat nonstop. Klienti mohou rovněž využít elektronickou adresu centra škod, kde si lze objednat návštěvu technika, který zdokumentuje veškeré škody a pomůže tak klientům připravit podklady pro hladké vyřízení pojistné události.“

Prohlídku technika objednáte i přes e-mail



Klienti Wüstenrotu si mohou emailem na adrese centrum.skod@wuestenrot.cz objednat prohlídku. Technik pojišťovny přijede v rozmezí 24 až 48 hodin, zdokumentuje a vyfotí situaci a sepíše zápis o škodě. Pokud klienti nemají k dispozici fotoaparát, stačí, aby poškozené věci shromáždili na jedno místo, technik se o jejich zdokumentování postará.

Dobrovolníci z Wüstenrotu pomohou kolegům, které zasáhla povodeň



V rámci projektu firemního dobrovolnictví plánují pracovníci Wüstenrotu pomáhat svým kolegům postižených povodněmi. Pomoc bude spočívat například ve vyklízení zatopených nemovitostí, následném úklidu apod. Zároveň probíhá ve společnosti materiální sbírka čistících a dezinfekčních prostředků pro poškozené povodněmi.

Kooperativa již proplatila první povodňové škody



Kooperativa prozatím eviduje stovky škod z povodní. Kromě evidence škod už ale také zahájila jejich zpracování a výplatu prvních uzavřených škod.

První škody ocenila a vyplatila na základě fotodokumentace a soupisu poškozených věcí, které jí klienti dodali. Jedná se o menší škody ze středních Čech a okolí Prahy, kde se voda dostala do prostor sklepů nebo poškodila zahrady.

Nejvíce škod pojišťovna registruje z Prahy a středočeského kraje, jihočeského kraje, zejména Českého Krumlova, Táborska a Bechyně a Královéhradeckého kraje, okolí Hostinného a Trutnova. S dalšími škodami se dá též počítat z Ústeckého kraje.

„Už o víkendu jsme zásadně posílili počet operátorů na naší infolince 841 105 105, na kterou mohou klienti škody hlásit," informuje pojišťovna.

Allianz odhaduje, že celkově vyplatí okolo jedné miliardy korun



Allianz pojišťovně už lidé po záplavách oznámili 760 pojistných událostí za 110 milionů korun. Největší nárůst počtu hlášení, zejména od chatařů a chalupářů, očekává po víkendu. Škody, které jsou dosud nahlášeny a kde voda již opadla, jsou většinou menšího rozsahu, jde o zatopené sklepy, zahradní domky a garáže, ale výjimkou nejsou ani zatopené a totálně zničené domácnosti. Ozývají se i první motoristé, neboť řadě z nich - na rozdíl od roku 2002 – tentokrát kryje povodňové škody jejich povinné ručení.

Allianz očekává, že značné částky bude vyplácet poté, co začne být zřejmé, jaké škody voda způsobila ve velkých průmyslových podnicích, kde jde často o tzv. soupojištění, což v praxi znamená, že průmyslový komplex pojišťuje hned několik pojišťoven najednou. Odhad peněz, které klientům bude platit z povodní roku 2013, se v případě Allianz pohybuje v České republice kolem jedné miliardy korun.

Pokoušet se nastartovat zatopená auta není dobrý nápad



V Komunikačním centru Allianz budou operátoři klientům k dispozici až do 22:00 hodin. Kromě majitelů nemovitostí oznamují škody také motoristé. Pokud jejich auta nebyla zcela pod vodou, bývá pro ně někdy složité rozhodnout se, zda s vozem  odjet či nikoliv. „V zásadě platí, že auta, která byla zatopena po sedák, už se nevyplatí opravovat a jsou považována za totální škodu,“ říká ředitel úseku likvidace Allianz pojišťovny Tomáš Klofát. Každá škoda se však posuzuje individuálně. „Rozhodně varujeme všechny řidiče před pokusem nastartovat zatopená auta a nebo s nimi projíždět vodou. Pokud se totiž voda dostane do motoru, dochází k jeho destrukci, což způsobuje velké finanční následky, ke kterým by jinak dojít nemuselo,“ dodává Klofát.

Informace z pojišťovny Generali



Mobilní technici a likvidátoři pojišťovny Generali jsou v pohotovosti v podstatě od čtvrtka minulého týdne, kdy na území ČR začalo výrazně pršet. Na místech, kde to situace již umožňuje, pomáhají postiženým povodní s registrací škod. V případě potřeby aktivně nabízejí výplaty záloh na pojistná plnění. Desítky již nahlášených škod byly zlikvidovány a lidem byly poukázány peníze na účet.

Lidé mohou hlásit škody nejen po telefonu 844 188 188, ale také přes webové stránky pojišťovny. „Již v průběhu víkendu se kontaktní centrum připravovalo na mimořádná opatření včetně posílení stavu operátorů, abychom v průběhu týdne mohli přednostně odbavovat všechna hlášení, která souvisejí s povodněmi. Podle vývoje situace budou případně zavedeny mimořádné víkendové směny. Kromě tradičních komunikačních kanálů používáme pro komunikaci s klienty také sociální sítě," informuje pojišťovna.

Z regionálního pohledu dominují škody ze Středočeského kraje. Z dosud nahlášených škod mají takřka 40% podíl, přestože na řadě míst středních Čech voda zdaleka neopadla. Přibližně 20 % škod hlásí klienti Generali z jižních Čech. Třetí největší počet pojistných událostí registrujeme v Praze. Pohybuje se kolem 15 %.

Z pohledu odvětví hrají zatím prim drobnější škody na domácnostech a rodinných domech. Škody na obecním majetku, podnikatelské či zemědělské škody budou se zpožděním.

Náklady vynaložené na likvidaci škody mohou být součástí pojistného plnění



Pojišťovna doporučuje vést si záznam nákladů vynaložených na likvidaci škody. S likvidátorem pojistné události je možné dohodnout vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.

„Klientům, kteří budou nuceni z důvodů povodní stornovat zahraniční cestu, bezplatně zrušíme cestovní pojištění. Generali tak vychází vstříc řadě základních škol, které měly v těchto dnech naplánované školní výlety do zahraničí a z důvodu povodní je musely zrušit," oznamuje pojišťovna.

Doporučená opatření pro minimalizaci následků povodňových škod



- vyčerpávání vody, vysoušení a úklid zasažených prostor
- nezapínat zasaženou elektroniku a domácí spotřebiče a podle možností okamžitě předat k opravě do odborného servisu
- provést revizi elektrických a plynových rozvodů, pokud došlo k jejich zatopení, jakmile to situace dovolí 

Kontakty na pojišťovny



Allianz - 841 170 000
Axa pojišťovna - 292 292 292
Česká podnikatelská pojišťovna - 841 444 555
Česká pojišťovna - 841 114 114
ČSOB Pojišťovna - 800 100 777
Ergo pojišťovna - 221 585 111
Generali Pojišťovna - 844 188 188
Hasičská vzájemná pojišťovna - 844 114 411
Kooperativa pojišťovna - 841 105 105
Slavia pojišťovna - 255 790 111
Uniqua - 800 120 020
Triglav pojišťovna - 542 425 000
Maxima pojišťovna - 224 305 403
Wüstenrot - 800 225 555

Největší česká banka nabízí neúčelové úvěry bez zajištění



Občanům, podnikatelům a firmám, kteří byli zasaženi povodněmi, nabízí od úterý 4. června 2013 Česká spořitelna speciální nabídku Půjčky s fixní sazbou 6,9 % ročně a bez poplatků za přijetí, posouzení a vyhodnocení žádosti o úvěr a bez měsíčních poplatků za správu úvěru. Výhodou této povodňové půjčky by měla být rychlost schválení. Banka uvádí, že peníze jsou k dispozici do 5 minut od podpisu smlouvy. Podmínkou čerpání zvýhodněného úvěru je předložení potvrzení od městského úřadu nebo pojišťovny o tom, že došlo k zasažení povodněmi.

Parametry povodňové půjčky pro občany:



·    20 000 až 600 000 Kč bez zajištění a nutnosti prokazovat účel půjčky
·    Doba splácení podle vlastních preferencí od 1 měsíce do 7 let
·    Peníze jsou vyplaceny na počkání buď přímo v hotovosti na ruku, nebo jsou převedeny na běžný účet
·    V případě zasílání mzdy na účet u České spořitelny není třeba předkládat potvrzení o příjmu
·    Možnost pojištění pro případ plné pracovní neschopnosti, ztráty zaměstnání nebo invalidity

U hypoték mohou dále klienti využít rychlejší způsob vyplácení pojistných událostí bez souhlasu banky do určitého limitu a individuální řešení odkladu splátek.

Parametry povodňové půjčky pro podnikatele a malé firmy:



·    50 000 až 1 000 000 Kč bez zajištění a nutnosti prokazovat účel půjčky
·    Doba splácení dle vlastních preferencí od 1 měsíce do 7 let
·    Peníze jsou vyplaceny na počkání na běžný účet

Pro řešení složitějších finančních potřeb a pro stávající klienty, kteří již využívají úvěrové produkty České spořitelny, má banka připraveno individuální řešení (např. odklad splátek až o 6 měsíců), se kterým klientům poradí jejich Firemní bankéř.

ČSOB a Era nabízí stejnou sazbu jako Česká spořitelna, ovšem pro účelové úvěry



ČSOB a Era reagují na situaci občanů postižených povodněmi podobně jako Česká spořitelna. Tyto bankovní subjekty jim nabídnou úvěry na bydlení bez poplatků za poskytnutí i správu. Peníze získají občané ihned, do 6 měsíců pak budou muset doložit účel půjčky. Úvěry za zvýhodněných podmínek budou nabízeny také malým firmám a podnikatelům. Ti účel půjčky dokládat nemusí. Čerpání půjčky je taktéž podmíněno potvrzením od městského či obecního úřadu, že došlo k zasažení povodněmi. 

ČSOB Půjčka na lepší bydlení a Era půjčka na bydlení



•    Zvýhodněná úroková sazba: 6,9 % p.a.
•    Poskytnutí i správa úvěru zdarma
•    Doba splácení až 12 let
•    Peníze ihned k dispozici – účel půjčky stačí doložit do 6 měsíců
•    Část půjčky je možné využít na cokoliv

Zvýhodněné sazby budou nastaveny také u neúčelových půjček ČSOB a Ery.

Obě banky informují, že budou vstřícné ke klientům, kteří se kvůli povodním dostanou do problémů se splácením. Ze strany klientů je však důležité, aby banku o této situaci co nejdříve informovali. Klienti postižení povodní si mohou v bance bezplatně požádat až o tříměsíční odklad splátek u stávajících spotřebitelských úvěrů.

ČSOB Rychlý úvěr na podnikání a Era půjčka k podnikání pro malé firmy a podnikatele 



•    50 000 až 1 500 000 Kč bez nutnosti prokazovat účel úvěru
•    Zvýhodněná úroková sazba: 6,9 % p.a.
•    Poskytnutí i správa úvěru zdarma
•    Doba splácení až 5 let
•    Finanční prostředky jsou převedeny po podpisu smluvní dokumentace na běžný účet klienta
•    Pro řešení složitějších situací klientů zasažených povodněmi má banka připraveno individuální řešení (např. vyšší potřeba financování nebo odklad splátek podle potřeb klienta), se kterým klientům poradí jejich Firemní bankéř.

GE Money Bank nabídne individualizované úvěry



Lidé postižení povodní mohou využít Expres půjčku a Konsolidaci půjček bez poplatků s tříměsíčním odkladem splátek a s individuální úrokovou sazbou nebo kreditní kartu bez poplatků. K získání zvýhodněné nabídky stačí zákazníkům potvrzení z obecního úřadu. Zvýhodněné úvěry jsou k dispozici také pro povodněmi zasažené malé a střední firmy, banka jim nabízí úvěr Flexi Provoz či investiční úvěr EU Investice s nižší úrokovou sazbou.

„Chceme maximálně pomoci každému, koho zasáhly ničivé záplavy. Ke každému klientovi proto budeme přistupovat individuálně a pokusíme se najít takové řešení, které mu umožní se s následky povodní co nejrychleji vypořádat,“ říká manažer spotřebitelských a hypotečních úvěrů GE Money Bank Radek Ženka. „Naše produkty pro povodněmi postižené klienty i firmy jsme proto nastavili tak, aby se k prostředkům potřebným na obnovu nemovitostí či k nákupu nového zařízení, dostali prakticky okamžitě,“ dodává Radek Ženka.   

Kreditní karta bez úroků a půjčka s odloženými splátkami



Úroková sazba u Expres půjčky a Konsolidace půjček bude nastavena individuálně s ohledem na závažnost situace, ve které se žadatel po povodni ocitl. Klienti mohou využít tříměsíční odklad splátek. Nabídka platí rovněž pro stávající zákazníky, kteří mohou své dříve uzavřené úvěry refinancovat za nových podmínek s využitím odkladu. GE Money Bank nabízí také okamžitou pomoc v podobně kreditní karty, kterou zájemci získají na počkání a zcela bez úroku na tři měsíce. Další možností jak se vypořádat s následky povodní jsou hypoteční úvěry s úrokovými sazbami již od 2,29 %.

Na obnovu zařízení nižší úrok pro firmy



GE Money Bank nabízí zvýhodnění financování také malým a středním firmám, které postihly povodně. Na obnovu nemovitého majetku či vybavení mohou využít úvěry s úrokovou sazbou nižší o 0,5 %. Tato nabídka je určena firmám i podnikatelům, kteří si požádají o investiční úvěr EU Investice nejpozději do konce srpna. Zvýhodněná nabídka se týká také provozního úvěru Flexi Provoz.



    



Žebříček s nejlepšími hypotékami a spotřebitelskými úvěry podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde




všechny články
Dále v rubrice

Digitalizace bank - co si nově můžete sjednat online?

Obrázek: Digitalizace Banky svým klientům stále více nabízejí možnost sjednání produktů a služeb z pohodlí domova. Novinky v online sjednání představila Raiffeisenbank a ČSOB. Raiffeisenbank umožňuje od poloviny března právnickým osobám zakládat účty online a klienti ČSOB...

Denní zprávy

Obrázek: Denní zprávy Zajímá vás svět finančních produktů a služeb, ale i ekonomická témata? Každý všední den pro vás připravíme přehled těch nejzajímavějších informací a novinek z finančního trhu za den předchozí. Sledujte naše...

V jakém věku si Češi nejčastěji sjednávají životní pojištění?

Obrázek: Dohoda Malé děti jsou často nemocné, náctiletí se spíše zraní, se stoupajícím věkem rostou závažná onemocnění a riziko úmrtí. Fakta, která potvrzuje aktuální analýza České asociace pojišťoven. A podle které si životní pojištění sjednáváme v průměru...

Odměna až 24 000 Kč nebo televize. Jaké jsou nové odměny bank?

Obrázek:Běžné účty slevy a bonusy UniCredit Bank nabízí až 24 000 Kč při sjednání nové půjčky. Air Bank spouští svět výhod Unity. Jaké výhody a odměny nabízejí banky v dubnu? Přehled slev a bonusů najdete v našem článku...

všechny články v rubrice









   
 
Minutová půjčka
Minutová půjčka od 4,8 % p.a.
Raiffeisenbank




Bankovní účtySpořeníPenzePůjčkyPojištěníInvesticeSpočtěte siBanky, pojišťovny, ...DomůO FinparáděTiskRedakceNapište nám  


Finparáda - finance na dlani   Všechna práva vyhrazena
Scott & Rose, s.r.o., U Chaloupek 410/5, 182 00 Praha 8, IČ: 26148374, DIČ: CZ26148374, Email: redakce@finparada.cz